Jump to content

Mest passende/originale/verste båtnavnet...


Batdilla

Recommended Posts

:smiley: Dette var en artig tråd, så jeg vil bidra med våre båtnavn.

Forrige båt var 21 fot og 3m bred.. Så den ble ganske enkelt kalt Bolla. Det navnet festet seg hos de fleste og båten ble/blir aldri benevnt som noe annet.

Vår "nye" gamle båt, en Onsøykrysser vi rev overbygget av i påsken, får navnet Sezaafina :smiley: ...enda en del arbeid igjen, men navnet passer godt.

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Var forresten en 14,5 fots hjemmelaget speedbåt som lå i Brevikstrand en sommer som hadde navnet FORT NOK.

 

Båten hadde 250 hestekrefter i en enorm utenbordsmotor og dessverre så altfor lite fribord. En natt det blåste opp til eh.. bris.. sank båten rett til bunns.

Link to post
Share on other sites

Passerte en halvplaner på rundt 25 for på søndag på tur fra feriehuset som bar navnet ELDREBØLGEN

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

I Kristiansandsområde var det en båt for noen år siden som het FÅTTAN. For uinnvidde i lokal dialektform kan jeg føye til at en båt med et slikt navn er fått og ikke kjøpt. ( fått-an) Jeg snakket med eieren som kunne fortelle at båten hade bært navnet lenge før han fikk den. Betingelsen han overtok den på, var at han aldri måtte selge den, men gi den videre når han en gang gikk lei. Kanskje noen har den enda? :sailing:

Link to post
Share on other sites

Jeg trenger forslag til navn på en liten 21 fot daycruiser (nordan 610 quatro), gjerne noe som har litt med "gadgets" å gjøre da jeg liker å ha endel finesser og utstyr på den.

Har smekket den opp med det meste men en får vel aldri nok "hjelpemidler" på båten..

 

Vurderte rett og slett "Gadget" som navn, men prøver å komme på et bedre..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Gad-Get

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Jeg trenger forslag til navn på en liten 21 fot daycruiser (nordan 610 quatro)

 

Ikke så mye med gadgets å gjøre, men hva med å bare kalle den for Suzi Quatro...?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Hadde en helg en "seilbåtnabo" BLOWJOB:-))))

 

 

Den båten han har nå (X-362 sport)

 

La oss håpe at ikke navnet reflektrer tjenester han mått utføre for å få hand om båten

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Jeg legger merke til at også båtnavnene nevnt i tråden her tilhører noen klare kategorier. Navn på kjære kvinner og barn er kanskje den mest typiske. Og så er det jo de spøkefulle og de ironiske.

 

Fiskebåter, skip og ferger navngis jo ifølge tradisjonen med navn (også mannlige) familiemedlemmer, redere, offiserer, kongelige osv.

 

En fin gammel skikk, som - dessverre kanskje - er gått litt i glemmeboken, er navngivning litt i tråd med navnene på engelske puber, "Den gyldne svane" og sånt.

 

Denne er jo søt, da: Briggen "Den yndige kone", som jeg fant et bilde av i en gammel bok. Årstall: 1803. Hjemmehavn: Kristiansand.

 

Hilsen Gompe

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...