Alternes. Svart 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Ikke dum denne nei sikkert ikke drivstoff forbruket heller Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Lillestrøm Svart 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Hva tror du den bruker på marsjfart? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Hva tror du den bruker på marsjfart? 2x CAT 3208 440 hk? Regn med 130-140 liter i timen på 22 knop Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lillestrøm Svart 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 som beregnet Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Så for noen år siden en svær cabincruiser med navnet SALÆR.. Regner med eieren var advokat Ellers så er det ei snekke i området som heter Uglebjørg Sommermoro.Min Scand 550 som jeg bruker til jakt het Blykjær,etter at den har gått ned 2 ganger så ble den omdøpt til Titanic,Mens min Johnsen krysser har det mer vanlige navnet Evelyn,oppkalt etter min samboers bestemor som var første eier på båten,jeg er eier nr 2. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Marida Svart 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 2x CAT 3208 440 hk? Regn med 130-140 liter i timen på 22 knop Er ikke 3208 levert som 375 Hk og 425 Hk? Sitér dette innlegget Link to post
SVARTEN Svart 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Har flere ganger sett en svær Princess i Strømstad, med navnet BLACK MONEY ||. Da er man ikke mye redd for bok ettersyn........ Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Heter jolla White Money? Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
svebe Svart 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Svigerfar hadde en Viskund sjark so het Rex. Da den ble oppropt på VHF så var det alltid " Du Rex" gå i kanal 6! Sitér dette innlegget Link to post
Jens-Johan Svart 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Har en kompis som kjøpte en båt ved navn "Corevi" og det har kanskje med evnen til å lese sjøkart... Sitér dette innlegget Link to post
Grindøy Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Mener det var en sak med bilde og det hele av en liten hissig runabout bygget i tre i fra Bergen, i fjorårets eller året før der igjen Båtliv. Navnet på båten var Buttplug. Sitér dette innlegget Link to post
KnutK Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Faderen avsluttet sin yrkeskarriere som fisker i selvbygd sjark. Da tiden var inne for å lage seg ei pram fant han fram ei gammel trepram kledde den med plastfolie og støpte seg pram. Resultatet kan vel ikke bedre beskrives enn av navnet han ga den: "SKRUKKA". Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Min gode venn Hans Petter har en Grand Banks som heter Embla. Og jolla heter selvfølgelig Ask. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Noen som holder fast ved at det betyr ulykke å bytte navn på en båt? Har alltid hatt båt som er blitt omdøpt til ASTOR. Ingen katastrofe hitill. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Har flere ganger sett en svær Princess i Strømstad, med navnet BLACK MONEY ||. Da er man ikke mye redd for bok ettersyn........ Indisk eier? Utrykket "black money" brukes i India og betyr der faktisk noe nær det samme som utrykket "svarte penger" i Norge. Om eieren ikke er indisk så gir navnet ingen mening med mindre det er fyllehumor-norsk/engelsk eller noe. Sitér dette innlegget Link to post
Frode Kvalsund Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 eit eldre amerikansk ektepar som jeg ble kjent med i mexico vant en ganske stor sum peng i Bingo,dem kjøpte seg en stor seilbåt som dem kalte for bingo.etter noen mnder var dem uheldige og båten gjekk ned.så slo lykka til igjen for dem og dem vant enda en gang på bingo,og dem kjøpte seg enda en seilbåt som dem døpte Bingo Again ! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 23.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2016 Må løfte litt humor her til jul Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 23.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2016 Jeg fikk bare tårbil da jeg var liten, men hvorfor ikke tråbåt ? Genial ! Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 23.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2016 Ja ett eller annet skal nå båren hete. Min heter Solarbris. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 23.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2016 Forslag til navn om du er musiker eller tilhører prestestanden: Preludium på selve skuta, og Postludium på jolla. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Brigg Svart 23.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2016 I hjemmehavna vår ligger "Ikke Betalt" og "Expenziv". Sistnevnte er en noen og tredve fot amerikaner bestykket med 2xV8 bensinmotorer, så navnet henger kanskje sammen med driftskostnadene. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Bonus Svart 23.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2016 Så en stor flybridge båt med jolle en gang. Sannsynligvis eid av en kar i konsulentbransjen. Den lille jolla het "Original contract" mens moderfartøyet het "Changeorder" Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2016 (redigert) Naboen hadde en seilbåt som het Korevi, og jollen het Hakkepeiling. Og så hadde han en kamerat som hadde båt med navnet Hvavili Litt artig på VHF'n når det bel ropt: Korevi, Korevi over. Og det ble svart: Hvavildi! Redigert 23.Desember.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Arkimado Svart 24.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2016 Har valgt og kalle båten min Arkimado. Navnet kommer fra de 2 første bokstavene til meg, kona og mine 2 døtre. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 25.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2016 Har valgt og kalle båten min Arkimado. Navnet kommer fra de 2 første bokstavene til meg, kona og mine 2 døtre. Samme metode som hos oss, bortsett fra at jeg ikke fikk bli med i navnet. Kone og to døtre er representert. Almara = ALma, MAri, klaRA. Høres ganske maritimt ut. Skulle vi lagt på TH først (Thalmara) så jeg får bli med høres det plutselig ut som navnet på en medisin... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.