Jump to content

Duften av teak ;-)


Whistler

Recommended Posts

Har du sagd i et teakstykke har du kjent duften. Det lukter arbeid.

 

Her forleden tok jeg med Thor i båten for å låne han noen teakstykker. Jeg kom i skade for å lukte på dem og dermed var det gjort. (og noe må gjøres mens jeg venter på ny vannpumpe)

 

Båten skulle få nytt fordekk i teak.(deler av dekket i allefall)

 

Sånn ser det ut nå.

Bilde

 

Først la jeg på gråpapir som dekker det området jeg vil legge teaken på.

Bilde

 

Så tegnet jeg av antisklipartiet med tusj (anbefaler tømmerblyant).

Bilde

 

Skar ut langs streken (og får en liten ide om hvordan det skal bli)

Bilde

 

Så hjem for å skjære teak. Ramma til bb side er snart ferdig (mangler justering på innsiden så kantlistene blir omlag like brede helt rundt). Verktøysettet ligger også der.

Bilde

 

Jeg legger ut flere bilder i denne tråden etterhvert som det skrider frem.

Redigert av Whistler (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fra en trebåtentusiast!!

 

Båten, selv om det er en plastbåt, kommer til å få ett flott særpreg med teakdekket. Og jeg er helt enig med lukta fra teaken, du bare MÅ jobbe med det.

 

Ser flott ut, lykke til videre i arbeidet med dekket ditt :wink:

 

Vivvi

Link to post
Share on other sites

Whistler. Din lille ....... :boxing: Det er din skyld at jeg nå lider av tvangstanker om å lime og skru St. Hansbål på dekket :discuss::crazy:

Det blir sikkert fint.

Jeg gjorde dette innvendig i vinter.

Bilde,

og satser på å ta utvendig neste vår.

 

Det er fint om du gjør det først Thor, så kan jeg kopiere. :cool:

 

Geir

Link to post
Share on other sites

`Har stokka rundt på flisene til Whistler. Men tror det blir vanskelig på dollbordet helt forut,det krummer jo no helt ille der da Geir. Noen ramme er det ikke plass til ihvertfall. Når kan Konsulenten tenke seg å trille tur i Ford Siræva igjen tro ? Selve dekket og badeplattforma burde være greie (tror jeg da).

I år hadde jeg tenkt dollbordene og ei stripe fra baugen til dekksluka. Badplattforma til høsten og resten av fordekket neste år. Antatt tidsforbruk rundt 3 år i praksis :lol:

Link to post
Share on other sites

Har du sagd i et teakstykke har du kjent duften. Det lukter arbeid.

 

Her forleden tok jeg med Thor i båten for å låne han noen teakstykker. Jeg kom i skade for å lukte på dem og dermed var det gjort. (og noe må gjøres mens jeg venter på ny vannpumpe)

 

Båten skulle få nytt fordekk i teak.(deler av dekket i allefall)

Er det noe rart at jeg er glad i trebåter... mahogny, teak, eik, furu... mmmmmmmmmmm. En hel båt full av godlukt. :cheers:

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

Blir nok dekk Suzuki. Jeg lovet a nytt kjøkken i kveld i ett anfall av akutt sinnsykdom :crazy: Men jeg sa ikke noe om hvem som skulle betale tror jeg :cool:

 

Mitt kjøkken kom på 180' lapper. Så lykke til.......

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Ringte til Westsystem i dag for å få tilbud på teakstaver. 49,- pr løpemeter for 46x5,5 mm og 227 pr løpemeter for 145x5,5 mm. Men han skulle gi meg et hyggelig pristilbud pr mail. Får sjekke eposten på jobb i morra.

Hva med å selv slice 2x4" ? Mye å spare på det!
Link to post
Share on other sites

Mitt kjøkken kom på 180' lapper. Så lykke til.......

 

du har nå nevnt dette i to ulike tråder, og nysgjerrig som jeg er spør jeg; åssen i huleste er det mulig å brenne nesten 200K på et kjøkken. 450m2 ? Gullbelagt oppvaskemaskin ?

Fliser laget av barrføtte gravide jomfruer fra Honolulu ? :rolleyes:

 

Hadde tenkt å bruke 50-70 000 på kjøkken jeg, synes egentlig det var evig nok. Dog så er jeg gjerrig også da, selv om jeg endte med å bytte hus istedet...... :lol:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

du har nå nevnt dette i to ulike tråder, og nysgjerrig som jeg er spør jeg; åssen i huleste er det mulig å brenne nesten 200K på et kjøkken. 450m2 ? Gullbelagt oppvaskemaskin ?

Fliser laget av barrføtte gravide jomfruer fra Honolulu ? :rolleyes:

Tror desverre ikke dette er noe problem, en kamerat av meg brant 240' på kjøkken for kort tid siden. Bare for å toppe dette er han snekker (tømrer) og fikk gode priser på matriell og tjenester.

Vi skal snart bygge på og i den forbindelse får vi kjøkken/matbod/kjølerom på 46 kvm.... Det kan bli dyrt....

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Før denne tråden tar av i helt feil retning og ender opp med husbyggeskikker, og hvorvidt man kan spise ute resten av livet for det et kjøkken koster, legger jeg ut et bilde av rammene lagt "tørt" på fordekket. Passformen var grei nok, med unntak av ei lita flis som så ut som en full mann hadde kappet den.

Siden det er lettere å kappe og fikse hjemme blir neste steg å duplisere malen, feste rammene til malene og kappe til "fyllet".

 

Bilde

Redigert av Whistler (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:eek::eek: :eek: Ren galskap. Da kan man heller koke ute!! Eller spise kald mat. :crazy:

Galskap, mest sansynligt...

Kald mat er greit nok, dersom den er tilberedet rett, eller det er rester fra gårsdagen middag som er laget etter eget hue og smak..

 

 

du har nå nevnt dette i to ulike tråder, og nysgjerrig som jeg er spør jeg; åssen i huleste er det mulig å brenne nesten 200K på et kjøkken. 450m2 ? Gullbelagt oppvaskemaskin ?

Fliser laget av barrføtte gravide jomfruer fra Honolulu ? :rolleyes:

 

Hadde tenkt å bruke 50-70 000 på kjøkken jeg, synes egentlig det var evig nok. Dog så er jeg gjerrig også da, selv om jeg endte med å bytte hus istedet...... :lol:

 

Suzuki

Regnet også med en 50 - 70 lapper i starten, men så er jeg litt kresen da. Kjøkkenet er min "stue" og ikke admiralen sin. Her er jeg sjef og selv valgt ut alt. Det forrige kjøkkenet holdt i 20 år og kunne sikkert holdt i en del år til. Så ikke hvor dårligt det var før det ble fjernet og nytt satt inn...

 

Vurderte å få inn gass bysse men her ble det mange protester, utrygt ang. lekasjer osv.

Dermed ble det induksjon og jeg angrer ikke et sekund, er bare toppers..

 

Mitt kjøkken må ha vært eldgammelt siden kjøkkenleverandøren/montøren sa at i dag byttet folk i snitt hvert 12' te år....

Redigert av bmo (see edit history)

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...