Jump to content

Jeg fant, jeg fant! Trenger du det?


Batdilla

Recommended Posts

:blush: ...og her er Walter's drøm i eik.........   http://www2.blocket.se/view/3313560.htm?ca...&l=0&c=1&city=0

 

Noen som kan låne meg 50.000,- til jeg får solgt Grimsø'en?  :blush:

Bilde

 

Fra annonsen: Pris: 50 000 kronor

 

Eknipa 7,3 x 2,9 byggd på Väggavarvet 1973. Motor sötvattenkyld Volvodiesel MD3. motor och båt är i bra skick med mycket ny utrustning. Följande är nytt. Hydraulstyrning, solcell 55 W med regulator, ankarolina, gps, batteriavskiljare, coolmatic 40 l kyl/frys . Båten säljes till höstpris p o k . 50000

Nesten alt stemmte her, bortsett fra MD3'ern da..... :yesnod:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

ETT VIRKELIGE HØST-KUPP i ROGALAND / 4049 Hafrsfjord! Løp og kjøp - sier jeg bare! Sabb 10 HK dieselmotor + en 24' båt!! For 500,- kroner!!!  :wink: For de penga får du ikke en gang en ny originalsveiv til motoren, skal du kjøpe en.....

 

Bilde

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=459...90&pos=15&rub=9

 

Stakkaren, som averterer har lagt inn denne båten i feil kategori!! Står under Motor og utstyr. Forrige uke var den priset til 1.500,- Ingen tid å miste nå, folkens. Ikke akkurat en "fin" båt, men som bruks- og fiskebåt? Aller tiders motor, dette!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

ringte akkuart fyren som skulle selge den, motoren og aksling var tatt ut og båt plugga. kunne få den gratis hvis jeg ville.En annen skulle se på den idag og hadde fått samme tilbud

 

Annet kjekt å ha: Selv oppblåsbar rednings vest kr 399  på byggmix på solakrossen, Stavanger, Ce merket ihvertfall om ikke ukjent merke

Link to post
Share on other sites

ringte akkuart fyren som skulle selge den, motoren og aksling var tatt ut og båt plugga. kunne få den gratis hvis jeg ville.En annen skulle se på den idag og hadde fått samme tilbud

 

Annet kjekt å ha: Selv oppblåsbar rednings vest kr 399  på byggmix på solakrossen, Stavanger, Ce merket ihvertfall om ikke ukjent merke

 

Hvorfor bor jaeg alltid så langt unna slike gratis muligheter :wink::lol: :lol:

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

"UNIK KARTPLOTTER PC TIL BÅT MED C-MAP KARTPROGRAM HELE NORGE, LCD FLATSKJERM, INVERTER, DVD OG MASSE USTSTYR."

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?id=4678...=45&simple=true

 

Riktignok er PCen ikke av de sprekeste, men til en komplett pris på 7.500 høres det ikke ille ut! 13" flatskjerm passer pent på styrekonsoller, men spørsmålet er lisenser til kartene...

 

"NB: C-MAP MARITIME KART FOR HELE NORGE ER LAGT INN PÅ MASKINEN (CM93) OG SATT OPP MOT GPS SLIK AT DETTE FUNGERER UTMERKET."

- ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn

Link to post
Share on other sites

bra objekt for den rette; vrak fra forsikringsselskap

coronet 31 ac 1978 -1978  Regnr: taa582    

Kommentar/Extrautstyr:

u-båt til salgs coronet 31 med aktercabin båten er fra 1978 med en marinisert bilmotor på 6.2 diesel Båten ble fortøyd pga synkende oljetrykkog slet seg. Hull i skrog og kjøl Førstehjelp på motor r ikke foretatt.    

 Prisidé: 20 000 kr (Rep kostnader eks mva: 0 kr)    

 Fylke: Aust-Agder  

 Står hos: Fjordverksted tvedestrand

BildeBildeBilde

 

Bud mottas på

roy.lunde(att)if.no

 

Flere objekter finnes på www.bruktbutikken.if.no

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

bra objekt for den rette; vrak fra forsikringsselskap

coronet 31 ac 1978 -1978  Regnr: taa582    

Kommentar/Extrautstyr:

u-båt til salgs coronet 31 med aktercabin båten er fra 1978 med en marinisert bilmotor på 6.2 diesel Båten ble fortøyd pga synkende oljetrykkog slet seg. Hull i skrog og kjøl Førstehjelp på motor r ikke foretatt.    

 Prisidé: 20 000 kr (Rep kostnader eks mva: 0 kr)    

 Fylke: Aust-Agder  

 Står hos: Fjordverksted tvedestrand

Bud mottas på

roy.lunde(att)if.no

 

Flere objekter finnes på www.bruktbutikken.if.no

 

Suzuki

Vel bekomme. :wink:

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Volvo Penta MD2B - gis bort

Jeg har en Volvo Penta MD2B på 25 hk i min seilbåt. Jeg skal sette inn en elektrisk motor, og gir bort motor med alt tilbehør (propell, aksel, tank osv)gratis mot at mottaker monterer ut. Motoren har vært en ferskvannskjørt stasjonær arbeidsmotor (nødagregat) frem til 1998. Hovedservice i 2003, vinterkonservering og vårservice i år utført på verft. Bra tilstand, gir noe slitt. Båten ligger i Oslo, skal på land hos KNS på Dronningen hvor det vil være lett å arbeide på båten. mvh Sven Janssen, tlf 63 95 52 74 / 915 12 592

Link to post
Share on other sites

Slik jeg forstår det er dette 12v, men en kjapp telefon kan sikkert avklare det 100%.

Helt riktig, hos Ladac står det:

 

Dual Universal is an automatic charger made for 24V battery systems. It may as well be used for charging two 12V battery in series or two separate 12V batteries (i.e. starting battery and service battery). Draws no return current when disconnected from main.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

På: http://www2.blocket.se/view/3483320.htm?ca...&l=0&c=1&city=0 (i Sverige - Västmanland?) selges det en 1-sylindret Ferryman (tysk) dieselmotor m. el-start og dynamo for Skr 3.500,- er ikke det et godt kjøp? :o)

 

Bilde

Hvis det er riktig side opp, så ser det ut for meg, at det dreier seg om en liggende sylinder (det må jo det, se på dieselfilteret) - ergo: Lav innbyggingshøyde - Ideel som hjelpemotor for en seilbåt, eller for å slippe motorkassa i ei snekke, f.eks.

 

9 hk - det er vel akkurat på grensen for å måtte ut med hk-avgift til staten?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

.....er ikke det et godt kjøp? :o)

Hei Walter,

 

Jo det KAN være et godt kjøp  -  i alle fall hvis den er iorden.

 

For hvis den ikke er iorden, da har du litt av en oppgave foran deg; å demontere den er som å arbeide med en fransk bil, og å montere den igjen minner mest om "Rubik's Cube".

 

... og står den i båt, så bidrar den vel neppe til å bringe prisen oppover ....

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...