Herman Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Nå fikk jeg faktisk ett nytt svar fra Løwen: Dette gir vel heller ikke noe entydig svar på det opprinnelige spørsmålet så jeg har sendt henne en ny epost. Fått beskjed om at det skal forelegges skadeavdelingen. Det er jo egentlig ganske utrolig at et forsikringsselskap som driver med båtforsikring ikke har en definert politikk på dette. Det er først når noen spør at de begynner å tenke seg om. Med tanke på alle båtene som ligger ute om vinteren må da dette ha vært oppe tidligere. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Ingar Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Jeg ble etterpå kontaktet av Bjørn E. Lundal i IF, slik jeg oppfattet det skal han være deres ekspert innen båtskade. Han bekreftet det Løwen hadde svart: Så lenge alle ventiler under vannlinjen er utstyrt med ventiler, og at de er stengt, gjelder forsikringen dersom båten havarerer fordi noe fryser istykker. Har fortalte også at de ser nærmere på disse problemstillingene. Dette fordi de hadde hatt to havarier i vinter der ventilene ikke hadde vært stengt. Og at disse kundene hadde argumentert med at sjansen for istykkerfrysing ville vært enda større med stengte ventiler.... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 de hadde hatt to havarier i vinter der ventilene ikke hadde vært stengt.Sa han noe om hva havariårsaken i de tilfellene var? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ingar Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Nei, men det kunne vært intr. å hørt de båteierenes historie... Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Av tråden kan en forstå det slik at at sluseventiler er mer frostsikre enn kuleventiler? Finnes vel ikke "frostsikre" bunnventiler ide store og det hele,vel? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.