Jump to content

Mest passende/originale/verste båtnavnet...


Batdilla

Recommended Posts

Hadde en onkel som ville bytte yrke til fisker (Lofotfiske). Han bestilte ferdig skrog, og skulle bygge resten selv. Men under bygging fikk han hjerteproblemer og byggingen ble lagt på is. Etter mange år klarte han å få den ferdig like før han døde 69 år gammel. Under bygging fikk derfor båten navnet: HÅPET

Link to post
Share on other sites

Det virker som om du roper mye på VHF'en ... kan du ikke bare oppkalle båten etter deg selv, da??? "Ulv" ... :eek:

 

 

Etter en god tids tenking, så er heller valget mot "Ulv I" og så skal vi kjøpe oss en rød jolle, den skal hete Rødhette..

Så har vi rødhette og ulven..

 

Det stod mellom Ulv I og Flytene rente.. og det ser ut til at det blir Ulv I gitt..

 

Men, mens jeg satt i bilen å spiste lunch på fredag, så jeg en båt med et navn jeg stusset litt på..

"M/S BSEA", jeg lurte på hva det stod for, så jeg kunne ikke dy meg.. jeg måtte spørre han som holdt på med båten..

Jo, det står for "Bedre Sent Enn Aldri" :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Var på vei til Ski med bil og kjørte RV120 forbi Våler / Østfold. I et veikryss så jeg plutselig ei gammel skøyte inne på en tomt, omgitt av gran- og furu-trær. Det var selve båten, men allermest navnet på båten, som var noe spesiellt. Jeg måtte bare stoppe og ta et raskt bilde.

 

bp_angst_090608_04.jpg

 

 

Originalt navn, ja.......

 

:o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

men nevner ett navn "Noos Arf" - som er baklengs for "Fra Soon".

 

->"Arwen"

John Ronald Reuel Tolkien.

En av karakterene i "Ringenes Herre".

 

Denne hørte jeg nettopp i min fantasifulle hode-radio :

 

Ojsan : "Hurra, Hurra, vi synker!"

Hurra : "Ojsan, ojsan, jeg hører deg ?"

Ojsan : "Hurra, Er du i nærheten for bistand ?"

Hurra : "Er til kai, men Noos Arf" er ikke så langt unna."

Ojsan : "Noas Ark ?!!? Vi synker, ikke tøys med oss!"

Hurra : "Snakket akkurat med "Flytende Rente" og de har fått greie på at "Arwen" allerede er på vei!"

Ojsan : "Arven får vente! Vi har akkurat fått bistand av "Holder Kanskje".

 

Vel, vel. Back to work.

Redigert av Fusebox (see edit history)
signaturbilde4.jpg 2 smekk på en flue...
Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
Vi har sittet her i kveld å kommet opp med noen navn til nye båten vår..

 

Vi har vurdert: "Flytende rente"... men problemet er når vi kaller opp Tjøme å melder om at Renta synker.. Vil de hjelpe oss da eller juble? ;) Jolla bør vel hete "Fast Rente" eller "Rentefri", "Avdraget"..

 

"Hurra".. blir litt feil hvis en må kalle opp tjøme med meldingen: "Hurra, Hurra, Hurra, båten tar inn vann.." osv..

 

Både samboern og jeg fikk årets latterkrampe nå av disse to forslagene.

 

:lol: :lol: :lol:

 

Selv vurderer vi å kalle båten vår for n00b, siden det er den første båten vår og vi er litt nerder begge to.

Go ahead, make my kernel!

Besøk båtsiden min på http://baat.taske.no/

Link to post
Share on other sites

Kom i prat med en hyggelig kar under landsstevnet i Forbundet Kysten på Vega tidliger i sommer, han kunne fortelle at skøyta hans var oppkalt etter kjærringa. Båten het "Tyrann". Hele familien hadde forøvrig gensere, der det stod TYRANN på brystet, fruen også, så det virket ikke som hun hadde noe i mot navnet.

 

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

->"Arwen"

Denne hørte jeg nettopp i min fantasifulle hode-radio :

 

Ojsan : "Hurra, Hurra, vi synker!"

Hurra : "Ojsan, ojsan, jeg hører deg ?"

Ojsan : "Hurra, Er du i nærheten for bistand ?"

Hurra : "Er til kai, men Noos Arf" er ikke så langt unna."

Ojsan : "Noas Ark ?!!? Vi synker, ikke tøys med oss!"

Hurra : "Snakket akkurat med "Flytende Rente" og de har fått greie på at "Arwen" allerede er på vei!"

Ojsan : "Arven får vente! Vi har akkurat fått bistand av "Holder Kanskje"..

 

Hmm... om jeg skulle kalle opp min forrige båt med den jeg har nå, ville oppkallingen på VHF blitt:

 

"Neida, naida, dette er svADA på kanal 16"

 

*fnis*.... God helg

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Ja ja, så lenge en ikke kaller båten sin for "MegDeg":

 

"Tjøme Radio, dette er MegDeg, MegDeg, MegDeg...."

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Min mor fortalte da jeg var liten (Ja tro det eller ei så har jeg også vært liten) at de hadde ei flott snekke som hadde navnet "Bolla", da mine foreldre kjøpte stor tresnekke på 80 tallet så ble den naturligvis døpt "Bolla II". I fjor kjøpte jeg og kona også tresnekke, brei og fin er`a, (Kona eller snekka?) hehe, jeg ymtet frempå med tradisjoner og denslags, men ble fort nedstemt gitt, "Vi skal fa*n ikke komme inn og fortøye og alle rundt oss står og hvisker: se han har kalt opp båten etter kjærringa si! Når vi kjøpte båten var det fine freste skilt på sidene med teksten "Regina" De står der fortsatt gitt!!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...