Jump to content

Skipper_Worse er blitt KNBF's nye advokat!


Syvert

Recommended Posts

stemmer i gratulasjonene og håper det fortsatt blir tid til å spre vidd og viden på forumet også i fremtiden.

 

regner med at han har grunn til å kjøre anonym nick så det kunne vel være en ide å xxxe ut navnet i posten i allefall selv om det er en kurant sak å legge sammen to og halv treds for de innvidde.

Link to post
Share on other sites

For å være helt ærlig ser jeg nå endelig litt verdi i mitt KNBF medlemsskap. Tidligere har det først og fremst vært for å støtte Syvert av udefinerte prisnippielle årsaker. Og dette med rollesammenblanding - det er vi flinke til. Vi bare gjør som seilerne - vender kappa etter vinden :rolleyes:

 

Jeg lurer på om ikke jeg må kjøpe meg en bruktbåt med mange skjulte feil slik at vi får en unnskyldning til å få realisert verdien av medlemmskapet :lol:

Link to post
Share on other sites

Jeg lurer på om ikke jeg må kjøpe meg en bruktbåt med mange skjulte feil slik at vi får en unnskyldning til å få realisert verdien av medlemmskapet :lol:

Det har du redan...den er vel en månad nu o brukt...det er bare att du ikke funnit feilen enn.... :wink:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Nei det var ike klarert men "what the hell". Så lenge godtfolket forstår at det ene nick er personlig og uten tilknytning til det hellige arbeide, og det andre er motsatt (eller var det omvendt) så går det vel greit.

Og nick'et er vel så bra som noen annet. Når alle veit hvem du er allikevel. Skulle du skjule deg under noe annet, ville det vel ikke ta lang tid før vi lukter lunta uansett. Det har noe med fagområde og stil å gjøre. Det er bare slike som Hulda som kan opptre i mange varianter, udefinerbare typer.

Link to post
Share on other sites

Javisst, båten er brukt nå. Snart 50 timer på motorene. Tolker jeg deg rett vil jeg snart få en mengde feil. :lol:

Det kalles for 'eftermarknad'.....sälj motorn billigt o sen er reservdelerne svindyre....... :wink:

 

men det finns andre fabrikat som er bedre på 'eftermarknad'....o dom motorerna er ikke gjorde her i Gbg....... :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Motorene koster ca 400' NOK/stk så veldig billig er de vel ikke. Dessuten er det 2 års garanti, og forsikringen dekker maskinskade. Til nå har denne båten vært tilnærmet feilfri - særlig sammenlignet med de erfaringene jeg har fra tidligere nye båter. Det har vært to bagateller som har vært fikset på en svært smidig måte av Windy - imponerende faktisk.

Men det er alltid godt å ha en advokat i bakhånd. Er ikke uten grunn at jeg er medlem av SWOYFC

Link to post
Share on other sites

Motorene koster ca 400' NOK/stk

Jo men sikkert ikke mer en 40' SEK o tillverke................ :wink:

 

hujja mig så mycket segel man hade fått för 400 papp....., o den andre 400 hundringen kunde man ju legat ute o seglat i 4 år för.................

 

 

nej nu måste jag fortsette o stövsuge her i båten, blir inspektion imorgon, admiralinnen kommer o

ferien begynner......o verktygskasserne står fortsatt i sittbrunn.......vi får fortsette en annen dag...

annars får jag ett helv... :discuss: imorgon

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Gratulerer til begge to herfra også :flag:

Skjønner godt den med profesjonellt og privat Nick...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

vi får fortsette en annen dag...annars får jag ett helv... :discuss: imorgon

 

Og i morgen kommer det garantert nye ordre som ikke samsvarer med tidligere avgitte ordre Gunga. Gjerne etterfulgt av dype sukk og oppgitte blikk på den nesten idiotforklarte bolde båtføreren som ikke skjønner noe av noenting og som rent generellt er mildt sagt utafor. :eek:

I sånne mørke stunder er det blitt vurdert å montere akvarium i båten slik at frustrasjonen kan taes ut på gullfiskene der og da :drink:

Link to post
Share on other sites

Og i morgen kommer det garantert nye ordre......................

du vet hur det er du thor..... :smiley:

 

jag fikk en lang provianteringsliste på tlf minst 30-40grejjer......sen avsluta hun o sa att du får se om jeg har glemt noe, då får du kjöpe det oxo.........kvinnfolk :crazy:

 

lite pils o pölser så kan man ju segla hur langt som helst :yesnod:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Titredes Gunga. Tiltredes. :flag::flag_sw: Etter min mening så er sikringskost i båt sterkt undervurdert . I dag satt jeg på med Ørnhild til byen og da drøsste det med formaninger om alt som IKKE skal gjøres med båten. Limt St.Hans bål på dekket er nå forbudt. :eek: Fant det mest fornuftig å bare grynte til svar i og med jeg befant meg innenfor rekkevidde av klørne. Også limte jeg mitt mest uskyldige uttrykk god fast midt i trynet. Ærlige blå øyne men en svart liten sjel :rolleyes:

Jeg regner med at Worse står på barrikadene og tar seg av de sterkeste scenene som kan oppstå i båtlivet. :cool:

Redigert av thor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...