Seastar Svart 5.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2006 (redigert) Har i dette forum er vi i ulike faser av båtlivet. Noen har knapt postet et innlegg og er ganske fesrke. Andre har drevet med båt i en årrekke. Det er dette som er unikt med baatplassen.no. Her kan alle høste erfaring med gamle og unge. Dermed setter jeg strek for min grunnstøtning for denne gang. jeg har lite å tilføye fra det som er skrevet. Hei Astor! Veldig greit svar, som er forståelig utifra omstendighetene og dermed må ditt standpunkt om ikke å delta (ihvertfall her på forumet!) med flere synspunkter/info/dyrekjøpte erfaringer selvfølgelig respekteres. Men jeg vil benytte anledningen uansett til å ønske både kona og deg, samt resten av mannskapet lykke til med "debriefingen" og konklusjonene som kommer ut av gjennomgangen, - slik at sjølivet igjen får muligheten til å bli den avkoblingen og gleden som det skal være. Lykke til! Redigert 5.Juni.2006 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2007 Jeg henter denne tråden opp igjen. Før ulykken der den dyre og store Fairlinen sank ble det hevded fra lokale beboere at båten hadde råkjørt i trangt farvann. Jeg leste forleden dag at eieren nå er ilagt en bot på 40.000 kroner (!) for råkjøring innaskjærs. Dette er andre sak på ganske kort tid der båtførere er bøtelagt pga dette. Den andre saken var vel i Bergens området med 3 båter Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 16.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2007 Hekkbølger i retten var vel den ene saken, 40000 boten ble vel og illagt for råkjøring i Arendalsområdet/ Tromøysundet. Mulig det er noen av lovens håndhevere i distriktet som er ivrig i tjenesten? Sitér dette innlegget Link to post
Alvito Svart 16.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2007 (redigert) Forskjellen her var vel at nevnte reder gikk mellom knuben og Skilsø (ca. 90 meter mellom her) og det ligger en del beyggelse på Skilsø. Hvor mye hekksjø en Fairline 58 i 30 knop drar vet ikke jeg en det ble en god del skader på brygger&båter langs land her når dette slagskipet passerte. Forholdet (skadeverket) ble anmeldt av de som fikk båter&brygger skadet og etterforsket av politiet derav bot. Området rundt bl.a. rundt Skilsøpynten er definert som indre havneområde med maks fart 5 knop. (Stort skilt på skilsøpynten) Redigert 16.Mars.2007 av Alvito (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 17.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2007 Mulig det er noen av lovens håndhevere i distriktet som er ivrig i tjenesten? La oss inderlig håpe det, så slipper vi flere slike passeringer av mindre kompetente skippere som tolker lovene slik de selv vil og føler for der og da... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mouche Svart 17.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2007 Mulig det er noen av lovens håndhevere i distriktet som er ivrig i tjenesten? Vanligvis så får jo politiet så hatten passer for å være dovne og udugelige, og når de "for en gangs skyld" gjør jobben sin så er det jamen gærnt det og? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Oteren Svart 17.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2007 Vanligvis så får jo politiet så hatten passer for å være dovne og udugelige, og når de "for en gangs skyld" gjør jobben sin så er det jamen gærnt det og? Der tolket du meg helt feil herr Mouche. Det er nøyaktig slikt lovens håndhevere skal ta tak i. Dessverre er det altfor få politi som er synlig på sjøen. Det beste er å håndheve dagens regler, være synlig på sjøen. Ikke å innføre allverdens obligatoriske øvelser, uten å følge opp i praksis. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2007 Der tolket du meg helt feil herr Mouche. Det var bra! Dine øvrige kommentarer slutter jeg meg 100% til også! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hallaron Svart 17.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2007 Dette er andre sak på ganske kort tid der båtførere er bøtelagt pga dette. Den andre saken var vel i Bergens området med 3 båter Begge tilfellene var fra indre led ved Arendal, de tre båtene var hjemmehørende i Bergen, men råkjøringen de ble dømt for var ved Eydehavn i Tromøysund, rett øst av Arendal. Etter det jeg kan huske gikk Fairlinen på grunn rett ved Jærkholmen, som ligger rett vest av Arendal, tar man fram kartet og kikker etter ser man at dette området er urent for å si det forsiktig. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
NilsPils Svart 17.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2007 (redigert) Rett vest av Arendal er det mildt sagt urent farvann. Da er du inne i heiene. Jerkholmen ligger vel syd for Arendal? Redigert 17.Mars.2007 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Anonym Svart 18.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2007 Jerkholmen ligger ganske rett syd for Arendal ja. Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 18.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2007 Jaja,Her nede sier vi at vi går vestover nå vi skal mot Grimstad/Lillesandkanten og mot Tvedestrand/Risør sier vi østover, men det er jo helt korrekt som det påpekes, Jerken er rett sør på kartet. Poenget mitt var uansett at det er grisete farvann, og å ratte rundt en 58 foter der uten å være kjent er å be om problemer... Og det fikk han jo forsåvidt Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Boywonder Svart 18.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2007 Og det fikk han jo forsåvidt Og det hadde han jaggu godt av. Idiotkjøring var det. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Anonym Svart 19.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2007 Og det hadde han jaggu godt av. Idiotkjøring var det. Ja, sånn går det når man KJØRER båt.. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 19.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2007 Hvor mye hekksjø en Fairline 58 i 30 knop drar vet ikke jeg en det ble en god del skader på brygger&båter langs land her når dette slagskipet passerte. Forholdet (skadeverket) ble anmeldt av de som fikk båter&brygger skadet og etterforsket av politiet derav bot. Lurer på hvordan politiet der nede karaktiserer størrelsen på de hekkbølgene etter Fairline'n i forhold til de som de to Sun 33 + Sea King'en lagde.... For de 3 båtene lagde jo monsterbølger! Og da var det ingen som anmeldte noe som helst. Sitér dette innlegget Link to post
hanssae Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Nå er den til salgs igjen Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Litt av en farkost må en si. Fint er det. Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Synd en trenger noen telefoner fra Hamar, og noen turer til et medlem i Stavangerdistriktet før en kan erverve den. Men flott båt. Kunne vurdere å legge fast eiendom på Finn, for noe slikt Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Bitteliten Svart 19.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2009 skjønner ikke hvorfor de legger "ute teak" inne. Ser harry ut sammen med high gloss cherry wood synes jeg Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 19.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2009 Hadde fått en flott enebolig med en ditto flott båt for hva denne koster selv i Oslo Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Servicemannen Svart 20.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2009 skjønner ikke hvorfor de legger "ute teak" inne. Ser harry ut sammen med high gloss cherry wood synes jeg Ekte mannfolk har uhøvlet teak på dørk i båten og asfalt på gulv i huset. Ikke altid enkelt liv å være tøff.. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Framtia Svart 20.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2009 skjønner ikke hvorfor de legger "ute teak" inne. Ser harry ut sammen med high gloss cherry wood synes jeg Jeg likte gulvet godt, sikkert behagelig å gå på og godt fotfeste. Men jeg er enig i at high gloss cherry så litt harry ut Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
BårdK Svart 20.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2009 Skjønner hva du mener, Bitteliten, men uansett bedre enn vegg-til-vegg teppe. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2009 ja - men fairline har mange lekre tregulv som ser mye bedre ut enn dette Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 20.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2009 helt enig med deg Bitteliten.. bryter totalt med det stilrene ellers.. Slik dørk passer godt ute ,og inne i en viknes for eks.. men helt malplassert sammen med cherry wooden.. ser ut som om en har bytta designer mitt i byggingen Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.