Jump to content

Glassfiber og "båtstereo"!


Sinten

Recommended Posts

For å få det litt meir elastisk har eg derfor lurt på å lime desse delane på igjen med sikaflex for å få ei elastisk fuge som kan gje etter ein millimeter eller to. Men eg vil jo ha ein jamn og usynleg skøyt så eg må i såfall sparkle utompå sikaen, vil det by på nokre problem?

Du skal benytte en MS-Polymer, ikke sika. Grunnen er at du ikke finner en Sika med høy nok stivhet "shore" til en slik lim-oppgave. En MS som vil gjøre en god jobb er Tech7 (60 shore). Jeg er ikke tilhenger av å anbefale Teck7 til vanlig, men for en ren liming med "litt elastikk" er den bra. Du skal ikke benytte sparkel oppå om du ikke finner en elastisk type, men 2-komp polyuretan-lakk mener jeg kan skaffes i elastisk utgave. Det er vanligvis ikke noe problem å over-male/lakke en MS-polymer, men gjør en forhåndstest i alle tilfelle da det er så mange forskjelllige produkter på markedet.

 

(ja, jeg jobber med import/salg av lim)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

OK, så Tech7 er tingen altså. Vert den så hard at den kan brukast som "sparkel"? Veit du eventuelt om ein sparkel som er elastisk nok til å bruke til dette?

 

Rundt høgtalarkassane skal det i teorien ikkje vere noko rørsle, grunnen til at det har løysna der (i tillegg til slurvete arbeid :rolleyes: ) er sannsynlegvis at det har komt inn vatn "bakvegen" som har pressa dei laus. Hadde det då vore enklare å berre pusse vekk gelcoaten ned til glassfiberen for så å berre støype dei på med glassfiber og polyester? For då går det jo ann å bruke vanlig sparkel rundt etterpå...

 

Lagt til:

 

Er denne Elastic sparkelen til Clas Ohlson elastisk nok kanskje?

 

Forresten så er dette ein ganske gamal tråd (dei som har lyst må berre lese gjennom den) men alt fram til innlegg 124 er "oppklart". :smiley: Så batteri med lading er allereie innstalert, sjølv om eg må ha ny likeretter for den gamle likte ikkje saltvatn :nonod: . Ny CD-spelar må eg forsåvidt og ha for den likte heller ikkje saltvatn :lol: , men den eg hadde var med ein AUX mini-jack inngong i fronten til MP3'en og det funka veldig bra. Trur det må bli ein som har dette når eg kjøper ny, entuelt berre kjøpe ein FM-sendar, Clas Ohlson har jo desse ganske billig for tida :yesnod:

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Tech7 er med sine 60 shore omtrent like hardt som et sommerdekk til bil (rundt 65 shore). Et piggfritt vinterdekk ligger mellom 40-45 shore. Dette er kanskje ilustrerende. Tech7 kan slipes og overmales så du kan derav godt benytte den som sparkel. Anbefaler at du limer fast høytalerkassa og benytter en flat gjenstand til å lage en fin fuge/overgang. Legg gjerne en tape i ytterkant (før du starter påføringen) der du vil avslutte fugen, eller vask bort overskytende med aceton. Vent 1-2 døgn og legg deretter på lakk/maling.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

PL 400 er ett gammelmodig polyurethan basert lim. Det har 4-5% elastitet og krynper ca 10% UNDER HERDING. Nei, jeg ville holdt meg til MS som kan strekkes 200-600% før kohesjonsbrudd (avhengig av varianten).

 

Veldig fint om du underbygger påstanden om at PL 400 limer bedre enn Tech7 eystien....

Det finnes en norm for slikt, den heter DIN 5304...kan du skaffe til veie tekniske data for PL 400 ?

 

Jeg nevner ikke produktnavn, men her er data for en av mine produkter (IKKE Tech7), som ligger på 50 shore

 

Base MS polymer

Konsistens Pasta

Herding Herdning ved fuktopptagelse

Hinnedannelse (*) Ca. 5 min. (20 °C/65 % R.H.)

Herdetid (*) 3mm/24H (20 °C/65 % R.H.)

