Jump to content

Hytte på sjøen


Vår Sommer Ro

Recommended Posts

Imponerende ? Hah - de seila der, var ikke engang påtenkt når seila mine var i sin beste alder.

Det var noe "originalt" i den lista. Hvor gamle seil er det du har?

 

Uansett, er de lite brukt og velpleide så tåler de sikkert en sesong til. :wink: Jeg ville nok prioritert å se over stående rigg, og budsjettert med jkøp av nye seil til høsen. Da er seil billigst, uansett.

Link to post
Share on other sites

Alle seilene til min båt var nå originale (1984)...Spinnakeren har nok ligget store deler av livet sitt i sekken...De andre seilene var slitne, men Dacron holder jo iallefall. En sesong med gamle seil, og nye seil kjøpt i fjor høst. Iallefall fått fordelt kost, samt tenkt litt på hva slags seil jeg egentlig vil ha.

 

Nå blir det jo spennende å se om det er riktig at du får "ny båt" ved kjpe av ordentlige seil...har hatt nye storseilet oppe en gang, og det ser pent ut, men ikke helt innkjørt enda.

Link to post
Share on other sites

Om 20 år. Om jeg eier Nefertiti da spørs vel, men om den finns? Sannsynligvis.

Her er du nok på vei mot svaret på hvorfor gamle båter ikke faller i pris, selv med alle de billige nybåtene.

En plastbåt bygget på 70/80 tallet eller senere eldes ikke. Plast forgår ikke slik som tre og stål. Og dette begynner folk å finne ut.

Jeg har selv en båt bygget i -82, og jeg vet at den overlever meg med mange hundre år dersom den ikke blir skadet på noe vis.

Dette forutsetter selvfølgelig at det ikke er innlaminert treverk eller svartstål eller annet fanteri som noen båtbyggere finner på. Da begrenses levetiden til 25/30 år før den blir alvorlig svekket.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...