Jump to content

Mest passende/originale/verste båtnavnet...


Batdilla

Recommended Posts

I stedet for "Overraskelsen" heller vi nå til "Joda Surprise".

Båtens originale "Joda 7500" klistremerker mangler, og jeg kan kanskje skrive "Joda Surprise" med slike Biltemabokstaver:

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=131258

 

33-5401_l.jpg

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Siden den første snekka vår var så god på bunn ble den kalt Draugen.

Og siden det ikke var noe plastbåt i sikte slang vi på Adundas Inter Pocola(I bølgene mellom begeren) på hekken

 

Snekke nr 2 fikk så ledes samme navn, Draugen 2.

 

Men nå har foreldre enheten gjort helomvending på alt som heter tradisjon og prinsipper og kjøpt splitter ny skjærgårsjeep!

Den heter Draugen 3....

Dog med et lite lite treskilt på konsollen, og latin ert ert'en på aktern droppa vi gitt. :smiley:

Redigert av Fleksnes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vår lille askeladden heter "HJELLFRIED". De fleste skjønner navnet først når de leser den høyt.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Jeg husker ikke om jeg har vært inne i denne tråden tidligere. Det irriterer meg at jeg ikke finner et bilde av båtnavn jeg så i sommer som jeg har tenkt endel på.

Båten bar navnet: ARWEN . Den var dansk. Jeg synes det var et nydelig klang i navnet. Under et knippe navn.

 

allegra.jpg

 

Allegra har jeg aldri hørt tidligere - en flott båt som ankom Anholt i juli i år.

 

 

susanne.jpg

 

Susanne H synes jeg var et flott navn på fiskeskøyta og påført på en vakker måte.

 

arozita.jpg

 

Dette er navnet på den absolutt vakreste seilbåten jeg har vært ombord i, en Fantasi 44. Det er visstnok bare bygget én eneste versjon av denne. Eieren holdt den mer en svært godt vedlike. Han hadde watermaker og det meste av elektronikk ombord. En båt i absolutt høyeste svensk kvalitet.

 

inge.jpg

 

Navnet er flott - men kunne kanskje vært vedlikeholdt noe bedre?

 

roald.jpg

 

Dette er favorittnavnet. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor vi ikke valgte dette navnet på vår båt - jo, det har visst sammenheng med hvordan det skulle uttales ved havneanløp til bl.a. Helgoland. Vi hadde en diskusjon på det.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Ingeborg i mevind

 

Vi har alle de seks barna vi skal ha, pluss noen barnebarn, og flere blir det vel av den sorten. Skulle vi fått ei jente til, måtte hun bli kalt Ingeborg. Så da var navnet gitt.

 

I mevind? Ikke skrivefeil, men stavelser fra fornavnene til skipperne. :smiley:

 

Jolla heter selvfølgelig "Lilleborg". :sailing:

HF: LB3GH

Link to post
Share on other sites

Första båten hette Amanda efter dottra o den 2a skulle döpas efter gutten.

Men han tyckte att båtar skall döpas efter flickor.

Det var ju ok så han fick bestämma namnet

Det blev Pisspottan efter lille systa

 

Nu har lillesystra fått en båt namngitt efter sitt egna namn o må ju tillföras

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

Link to post
Share on other sites

Både gøyalt og snodig med båtnavn. Jeg har vandret litt omkring i Sonskilen (Son) i dag og undret meg over den store variasjon av båtnavn, fra navn bestående av ett ord til navn bestående av tre ord. Jeg vet ikke hvor heldig det er å legge ut fotografier av slike båtnavn, men nevner ett navn "Noos Arf" - som er baklengs for "Fra Soon". Et råd jeg gjerne gir ved valg av båtnavn er at det bør være greit å formidle via VHF.

Link to post
Share on other sites

Den båten som er på bildet i signaturen min heter KONGESKIPET og har fått navet etter oldefaren min :sailing: som var KONGEN på kjeøya (der jeg nå eier en halv hytte) og eieren av båten som han syntes var den beste og raskeste som fantes.

For at han ikke skulle bli så ekstremt sinna måtte de si at barnebarnet hans sin With med 9,9 Hk gikk senere en hans 6 hk Halvplaner. Jeg vurderte å bytte navn da jeg fikk Kongeskipet av tanta mi men jeg fant ut at navnet ikke kunne passe bedre, fordi den var helt KONGE til min bruk, nemlig roing.

 

Seilbrettet mitt heter S/B Sylvia Arna og er oppkalt etter danskeferja F/F silvia ana, Læreren min fra barneskolen Sylvi og bestemora mi Arna

 

Badeleke-robåten min heter R/S Lekker og har til tider bær navnet R/S Lappa

Redigert av fiskegrateng (see edit history)

Hvorfor bruke motoren og ha årene i reserve, når man kan bruke årene og ha motoren i reserve?

Link to post
Share on other sites

På Svenskekysten for noen år siden (tror det var i Molloesund) lå det en båt (tror den var amerikansk) med to digre besinmotorer. Båten var nok av typen "veldig rask og stor". Det sto en stakkar med hodet nede i motor rommet, og når jeg kikket på hekken (til båten altså :smiley: ) sto det, om ikke så morsomme, så akk så passende navnet "TonsOfTrouble" :flag_sw:

Link to post
Share on other sites

Så en Cigarette 38 Top Gun på Finn for et år eller to siden som bikket 70 knuter.....Den hadde det passende navnet See You Later med store bokstaver på hekken.

 

Har også sett en snekke som het Piker, Vin og Benzin og en Saga som het "Banken sin"

 

Vår egen Mekling går under navnet Lørja og With'en for Egget.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Vi har sittet her i kveld å kommet opp med noen navn til nye båten vår..

 

Vi har vurdert: "Flytende rente"... men problemet er når vi kaller opp Tjøme å melder om at Renta synker.. Vil de hjelpe oss da eller juble? ;) Jolla bør vel hete "Fast Rente" eller "Rentefri", "Avdraget"..

 

Alternativer:

 

"CoCo".. (CoCo, Coco, Coco lytter du?)

 

Båten: Forsakelsen.... Jolla: Troen...

 

"Fjerten"... syns jeg hører på VHF'en: Fjerten, Fjerten, Fjerten.. lytter du...

 

"Hurra".. blir litt feil hvis en må kalle opp tjøme med meldingen: "Hurra, Hurra, Hurra, båten tar inn vann.." osv..

 

Båten: "Utbyttet"... Jolla: "Lønna"/"innsatsen"

 

Mye artig de på Tjøme må høre av navn tenker jeg.. :D

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Det virker som om du roper mye på VHF'en ... kan du ikke bare oppkalle båten etter deg selv, da??? "Ulv" ... :eek:

 

Hehe.. neida, sjeldent.. dvs aldri.. men hvisomatte/dersomatte in worst case scenario.. en skulle få bruk for det.

 

Stø Kurs, ikke kon-kurs ;)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

I smedasundet (Haugesund) så jeg en båt som het III Forsøk.
Båten du såg i Haugesund var sikkert II Forsøk og det var min tidligere :yesnod:

Noe III Forsøk kan jeg ikke huske å ha sett, men i Skånevik ligger båten til ham jeg kjøpte min første skøyte av (Forsøk), hans lille plastsnekke heter "Siste Forsøk" :wink: (som nok sikkert også blir den siste)

 

Legger ved et bilde av II Forsøk

iiforsk.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...