Jump to content

Båtplass, for et styr ...


morten37

Recommended Posts

Det er da blitt ganske lett å få plass i Oslo-området nå, om enn kanskje ikke akkurat i Frognerkilen? Jeg tegnet 5-årskontrakt i Leangbukta. Så har ting endret seg litt i livet, og jeg fikk brått og plutselig tilbud på plass i Son som ville vært mye bedre. Men jeg tør ikke ta den, for jeg er usikker på om jeg klarer å videreutleie plassen jeg har tegnet meg for i Leangbukta...

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Link to post
Share on other sites

Jeg har sagt opp i Oslo, blitt tilbydd i Son og på Sætre. Håper bare dette vedvarer da jeg tar et år av med båt og den står trygt plassert i hagen min.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

sirkulasjonen på båtplasser kunne blitt sterkt øket ved å endre, og / eller praktisere, vedtektene i foreningene,

forslag :

utleie skal kun gå gjennom foreningen og leien skal gå til foreningen

eier av plassen skal fortsette å betale årsavgiften i foreningen.

det føres liste over ansiennitet slik at leietakere rykker opp og etterhvert får tildelt egen plass.

 

etter 3-5 år med utleie må eier gi fra seg plassen til en på lista

Ved høy alder kan man kun videreføre plassen til egne barn som har dokumentert tilknytning til stedet og har egen båt.

Ulovlig fremleie straffes etter advarsel med tap av plassen.

 

er ikke på noen måte kommunist, men håndtering av båtplasser må skje etter rettferdige prinsipper

og ikke overlates til primitive penge-pugeres griskhet.

ps- har tidligere hatt plass og ligget i frognerkilen - og i min forening var det omtrent som over.

Link to post
Share on other sites

 

er ikke på noen måte kommunist, men håndtering av båtplasser må skje etter rettferdige prinsipper

og ikke overlates til primitive penge-pugeres griskhet.

ps- har tidligere hatt plass og ligget i frognerkilen - og i min forening var det omtrent som over.

 

En forutsetning for å følge resonementet er selvsagt at dette handler om foreningsplasser. Selv leier jeg av et kommersielt selskap. Jeg har tatt på meg en forpliktelse om å leie plassen i 5 år til avtalt pris. Jeg står da fritt til å drive fremleie hvis jeg ikke benytter plassen selv. Om jeg tjener eller taper på det er utleieselskapet fullstendig likegyldig, da deres inntekter er det jeg må betale inn i kontraktsperioden.

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Link to post
Share on other sites

Litt rart, dette her. Frem til nå, har båtplasser vært et knapphetsgode i Kristiansand, men dette er visst faktisk iferd med å bedre seg.

 

I alle fall: Mange har opplevd å ikke få plass, særlig ikke i nærheten av der de vil ha, mens andre "sitter" på plasser de ikke bruker - for kanskje en gang...?

 

Er dette egentlig rimelig, foreninger og kontrakter eller ei? Det er vel de som faktisk skal ha båt på vannet til bruk, som bør få bruke plassene, ikke at de blir beslaglagt av folk som ikke vil gi dem fra seg?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...