Jump to content

Havari, Viksund 31 Combi sank ved kai


kgt

Recommended Posts

Nå fikk jeg faktisk ett nytt svar fra Løwen:

Dette gir vel heller ikke noe entydig svar på det opprinnelige spørsmålet så jeg har sendt henne en ny epost.

Fått beskjed om at det skal forelegges skadeavdelingen.

Det er jo egentlig ganske utrolig at et forsikringsselskap som driver med båtforsikring ikke har en definert politikk på dette. Det er først når noen spør at de begynner å tenke seg om. Med tanke på alle båtene som ligger ute om vinteren må da dette ha vært oppe tidligere.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Jeg ble etterpå kontaktet av Bjørn E. Lundal i IF, slik jeg oppfattet det skal han være deres ekspert innen båtskade.

Han bekreftet det Løwen hadde svart: Så lenge alle ventiler under vannlinjen er utstyrt med ventiler, og at de er stengt, gjelder forsikringen dersom båten havarerer fordi noe fryser istykker.

 

Har fortalte også at de ser nærmere på disse problemstillingene. Dette fordi de hadde hatt to havarier i vinter der ventilene ikke hadde vært stengt. Og at disse kundene hadde argumentert med at sjansen for istykkerfrysing ville vært enda større med stengte ventiler....

Link to post
Share on other sites

de hadde hatt to havarier i vinter der ventilene ikke hadde vært stengt.

Sa han noe om hva havariårsaken i de tilfellene var?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...