arquebus Svart 29.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2002 Det har vært mange flotte båter presentert i denne tråden. Moro er det å lese om dem også, og som relativt fersk båteier er det lærerikt å se hva andre har gjort ut av båtene sine. Vår båt er en Yamarin 5800, 2001 modell med en 80 hk 4-takt motor. Siden vi disponerer hytte ved sjøen var det primært en båt for dags- og fisketurer vi ønsket oss. Med helt innelukket kabin og en liten wallas varmer er vi beskyttet for vestlandsværet og kan drøye sesongen så lenge som mulig. Et romslig akterdekk gir god plass til fiske og teinesetting, og med kalesje over blir det overnattingsplass for ungene en sommernatt. Vi holder vanligvis til i Ryfylke som er et eldorado for båtfolk med utallige øyer, holmer og fjorder. Sesongens høydepunkt er langturen nordover til hytta der vi har båten i sommerukene, en tur på vel 50 n mil. Sikkert ikke noen imponerende langtur i dette forum, men vi føler i hvert fall vi er langt av gårde når vi har krysset Boknafjorden, passert Haugesund og kommet over Sletta. (Klikk på bildet for full størrelse) Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 29.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2002 Båten jeg farter rundt i er en Viknes 770 Combi fra 1998. Den er motorisert med en Yanmar 4LH-HTE på 133hk med sluregir. Tekniske data forøvrig er: Lengde: 770 Bredde: 279 Dybtgående: 0,80 Vekt: 2500 kg Marsjfart/toppfart: 15/20 knop Vanntank: 100 l Diesel: 200 l Ellers er det et stort akterdekk på 6.5 kvadratmeter og utestyring. Inne er det køyeplass til 3 eller 5 hvis man senker ned bordet. Båten er bra utnyttet i forhold til at den ikke er så veldig stor. Båten er utrustet med inspeksjonsluke for propellen, en sikkerhetsdetalj jeg setter veldig pris på. Senest for noen uker siden sparte denne meg for et kaldt bad! Annet utstyr: -JRC instrumenter -Mikuni varmer -Landstrøm -Varmtvann -Spylepumpe (svært nyttig!!!) -Trimflaps -Lyskaster -Kjøleboks -Wallas kokeapp. Har 300 gangtimer bak meg nå, og trives godt ombord selv om seilbåter ligger mitt hjerte nærmest! Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 29.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2002 Her er min båt . En hanto 24 som alt inni er kastet og brent opp. Skal lage alt interiør på nytt. Må jo ha noe å gjøre i vinter. Kona mener jeg er gal men det blir nok bra når jeg engang blir ferdig. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Slagskibet Svart 30.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2002 En hører da overhodet ikke på kona i sånne viktige saker som hva som blir gjort med båten kotnes :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 30.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2002 Jaja, her er min store stolthet. En Johnson 26, med en VP 2002 18 HK, motor i. Båten er en 83 mod., mens motoren er 87 mod. og ble satt inn nå i sommer. Jaja, bildet er ikke av min båt da, da jeg ikke har hjemmeside, men jeg har en akkurat lik. Her er et bilde av innredningen: Etter å ha hatt snekke i alle år, fikk jeg lyst til å prøve en båt med mast på. Etter at tanken modnet seg i et par år, bare "måtte" jeg prøve dette. Fyyyy fader for en forskjell. Det var som å komme i fra Hel...e til himmels hva det meste angår. En tyngde, og stabilitet, og sjøvennlighet, ja sjøegenskapene er så utrolig mye bedre på alle områder enn snekka. Jeg har i hvert fall ikke angret et eneste sekund på at jeg gikk over til seilbåt. Den følelsen når man slår av motoren, og bare glir av gårde med vinden som "motor" er bare ubeskrivelig. For en rekreasjon. Jeg vil anbefale alle å prøve dette. Da det er bare helt fantastisk. Jeg mener bestemt at man ved å investere i seilbåt, får mye mer båt for pengene også. Her er et bilde av den brede og gode stikkøya ombord, det er innlagt lys også i inndre "kant": Dessuten er jo en seilbåt en mer langturbåt, enn en motorbåt. Turer til Danmark, Shetland osv, er jo ikke uvanlig. Og fler og fler drar jo også på jordomseiling i relativt små seilbåter. Her er et bilde av byssa ombord. Se hvor godt der er med skap og stueplass. Innenfor den lille skapdøra i akterkant f.eks, er der et gedigent rom. Under luka foran komfyren, er der en stor kjøleboks. Der er også full ståhøyde i hele cabinen, og romslig og god cockpit er der også. Er ikke dette en utrolig båt til å bare være 26 fot? Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 30.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2002 Her har dere skuta mi: Marex Friendship 32, 1978 modell med 127 hk Ford Sabre. "Hjemmeinnredet" en gang i tiden, forsåvidt ganske bra, men selvsagt med forbedringspotensiale. Utstyrt med bla. 30l Isotemp varmtvanns bereder, Isoterm kjøleskap, Muir ankervinsj, Eberspâcher varmer og Wallas kok. Pusset opp akterkabinen ifjor høst, nå står forpiggen for tur. Familien synes vi har god plass og er veldig fornøyde med båten som ble kjøpt i 1999. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Festina Lente IV Svart 30.Oktober.2002 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2002 Jonny39:....... Joda Jonny, jeg er enig med deg båten ser ut til å være svær i forhold til størrelsen. Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med skipet ditt. Da har du det omtrent som jeg, og det er en god følelse jeg unner alle. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Jonny Svart 19.November.2002 Link til dette innlegget Svart 19.November.2002 Pirus:Joda Jonny, jeg er enig med deg båten ser ut til å være svær i forhold til størrelsen. Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med skipet ditt. Da har du det omtrent som jeg, og det er en god følelse jeg unner alle. Det er en helt fantastisk, uanminnelig god følelse ja Pirius. Selv om man jo alltid kunne tenkt seg noe litt større, flottere og dyrere osv..... Men kom igjen da folkens, med snart 300 medlemmer må der vel være flere Der ute som kan presentere båten sin? Og hvilken erfaring Dere har med både nåværende og tidligere "stoltheter"? Kom igjen da vel.... Mvh Jonny Sitér dette innlegget Link to post
rhea Svart 19.November.2002 Link til dette innlegget Svart 19.November.2002 Rhea godt parkert ved gamle slusen i Trollhättan 10 mai i år. Rhea var 2 dager gammel og hadde foreløpig bare seilt i drikkevann Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 19.November.2002 Link til dette innlegget Svart 19.November.2002 HEi. Her er min båt. Sagen båt fra 1956. Bygget ved Hommesåk - Stavanger/Sandnes Kjøpte den i 2000. Mvh Espen Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 19.November.2002 Link til dette innlegget Svart 19.November.2002 Jonny: Hvor mye gav du for båten din? Viggo V Her er min: http://www.jeanneau.fr/eng/index.cfm?rubri...cfm&id_gamme=1# (trykk på sun odyssey 35) Skal hente den i mai.... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
BK Svart 19.November.2002 Link til dette innlegget Svart 19.November.2002 Marie Louise Her er båten vår. 11 m lang og rett over 4 m bred 1,6 m dyp. Rikelig med plass for pengene, her har vi det vi trenger (ønsker) Beste kjøpet vi noengang har gjort Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 20.November.2002 Link til dette innlegget Svart 20.November.2002 Og her er bilde av en som er lik båten min, Norlin 34 MkII: Les gjerne mer her: http://www.segling.nakterhuset.se/02_02/norlin.asp eller her: http://www.sailguide.com/Norlin_34.htm GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Per Arve Svart 20.November.2002 Link til dette innlegget Svart 20.November.2002 Her kan man bla seg frem til min båt om det frister. Den er vel egentlig fra forrige årtusen. Konstruksjonen er fra 1985 og båten bygget i 1998. Finngulf 391. Min med norsk flagg. Stort norsk flagg. Egentlig litt for lite, spissen henger 15 cm. over vannflaten og jeg synes det skal berøre såvidt. Båten er altså ikke helt moderne, men seiler greit. I dag skal man ha lengst mulig vannlinjelengde. Rett baug og hekk. Og bredden skal være maksimal helt akterover. Det gir bedre båtfart. Noe mange seilere (alle?) er opptatt av. Som motorbåtfolk. Men jeg trives svært godt med skuta. Som resten av familien. Et båtkjøp tar en stor del av familiens økonomi. Jeg forelsket meg i denne lenge før fruen. Det var "Nei!" og "Aldri!" helt til jeg lovet å døpe henne "Faat af Quinden". Da var det greit. http://www.finngulf.com Sitér dette innlegget Link to post
