Jump to content

Jeg fant, jeg fant! Trenger du det?


Batdilla

Recommended Posts

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg trenger, jeg trenger!

Har kjøpt en bobåt som forrige eier kun har brukt som (nettopp) bobåt.

Dette er en gammel robust skute som jeg gjerne vil ha i sjødyktig stand igjen. Skroget er bra, men jeg trenter MYE ting. Rekker, radar, mast, vindu, visker, lykt, GPS, dekksplater, vhf osv, osv....

Hvor får man tak i slikt til en hyggelig penge?

 

Send gjerne en PM med det du har noe som du tror er overflødig, så kan jeg ta den avgjørelsen for deg. :)

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Her er en til.

bilde

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Porsgrunn - Etter å ha vært byen rundt etter selvpolerende bunnstoff for aluminium, var jeg tilfeldigvis innom Billy på PP senteret og tror du ikke de har halv pris på alt av båtutstyr. De har liggende en del skrot fra konkurslager der, fra sinkanoder, taljer, strekkfisker, kjetting, tau, filter o.l.

 

Fant to bokser Hempel AluSafe for 99,- , knapper for sitterputene i båten fra Buster for 19,- og sinkanode (finne-type) for påhengeren (Yamaha F50) for en femtilapp.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 4 uker senere...

Jeg undrer meg litt over om denne tråden er særlig effektiv på å matche tilbud og etterspørsel ... men prøver meg. Hjelper det ikke, så er det gi-bort-spalten på finn.no som er neste.

 

Jeg har to elektriske toaletter som jeg vil bli kvitt. Det er samme typemodell men ulik årsmodell. Osculati. Den siste kjøpt på Seatronic rett før sommerferien, det var da det billigste elektriske toalettet de hadde i butikken.

 

Det første toalettet har fungert bra, bortsett fra tilbakeslagsproblematikk, noe lekkasjer på gulv og noe lekkasjer fra svartvann til spylevann, samt at spylingen er såpass kraftig at spylevannet har en tendens til å sprute litt utenfor toalettet. Disse problemene kan antageligvis løses med renhold, bytting av pakninger, smurning av pakninger, etc.

 

Det andre toalettet er helt nytt, og kan sikkert brukes som kilde til reservedeler til det første toalettet. Det er feildesignet, vanskelig å få spylt ned store kabler, såpass ille at jeg valgte å reklamere på toalettet. Jeg fikk medhold i reklamasjonen, men pga logistikkproblemer ble vi enige om at jeg ikke trengte levere tilbake det gamle toalettet.

 

Mer info i tråden https://baatplassen.no/i/topic/116265-toalettproblemer-elektrisk-pumpetoalett-tett-eller-g%C3%A5en-pumpe/ ... :-)

 

Toalettene befinner seg i Oslo ... beklageligvis er de nå separert fra hverandre, det ene står på båten som for øyeblikket er i Bærum, det andre er på Grorud.

Link to post
Share on other sites

Litt lagersalg hos meg :-)

Blaupunkt Essen CD33

CD FM radio - svært god stand. DIN kontakt bak. Komplett med monteringsbrakett

 

og en morsom sak for spesielt interesserte:

Volvo Penta EVC kabel #3588207

 

og en påhengerbrakett - feilkjøpt og ubrukt

 

http://www.seatronic.no/motorbrakett-c-214/motorfeste-for-rekke-p-2215

 

 

Har også et 22kgs CQR original anker galvanisert liggende i boden

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

 

Toalettene befinner seg i Oslo ... beklageligvis er de nå separert fra hverandre, det ene står på båten som for øyeblikket er i Bærum, det andre er på Grorud.

 

Veldig godt initiativ, har 100% sansen for gjenbruk osv men tror du vil slite med å bli kvitt dassene. 

 

Sleit noe grådig med å bli kvitt el-dass med rustfri septiktank og tømmepumpe (spett ny), alt 100% funksjonelt, her i våres. Tipper en ville måtte ut med opp mot 6000,- om en skulle kjøpe tilsvarende i butikk nytt. 

 

Vasket til og med dassen... og spylte ut av tanken. Skjønner ikke greia, hadde ikke nølt med å installere brukt som fungerer. Særlig om jeg var på budsjett, men egentlig uansett. 

 

Uansett, lykke til med å bli kvitt dassene :-)

Link to post
Share on other sites

Litt lagersalg hos meg :-)

Blaupunkt Essen CD33

CD FM radio - svært god stand. DIN kontakt bak. Komplett med monteringsbrakett

 

og en morsom sak for spesielt interesserte:

Volvo Penta EVC kabel #3588207

 

og en påhengerbrakett - feilkjøpt og ubrukt

 

http://www.seatronic.no/motorbrakett-c-214/motorfeste-for-rekke-p-2215

 

 

Har også et 22kgs CQR original anker galvanisert liggende i boden

Påhengsbrakett solgt. 

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...