Jump to content

Båt til 12 mill. sank

yevensen

Recommended Posts

Har i dette forum er vi i ulike faser av båtlivet. Noen har knapt postet et innlegg og er ganske fesrke. Andre har drevet med båt i en årrekke.

Det er dette som er unikt med baatplassen.no. Her kan alle høste erfaring med gamle og unge.

Dermed setter jeg strek for min grunnstøtning for denne gang. jeg har lite å tilføye fra det som er skrevet.

Hei Astor!

Veldig greit svar, som er forståelig utifra omstendighetene og dermed må ditt standpunkt om ikke å delta (ihvertfall her på forumet!) med flere synspunkter/info/dyrekjøpte erfaringer selvfølgelig respekteres.

Men jeg vil benytte anledningen uansett til å ønske både kona og deg, samt resten av mannskapet lykke til med "debriefingen" og konklusjonene som kommer ut av gjennomgangen, - slik at sjølivet igjen får muligheten til å bli den avkoblingen og gleden som det skal være.

Lykke til! :sailing::flag::seeya:

Redigert av Seastar (see edit history)
  • 9 måneder senere...

Jeg henter denne tråden opp igjen. Før ulykken der den dyre og store Fairlinen sank ble det hevded fra lokale beboere at båten hadde råkjørt i trangt farvann. Jeg leste forleden dag at eieren nå er ilagt en bot på 40.000 kroner (!) for råkjøring innaskjærs.

Dette er andre sak på ganske kort tid der båtførere er bøtelagt pga dette. Den andre saken var vel i Bergens området med 3 båter

Forskjellen her var vel at nevnte reder gikk mellom knuben og Skilsø (ca. 90 meter mellom her) og det ligger en del beyggelse på Skilsø. Hvor mye hekksjø en Fairline 58 i 30 knop drar vet ikke jeg en det ble en god del skader på brygger&båter langs land her når dette slagskipet passerte. Forholdet (skadeverket) ble anmeldt av de som fikk båter&brygger skadet og etterforsket av politiet derav bot. Området rundt bl.a. rundt Skilsøpynten er definert som indre havneområde med maks fart 5 knop. (Stort skilt på skilsøpynten)

Redigert av Alvito (see edit history)
Mulig det er noen av lovens håndhevere i distriktet som er ivrig i tjenesten?

La oss inderlig håpe det, så slipper vi flere slike passeringer av mindre kompetente skippere som tolker lovene slik de selv vil og føler for der og da...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Mulig det er noen av lovens håndhevere i distriktet som er ivrig i tjenesten?

Vanligvis så får jo politiet så hatten passer for å være dovne og udugelige, og når de "for en gangs skyld" gjør jobben sin så er det jamen gærnt det og? :confused:

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Vanligvis så får jo politiet så hatten passer for å være dovne og udugelige, og når de "for en gangs skyld" gjør jobben sin så er det jamen gærnt det og? :confused:

Der tolket du meg helt feil herr Mouche.

Det er nøyaktig slikt lovens håndhevere skal ta tak i. Dessverre er det altfor få politi som er synlig på sjøen. Det beste er å håndheve dagens regler, være synlig på sjøen. Ikke å innføre allverdens obligatoriske øvelser, uten å følge opp i praksis.

Dette er andre sak på ganske kort tid der båtførere er bøtelagt pga dette. Den andre saken var vel i Bergens området med 3 båter

Begge tilfellene var fra indre led ved Arendal, de tre båtene var hjemmehørende i Bergen, men råkjøringen de ble dømt for var ved Eydehavn i Tromøysund, rett øst av Arendal. Etter det jeg kan huske gikk Fairlinen på grunn rett ved Jærkholmen, som ligger rett vest av Arendal, tar man fram kartet og kikker etter ser man at dette området er urent for å si det forsiktig.

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Jaja,Her nede sier vi at vi går vestover nå vi skal mot Grimstad/Lillesandkanten og mot Tvedestrand/Risør sier vi østover, men det er jo helt korrekt som det påpekes, Jerken er rett sør på kartet. Poenget mitt var uansett at det er grisete farvann, og å ratte rundt en 58 foter der uten å være kjent er å be om problemer... Og det fikk han jo forsåvidt

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Hvor mye hekksjø en Fairline 58 i 30 knop drar vet ikke jeg en det ble en god del skader på brygger&båter langs land her når dette slagskipet passerte. Forholdet (skadeverket) ble anmeldt av de som fikk båter&brygger skadet og etterforsket av politiet derav bot.

Lurer på hvordan politiet der nede karaktiserer størrelsen på de hekkbølgene etter Fairline'n i forhold til de som de to Sun 33 + Sea King'en lagde.... For de 3 båtene lagde jo monsterbølger! Og da var det ingen som anmeldte noe som helst. :crazy:

• 2 år senere...

Synd en trenger noen telefoner fra Hamar, og noen turer til et medlem i Stavangerdistriktet før en kan erverve den. Men flott båt. Kunne vurdere å legge fast eiendom på Finn, for noe slikt

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

• 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...