Jump to content

Mest passende/originale/verste båtnavnet...


Batdilla

Recommended Posts

Ellers så er historien om båtbygger Svein Erik Øya, Sandefjord, litt morsom:

 

Han bygde for noen år siden en kopi av en Ødegården snekke, som skulle hete SOLFRID. Før båten var ferdig, brant båtbyggeriet ned, men båten overlevde, men den var veldig sotet, og fikk nå navnet SOTFRID. Når den ble renset og smurt inn med Clipper I+II forsvant mesteparten av soten, og den skiftet navn ennå en gang. Denne gang ble det SOTFRI

Link to post
Share on other sites

Min gamle bestemor har jo båten "aurogal" AU-aursjoen (vannet båten går på) ROG-Roger (skipper og maskinist meg) AL (hennes initialer).

Så er vi 2 om en liten plastrakett med type for stor motor, denne heter da "titanic" siden det bare er ett spm om tid før denne går ned.

og sommerferien skal brukes til å flytte en Dorry fra Norheimsund til oslo, og etter tester av dette skipet ble navnet av naturlige grunner "M/S Lente"

Link to post
Share on other sites

Har noen et navneforslag til ei 25 knops Joda 7500 snekke? (24,8 gps knop med tre personer)

 

Kanskje navnet "Overraskelsen" kunne vært noe, det var i hvert fall overrasket føreren av en Concord 9000 ble i går formiddag.

Vi kjørte paralellt i åtte-ti knop ut av fjorden.

Da vi hadde kjørt lenge nok til å varme opp maskineriet, ga Concorden flatt jern, og forsvant bakover. :cheers:

 

Edit: I og med at kona ble ganske overrasket over at jeg kjøpte den så er vel det et godt navn med dobbel betydning. :blush:

Redigert av Kodvaag (see edit history)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Har i den siste tiden vurdert å døpe om skuta fra "Lucielle" til "Time Bandit" da mesteparten av fritiden de siste tre år har gått med til ombygging/restaurering av båten vår, men fikk ikke noe gehør hos madammen.

 

.........kan egentlig ikke skjønne det :lol:

Link to post
Share on other sites

Hadde på vår forrige båt (en Fram21-75mod) navnet Mette-Marit...fordi den var blond (og billig :blush: ) kompisen hadde da en som hette "krompen" :lol:

 

La Vida betyr jo leve livet,noe jeg synes passer bra når man er til sjøs, samt en rødvin med det navnet som er steike god...........

Redigert av La Vida (see edit history)

Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också..

Link to post
Share on other sites

Som sikkert sagt mange ganger tidligere: De morsomste navnene jeg har sett/hørt om er "Dagros" og "Dronning Lars".

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

På åttitallet var det en seilbåt på Nesøya som het Clitoris II, sier vel noe om lidenskapen? Appropos lidenskap: En snekke i snekkepollen i Stavern heter "Dinah Moe Humm". Artig for dem som kan sin Frank Zappa?

 

Et annet navn som jeg finner artig er, som en her i forumet vil kalle sin fremtidige Grand Banks, "Tyra Banks". Min fremtidige !? Grand Banks skal hete "Oak Oak Moke", for den som kan sin Dickie Dick Dickens. Min forrige båt het "Effie Marconi" og min nåværende heter "Mummy Tobo Dutch". Litt vrient i forhold til Tjømø Radio, eller helt OK!

 

Blowjob nevnt tidligere, men synes ikke at en blå Nimbus 26 som i sin tid het BlueJob var noe dårligere!

 

Mvh. Strawberry

Redigert av strawberry (see edit history)

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Link to post
Share on other sites

Hadde ein kamerat med ein With som etter Statsraad Lehmkuhl (trykkleifer) het Statslehm Råkul.

10ft - 20hk ,gikk som ein gal hund i sjøen, hoppet og spratt.

Navnet ble presantert med svart sprit-tush rundt bauen med litt av navnet på hver side av skroget, i bokstaver som ble mindre og mindre og mindre......

Link to post
Share on other sites

jeg har ennå ikke skrevet noe navn på båten min ennå...

men jeg vurderer sterkt å kalle den "dama di"

 

det passer lissom så knall når man er ute med kameratene og sier til en av de...

øy, jeg tar en liten tur ut å kjører dama di? er du med?/er det greit?

Link to post
Share on other sites

Kommer på en historie fra forrige århundre. Vi var unge og ivrige og kjøpte gamle holker som vi pusset opp! Ikke i forretningsøyemed, men for å komme på fjorden. Lite penger, men med to never og noe vett kan mye gjøres.

 

 

Min venn kom over en ubestemmelig trebåt og jobbet og stod i. Malte den hvit da blåveden rådet grunnen. Ble fin og se til, og første sommeren finn den navnet Lækker, året etter ble det navneskifte til Øse Mer! Ny sommer kom og selv ikke det "nymotens" Sikafleks gjorde så mye vei i vellinga, eller større tetthet om du vil, nytt navneskifte. Synke. Værre ble det, og i løpet av sesongen nytt navnskifte til SangtHansBål. Midtsommer året etter ble den akkurat det!

 

"Ih hvor tiden flyver!"

 

Mvh. Strawberry

Redigert av strawberry (see edit history)

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg må innrømme at jeg ikke har fått satt noe navn på båten jeg heller. Den ble ferdig restaurert ifjor, og hadde da tenkt tanken på navnet "Quentin"

 

Men, det er ikke alltid det "klinger" like godt.. :confused:

Så kom den gode ideen om "Viking.", men jeg er pr idag like usikker.

Dattera til somboer`n foreslo "PEARL". Fint navn egentlig..

 

Hva syntes dere? Noen forslag? Navnet må passe denne:

 

dsc01312.jpg

 

 

Viking.

Redigert av Viking. (see edit history)

Båt: Polar 20 - Marna 1977

Navionics hd Europa, på Nexus7.

Galia 530 2004, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...