captain Svart 24.November.2002 Link til dette innlegget Svart 24.November.2002 Her er mine to damer M/S Neleta M/S Rosalita Min bedre halvdel (Den som ikke flyter allså) mener at jeg bør kvitte meg med en av dem , men det er jammen ikke lett etter som jeg har bygget /resturert dem helt opp . Nei det er ikke lett å kvitte seg med noe mann er blitt glad i . M.v.h Captain Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 25.November.2002 Link til dette innlegget Svart 25.November.2002 Her er et bilde av konebåten vår. Selco 13 fot med 50Hk Mercury. Den skal få en gjennomgang av dobbelbunnen, nye seter, ny lakk og ny kalesje slik at koneræseren blir standsmessig. Navn er ikke bestemt, men siden den andre er Sjømann, kanskje dette er Rødmann? Gode forslag til navn mottas med takk. For å ikke "rote til" denne tråden med masse navneforslag, kan dere kanskje sende navneforslag på IM (Instant Message) til brukernavnet Batdillerinnen? Vi venter i spenning... Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 25.November.2002 Link til dette innlegget Svart 25.November.2002 Hei Som ny på forumet synes jeg det kunne være greit å starte innlegg under "Båten min". Kjøpte en 89 modell NorDan Family i høst. Båten er strøken med masse utstyr (vinsj, baugprop, autopilot, solcelle etc.). Masse plass i en 27 foter. Vil bruke opplaget i vinter til noen fornyelser. Skal bl.a. bytte en batteribank og kjøleskap, samt bygge om septik og toalett til elektrisk (ble bortskjemt i gamlebåten). Er det noen som kjenner igjen stedet. Dette var sent i september, så det er vel uvanlig få båter tilstede. Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 25.November.2002 Link til dette innlegget Svart 25.November.2002 Nordan: Er det noen som kjenner igjen stedet. Dette var sent i september, så det er vel uvanlig få båter tilstede. Velkommen i klubben, Nordan. Kan det være Drasund, Håøya ? Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 25.November.2002 Link til dette innlegget Svart 25.November.2002 Dette må være Dragsund Hender jeg stikker innom der Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 26.November.2002 Link til dette innlegget Svart 26.November.2002 Hei igjen. Ja, det er riktig at det er Dragsund. Kanskje ikke så vanskelig, men veldig uvanlig med kun 3 båter en helg. Årsaken er nok at det var midt i september. Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 26.November.2002 Link til dette innlegget Svart 26.November.2002 Hei var innom dragsund en helg i september også men da var det ganske mange der, Det kom sansynlighvis av at det blåste hatti fnatter (til å være i Oslofjorden) så jeg tror alle hadde søkt tillflukt der. Jeg var bare innom, etter det dro vi til Borøya å la oss der, her var det også veldig mange den dagen. Sitér dette innlegget Link to post
MVH Svart 6.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2002 Her er Båten min! Du verden, jeg fikk til å legge inn bilde. Takk for god hjelp i dag fra dere andre! Dette er en 1990 Norline 29. Jeg har ominredet den litt, men er enda ikke helt ferdig i den nedre salong, det kommer etter hvert. Det er greit med en lukket båt her på vestlandet. Jeg bruker den en del av vinteren som dykkerbåt. Den er utstyrt med en VP41B (200 HK) med 290 Duoprop. Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 6.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2002 Hei ! Dette er et brosjyre bilde av min båt Det er en seaco 1030 (34 fot) Fikk den oktober 2000 og er veldig fornøyd med den. Seaco er bygget i flekkefjord (gamle Draco Fabrikken) Sitér dette innlegget Link to post
Bajaz Svart 6.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2002 Hei, her er båten vår, en Sandvik 28 1982 mod. Båten ble kjøpt i fjor og hele vinteren/våren ble brukt til en omfattende oppussing. Men all jobb blir fort glemt når man opplever slike nydelige sommerdager som her på bildet. Sitér dette innlegget Mvh. Bajaz Bella 621 Mercury Optimax 150 Link to post
MB Karen Svart 6.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2002 Mer om MS Kari kan dere se her: http://home.no/mskari/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.