Jump to content

Jeg fant, jeg fant! Trenger du det?


Batdilla

Recommended Posts

Yanmar-eiere se her!!! Noe jeg fant på AutoDB - har selv INGEN forbindelse med selgeren !! Gå til:   http://www.autodb.no/bat/   - velg UTSTYR og Aust Agder Yanmar Service manualer!!!  :yesnod: ....ca 20-30 bøker til de forskjellige typer motor. Pris 350,- er per bok. Ring for å høre om jeg har den du trenger.


Er det ikke mange her som har etterlyst manualer for forskj. Yanmar-motorer?

Han selger også en del manualer til Yamahamotorer.

 

Stian

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg har et Enders parafin kokeapparat med Gass forvarming. Type 312. Det er ikke mulig å få deler til dette lenger. Derfor har jeg byttet ut dette, men det meste er i orden. Hvis det er noen som har brukt for det, er det bare og ta kontakt. Har også et Optimus 55/155 med en ny brenner. Det lekker litt fra koblingen på tank til brenner. ellers ok.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Kom over denne i Storbritania....

 

http://www.marine-super-store.com/posit/sh...egory=7&group=9

 

COBRA HH100 MARINE RADIO

 

this vhf is small and compact and comes supplied with a waterproof bag. the unit runs off quality nickel metal hydryed batterys and has a power output of 2 watts ( does not have m1/ m2) ideal for use as a back up or for calling up marinas!

 

 

Part Number: 99081072

 

 

Price: £49.99

Link to post
Share on other sites

Vet ikke hvorfor jeg er så opptatt av trebåter når jeg har båt i glassfiber selv, men denne her.....? Mahognybåt 9x3 m

I Sverige: http://www2.blocket.se/view/3234550.htm?l=0&c=1&city=7

 

Bilde

....kunne jeg tenkt meg! Snakk om å kunne "fiske i style!" på denne. 9 meter mahogny-båt med en solid (?) diesel ombord!!!!

 

:wink: Noen som har kjennskap til denne motoren, forresten? Ford motor 2701 E-4cyl -80hk med Borg Warner backslag

 

Import - Regnestykket ser ikke så gæææærnt ut? (Takk Dilla!!! :yesnod:)

 

- båt = 26.000,-

- motoravgift = 10.560,-

- MVA = 8.774,-

--------------------------------

Total: 45.334,-

 

Noen som vet hvor KALIX i Sverige er?  :wink:

Link to post
Share on other sites

Fant følgende annonse på havna.com:

 

Restaureringsobjekt selges 5000,- må vekk!

Motorseiler/havseiler selges. Klinkbygd kosterseiler selges uten motor. Båtens lengde 11m, bredde 3,8m og totalhøyde 14,5m. Båten er bygd i 1954 på Koster varv. Skrog i furu, overbygg i mahogny og dekk i teak. Båten er en kutter rigget yawl. Komplett stående rigg følger med, men løpende rigg og seil mangler. Rekkestøtter,Push og pullpit i rustfritt stål samt baugplattform i rustfritt og teak. Båtens dieseltanker rommer 6000 liter og vanntankene tar 4000 liter. Også disse i rustfritt stål. 2 styreposisjoner, i styrhus og på dekk. Hydraulisk rorsystem. Motorbedding og spanter i rustfritt stål. 1 stk danforthanker og ankervinsj. Det følger med en skjøtevinsj samt to fallvinsjer på stormast. Stormast og mesanmast i glassfiber. Mastebommer og fokkebom i glassfiber. 35mm propellaksel, men propell mangler. Noe arbeid gjenstår før båten er seilklar, deler av innredning må skiftes samt at det behøves nytt tak i styrhus. Skroget er fri for råte, men de to øverste bordene under dollbord på styrbord side burde skiftes. Det må legges inn noen nye teakbord i akterdekket. For en nevenyttig person kan dette bli en meget flott havseiler uten alt for mye arbeid.. Det følger også med justerbare støttebukker, aluminiumstativ og pressenning for vinteropplag. Båten ligger i Bjørlanda Kile i Gøteborg. Ta kontakt for mer info.

Link to post
Share on other sites

...Med ny motor blir denne båten lett å selge tipper eg.

Spørs om du får dette regnestykket til å gå ihop? Ny dieselmotor, ny aksling, propell, etc = hvor mye? Sikkert en 50.000,- +++

Så er du opp i minst 65.000,- før du får solgt den - tror du virkelig du får igjen det? Det er litt forskjell på Polar 22, avhengig av hvilken årsmodell de er.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen,

Det spørs nå mest hvilken motor han finner  -  og hvilken motor som har vært ombord. Finner han en brukbar motor av tilsvarende type, slik at den går rett ned på fundamentet, og propellanlegget kan brukes, da trenger det ikke bli så dyrt.

 

Av annonsen og bildene ser jeg ingen indikasjon på hvilken motor som står/stod ombord, hverken hendler eller noe annet. Men for en flittig sjel av type Eysteind kunne dette sikkert være et brukbart prosjekt....  :flag:

 

mvh

Poseidon

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...