Jump to content

Båtplass, for et styr ...


morten37

Recommended Posts

Siden båt er blitt allemannseie er vel den vanlige båteier så bedagelig anlagt at båtplass uten parkeringsmuligheter, vann og strøm kun er interessant i nøden.

Og det ser ikke ut som om det er problemer med å fylle opp marinaene, nærmest uansett pris - selv med tilgjengelige bøyeplasser til noen hundrelapper i samme område.

Link to post
Share on other sites

flytt til et annet sted å bo , er mitt tips.. sentralte støk er dyre nesten på alt. fatter ikke at noen gidder å bo der engang jeg da . jeg betaler 1000 kr året med vann og strøm tilgang. men det er jo og sånn at etterspørslen gjenspeiles i prisen. ikke noe nytt eller rart det. se på leiligheter hus i oslo området ...

Sorry at jeg blir O.T., men dette fikk meg til å tenke på Fabian Stang. Han har fått mye motbør i dag - men kasnkje han har noen poenger likevel da? :lol:

Omtalt flere steder i dag, her f.eks. fra VG

 

Igjen...beklager avsporingen, klarte bare ikke å la være...

Link to post
Share on other sites

Siden båt er blitt allemannseie er vel den vanlige båteier så bedagelig anlagt at båtplass uten parkeringsmuligheter, vann og strøm kun er interessant i nøden.

Og det ser ikke ut som om det er problemer med å fylle opp marinaene, nærmest uansett pris - selv med tilgjengelige bøyeplasser til noen hundrelapper i samme område.

Nåja, men vi snakker ikke om borte på Fjell da - der er vel noen ledige bøyeplasser også :wink:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Det kan jeg underskrive på. Har nå betalt kr. 18.000 for en 4 m. i Bærum. Har sett priser nede i kr. 15.000 i samme område for 4-metere, men da med dårlige parkeringsmuligheter og nattevakt. I dag kom det en annonse på Finn.no med 30.000 kr. for en 4 m. på Kongen - skal jo koste litt å ha sentral plass med fint navn. Min konklusjon etter å fulgt med på finn en stund: I Asker og Bærum får man 4-meter til mellom 15.000 og 20.000, mens man kan spare noen tusenlapper på å velge Drammen eller Sande. I fjor gikk imildertid prisene ned noen tusenlapper i løpet av april og begynnelsen av mai, enten etternølere eller folk som tøyer prisstrikken vel langt i første omgang.

Link to post
Share on other sites

Det var slik i fjor også. Plassene som ble lagt ut tidlig på året lå veldig høyt i pris. Da mai nærmet seg ble prisene mer overkommelige. Enkelte er vel villige til å betale litt mer for å få seg en plass tidligst mulig, slik at de slipper å stresse med plass når sjøsetting begynner å bli aktuelt uti april/mai.

 

En kamerat satt inn en båtplass ønskes-annonse på FINN i midten av mars før fjorårets sesong. Han fikk 8-10 tilbud om leieplass i Oslo og Bærum i løpet av bare et par dager.

 

Det er vel egentlig ikke slik at det er for få leieplasser i indre Oslofjord. Har ennå tilgode å høre om noen med båt i normal fritidsbåtstørrelse som ikke har klart å få seg en leieplass.

Link to post
Share on other sites

No for tida er det ikkje lengre slik at båten treng vera den dyraste investeringa viss ein har bestemt seg for å prøve seg på sjølivet, sjekk denne på Finn

 

kr 230' for båtplassen, legg du på 10' til får du forsyne meg med båten........ :nonod:

 

Skal tru om lufta går ut av denne ballonga og, det byrjar jo å "leka" litt i boligmarknaden for tida?

 

Rossicus

Redigert av Rossicus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Leste nettopp at i middelhavet koster en overnatting i gjestehavn enkelte steder opp mot 90€ per natt... Slik er det når markedet rår og etterspørselen er større enn tilbudet. Til glede for noen - og trist for oss andre. Contraband har jo også tidligere med stor fornøyelse formidlet at han har vært heldig med sine investeringer i båtplassmarkedet, og synes vel at ytterligere priststigninger bare vil være av det gode.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Jeg tror nok i bør forvente at prisene på leie av båtplasser kommer til å øke vært eneste år. Sitter på et par plasser i Bærum på 3.5 m. Den ene skal jeg ha 25000 for (Fikk 20 i fjor) og tror at markedet er villig til å betale det :flag:

 

Blir ikke 25000 i overkant for en 3,5 meter, er det noe spesielt ved plassen? De som evt. ellers leier den for en slik pris kan ikke ha oppdaget finn.no.

Link to post
Share on other sites

Blir ikke 25000 i overkant for en 3,5 meter, er det noe spesielt ved plassen? De som evt. ellers leier den for en slik pris kan ikke ha oppdaget finn.no.

Jo , men det er jo lov og prøve seg :wink:

 

Jeg måtte ut men 14.500.- for en 3,5m men her er det max 35 fot ,

men det finnes også plasser uten max grense i denne båthavna !

 

IMGPsol.JPG

Redigert av power (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Blir ikke 25000 i overkant for en 3,5 meter, er det noe spesielt ved plassen? De som evt. ellers leier den for en slik pris kan ikke ha oppdaget finn.no.

 

Siste to årene har jeg leid en 3,5 meters plass for 7000 i omtrent samme området (minst like attraktiv havn!) som Contraband leier ut for 20000 og nå håper å få 25000 for så det har store variasjoner! :eek:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Oj, du er nok litt seint ute, "Savona" fikk plass på den nye (D2) brygga i fjor høst.

Rettere sagt, "Savona" ble kjøpt for å passe (under 30 fot) til plassen :lol:

Ellers hadde det nok blitt enda lengre ventetid. Jeg har vel ventet i over 5 år nå.

Men, det er veldig ryddig i SMBF, fast ansatt daglig leder og stort sett orden på det meste.

 

1975 medlemmer og 1105 båtplasser = 870 på ventelisten :eek:

Snekka di blir nok et flott smykke innen plassen er klar.

 

Så til de som etterlyser engasjement og dugnad, det mangler nok litt her óg, som i så mange andre foreninger.

Av de 1900 medlemmene, er det ikke flere som er på årsmøtet, enn at foreningens lokaler knapt er halvfullt.

 

Jøye det meg! :eek:

 

Men visst det blir utvidet/bygget nye havner vil vel de fleste listene synke betraktelig?

Link to post
Share on other sites

Blir ikke 25000 i overkant for en 3,5 meter, er det noe spesielt ved plassen? De som evt. ellers leier den for en slik pris kan ikke ha oppdaget finn.no.

 

Det kan være...... men om markedet er villig til å¨spise prisen er det ok fr meg :wink:

 

Siste to årene har jeg leid en 3,5 meters plass for 7000 i omtrent samme området (minst like attraktiv havn!) som Contraband leier ut for 20000 og nå håper å få 25000 for så det har store variasjoner! :eek:

 

:sailing:

 

Tenker du på Lakseberget ?. Ulempen der er all møkka fra motorveien :wink:

 

Om en vandrer nedover til Astor land så er det mange muligheter med både å legge ut bøye og få båtplass for under 10 lapper. :wink:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...