Jump to content

Mest passende/originale/verste båtnavnet...


Batdilla

Recommended Posts

Så for noen år siden en svær cabincruiser med navnet SALÆR.. Regner med eieren var advokat :giggle: Ellers så er det ei snekke i området som heter Uglebjørg Sommermoro.Min Scand 550 som jeg bruker til jakt het Blykjær,etter at den har gått ned 2 ganger så ble den omdøpt til Titanic,Mens min Johnsen krysser har det mer vanlige navnet Evelyn,oppkalt etter min samboers bestemor som var første eier på båten,jeg er eier nr 2.

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Har flere ganger sett en svær Princess i Strømstad, med navnet BLACK MONEY ||. Da er man ikke mye redd for bok ettersyn........

 

Indisk eier? Utrykket "black money" brukes i India og betyr der faktisk noe nær det samme som utrykket "svarte penger" i Norge.

 

Om eieren ikke er indisk så gir navnet ingen mening med mindre det er fyllehumor-norsk/engelsk eller noe.

Link to post
Share on other sites

eit eldre amerikansk ektepar som jeg ble kjent med i mexico vant en ganske stor sum peng i Bingo,dem kjøpte seg en stor seilbåt som dem kalte for bingo.etter noen mnder var dem uheldige og båten gjekk ned.så slo lykka til igjen for dem og dem vant enda en gang på bingo,og dem kjøpte seg enda en seilbåt som dem døpte Bingo Again !

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

I hjemmehavna vår ligger "Ikke Betalt" og "Expenziv". Sistnevnte er en noen og tredve fot amerikaner bestykket med 2xV8 bensinmotorer, så navnet henger kanskje sammen med driftskostnadene.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Naboen hadde en seilbåt som het Korevi, og jollen het Hakkepeiling. Og så hadde han en kamerat som hadde båt med navnet Hvavili  Litt artig på VHF'n når det bel ropt: Korevi, Korevi over. Og det ble svart: Hvavildi!

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Har valgt og kalle båten min Arkimado. Navnet kommer fra de 2 første bokstavene til meg, kona og mine 2 døtre.

Samme metode som hos oss, bortsett fra at jeg ikke fikk bli med i navnet. Kone og to døtre er representert. Almara = ALma, MAri, klaRA. Høres ganske maritimt ut. Skulle vi lagt på TH først (Thalmara) så jeg får bli med høres det plutselig ut som navnet på en medisin...

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...