Hardhet 50 +/- 5 Shore A

Densitet 1,47g/mL

Temperaturresistens -40 °C til +90 °C

Maksimum bevegelse 20 %

Elastisk Modul 100 % 1,60N/mm2 (DIN 53504)

Uttrekk styrke 3,0N/mm2 (DIN 53504)

Forlengelse før brudd 500 % (DIN 53504)

Elastisk gjenvinning > 75 % (ISO 7389)

 

Lim skal ha både Kohesjons og Adhesjonsstyrke, hvis adhesjonen er ivaretatt(sitter mot overflaten) kan man måle kohesjonsstyrken. Det er den som er målt til 3,0N/mm2 (DIN 53504). Hva er den på PL 400 ? Og er adhasjonen ivaretatt med PL 400 ?

 

Dette er ikke for å kverulere, men jeg liker ikke når folk mener at noe "limer bedre" enn noe annet. Slikt MÅ testes og underbygges !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Beklager, at PL400 limer bedre enn TEC7 har eg ingen grunnlag for og bekrefte, men dette er iallefall mine erfaringer. Har brukt en del av begge produktene, og synes PL400 er best til liming, mens TEC7 er best til tetting og fuging.

 

Har ved et par anledninger demontert deler som er limt sammen med PL400, og det er somregel glassfiberen eller treverket som gir etter.

 

Men dette vet du garantert mer om eg hva eg vet!!!

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Ei aldri så lite oppdatering her. I går forsterka eg kassen til CD-spelaren ved å støype eit par ekstra lag med glassfiber på innsida(var opprinleg ei kombinert forskaling/forsterking i tynn finer som var heilt rotna). Støypte også på ein ekstra "vegg" og då vart den mykje stødigare, i tillegg får eg større overflate å lime mot når eg kjem så langt.

 

2008_0121forsterking_cdkasse0003.jpg

Vart skikkeleg solid no

 

2008_0121forsterking_cdkasse0005.jpg

Må trimme kantane litt

 

2008_0121forsterking_cdkasse0006.jpg

Kom seg veldig med denne bakveggen.

 

No må eg få tak i ein tube Tech7 så er eg meir eller mindre klar å lime på plass igjen :smiley:

Byrjer jo å nærme seg konvoi og greier no, så må visst få opp farta :smash:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

No er det ferie og eg har fått tak i to tubar med Tec7 :flag:

 

Satser på å byrje å lime på anten i kveld eller i morgo (litt avhengig av kor fort eg får svar her :wink: ).

 

Det er lurer på er kva forarbeid eg treng å gjere med underlaget for at Tec7 skal feste godt nok. Heldt det å avfette, eller må eg matte gelcoaten med sandpapir, eller må eg pusse vekk gelcoaten og ned til glassfiberen?

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Fekk gjordt litt i vinterferien, og litt sist helg, så det byrjer å gå framover :smash:

 

Fekk limt på att høgtalarkassane og cd-kassen med Tec7 og har begynt å sparkle/pusse.

Bilete sei meir enn 1000 ord visstnok... :wink:

 

2008_0225oppatbygging0001.jpg

Limt fast med Tec7 og skrudd fast med skruer. Skruene fjerna eg etter Tec'en hadde tørka.

 

2008_0225oppatbygging0003.jpg

Styrbord høgtalarkasse: Også her limt og skrudd...

 

2008_0225oppatbygging0004.jpg

Babord høgtalarkasse: Her vart det knust av litt for mykje når eg reiv, så her måtte eg bygge delvis opp igjen.

 

2008_0225oppatbygging0006.jpg

Same som oppafor, berre anna vinkel. Her har eg forma til eit stykke isopor som eg har grovforma og sparkla.

 

2008_0225oppatbygging0009.jpg

Her har eg limt fast det sparkla isoporstykket.

 

2008_0225oppatbygging0015.jpg

Her er isoporstykket støypt over med eit par lag glassfiber og polyester. (har vore flink å rubba gelcoaten godt med sandpapir og avfetta denne gonge)

(no gjorde sparkelen nytte som "sperre"slik at polyesteren ikkje skulle løyse opp isoporen)

 

2008_0225oppatbygging0012.jpg

Til høgre har eg gjordt akkurat det samme med eit anna hol. Dvs. isoporstykke med sparkel på som er støypt over.

 

2008_0225oppatbygging0017.jpg

Sparkel :sweat:

 

2008_0225oppatbygging0023.jpg

Meir sparkel.

 

2008_0225oppatbygging0027.jpg

Pussing :puke:

 

2008_0225oppatbygging0029.jpg

Meir pussing :cryin:

 

 

Har fått på eit lag sparkel på styrbord side også som er klar til å pusse (har ikkje bilete av dette). Får sjå om eg tar ein tur og pusser i dag eller i morgo.

 

Kanskje eg faktisk greier å bli ferdig før BP-konvoien :winkt:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...