Jump to content

Flagg på båten - "Harry"?


Sinten

Recommended Posts

Har tenkt å ha flagg på båten til sommaren, men har i den samandheng fått ein del "snåle" kommentarar av kompisar som meiner at det er harry med flagg. Har eg gått glipp av noko her :confused: Kva er gale med av vere litt patriot ein gong i blant :wink:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Hm....flaggregelen er vel slik at flagget fires ved solnedgang (dog senest kl 21 om sommeren) men dette gjelder vel ikke om man seiler/er i bevegelse på sjøen. Flagget fires da ved ankomst havn.

Var det eg trudde i alle fall :confused:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

....................... Og når det gjelder flagg, så er det faktisk regler for dette...

Nei, det er ikke det! KNS har sitt regelverk, utenom det tror jeg du må grave lenge før du finner noen regler.

Uansett; Opp med flagget Sinten.... det er IKKE Harry! Følg Jorg-1 sine regler. Det gjør de fleste.

Redigert av Sigurd (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hm....flaggregelen er vel slik at flagget fires ved solnedgang (dog senest kl 21 om sommeren) men dette gjelder vel ikke om man seiler/er i bevegelse på sjøen. Flagget fires da ved ankomst havn.

 

Eller tar jeg helt galt?

Helt korrekt. Sjøflagg føres under seilas uansett lys eller mørke.

 

Forøvrig er denne meningsmålingen det reneste tullball. Anbefaler Sinten å skifte omgangskrets (eller hjelp guttungene å tørke seg bak øra :lol: ) Det neste fra den kanten blir vel at det er harry med lanterner om natta også :cryin:

Link to post
Share on other sites

Men så får eg vel seie at folk i vennekretsen min er like unge (dumme?) som meg sjølv. Det er vel berre eg som er "moden" nok til å forstå at flagg IKKJE er harry :cool:

 

Men for å vri litt på spørsmålet: Er sjørøverflagg harry?

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Men for å vri litt på spørsmålet: Er sjørøverflagg harry?

Hvis du er over 16 år og ikke har unger ombord er det definitivt harry med sjørøverflagg. Hvis du da ikke er en smule schizo og tror du er med i en "Piates of the Caribbean" innspilling :eek: Da kan jeg være noe overbærende....
Link to post
Share on other sites

Syns vi skal ta Sintens alder i betraktning nør vi gir ham komentarer.

Forøvrig er det svært få av oss som fører sjøflagg!!

Jeg ser mange som fører sjøflagg etter mørkets frembrudd, og det er helt korrekt. Du må gjerne gjøre det du også :wink:

 

Vedr. Sintens alder kjenner jeg ikke den, men utifra omgangskretsens synspunkter aner det meg at de ikke har lov til å føre fartøy som gjør mer enn 10 knop eller har sterkere motor enn 9,9 Hk og maks 8 meters lengde. Men det skader da vel ikke å drive litt maritim opplæring på kommende generasjoner?

Link to post
Share on other sites

Sintens alder kjenner jeg ikke...

Viss du trykke på "nicket" mitt så står det at eg er fødd 29. mars 1990. Altså eg har passert den "magiske" grensa. Men mangen av vennane mine har nok eit par månedar igjen :wink:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Er sjørøverflagg harry?

Å omtale det såkalte sjørøverflagget som "harry" må vel være en fornærmelse mot alle som heter Harry. Sett med mine øyne er det flagget bare barnslig, og passer nok best sammen med Julius i Dyreparken :wink:

 

Et vanlig norsk nasjonalflagg derimot; det hører hjemme på alle norske fartøy. Det skal føres med stolthet og behandles med respekt :flag::flag:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...