Jump to content

Skipper_Worse er blitt KNBF's nye advokat!


Syvert

Recommended Posts

Jeg tillater meg å gratulere skipperen med porteføljeutvidelsen :cheers: , i trygg forvissning om at oppdragene kommer godt og raskt i havn - "vi kommer sent, men vi kommer godt" sa vel hans navnefar, men han hadde bare vinden å hjelpe seg med, ikke noen volvodyr...........og madam Torvestad har lagt inn årene, så farvannet videre er vel åpnere nå.

 

Ser annetsteds her at det har vært et varmevekslerproblem - er det ordnet slik at skipperen kommer seg nordover før høststormene setter inn?

Link to post
Share on other sites

Takker for det, Trond C!

 

Varmevekslerinnsats er skiftet -- tok en snartur til Gøteborg forrige lørdag og fikk med meg konsert med Robbie Williams på Ullevi, og retur med div. deler. Deretter et HLVTS arbeid med å få alle skjøter tette -- alt går på O-ring; det finnes ikke en slangestus på mine motorer. Siste innsats ble gjort i dag, så nå er alt klart.

 

Dermed regner rederiet sterkt med at det vil forekomme en lokal tsunami bl. a. på Feste omkring middagstider i morgen; i form av Hangarskibets nordoverpasserende hekkbølger. Når nå Quindebestet har ombordbragt alle sine bagagerier og dilldall og hva-det-nå-er-for-noe-alt-sammen ligger fartøiet noget lavere i vannet; hvorfor det fortrenger noget mere sjøvann; og hvorfor det stakkars publikum på land og om bord i andre fartøi bør holde en viss betryggende avstand. :wink:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Gratulerer!

-Kanskje jeg skulle melde meg inn i KNBF nå som det er or'ntlige folk å treffe der. :yesnod:

Morty

Hei Morty :seeya:

Mener du med dette at våre 19.000 medlemmer, 150 tilsluttede båtforeninger, våre tillitsvalgte over hele landet og undertegnede ikke er or'ntlige folk??? :confused::confused::confused:

Hilsen Syvert :sailing:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

:flag:

Gratulerer til Worse og KNBF, og man får håpe på et fruktbart samarbeid til gagn for oss båtfolk! :wink::smiley::sailing:

 

Etter en del flotte overnattinger og ellers fine båtturer fremover våren/sommeren, har jeg nå siste uken vært oppe i Rondane og hatt nydelige dager i fjellet :yesnod:

Men det er alltids artig å logge seg på baatplassen igjen, - for der har det jo skjedd ganske mye nytt siden sist jeg var inne......!

 

For oss som har hatt den gled å treffe Skipper_Worse i sitt rette element nede på "Honnørbryggen " i Dolviken, kommer jo ikke denne nyheten akkurat som noen overraskelse, han har jo hatt flere "identiteter" å ta av, selv om jeg kjenner han kun som Skipper_Worse,- og også bare slått meg til ro med det.

Har ikke merket noen blanding av "rollene" og derfor heller ikke hatt noen problemer med dette!

 

Stå på videre, SW, - og hils til QB og Krapylerne! :wink::seeya:

 

Ship O' Hoi :sailing:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg vil anta at den nye arbeidsgiver har hatt med i sine vurderinger den aktiviteten som ble vist i tråden vedrørende stjålen båt, og funnet denne i tråd med foreningens syn på hvordan jusen skal utøves. Dersom foreningen har uttrykt reservasjoner i forhold til juristens opptreden i denne tråden, vil nok det kunne sies å ha allmen interesse. Dersom de ikke har gjort det, har det også allmenhetens interesse.

 

At foreningens ansatte leder ikke "husker" problemene med å offentliggjøre sammenheng mellom nicks og personlig informasjon skal jeg ikke fillosofere mer over i denne sammenhengen.

Laholm

Link to post
Share on other sites

Har ikke set SW i blazer ennå - men mulig det er arbeidsantrekket i flybridgen. :lol: Litt schtyle må jo holdes når man ankommer Yacht cluben

Håper inderlig ikke han drar med seg dette blondine og høy sigarføringtullet over til KNBF, det er tross alt vi medlemmer i KNBF som betaler honoraret. Men for all del, en god advokat kan han jo være selv med alt det tøvet og lite matnyttige han kommer med her på forumet. Og helt riktig, jeg forsår ikke ironien/humoren eller hva det nå er i hans innlegg. Men det er vel heller noe galt med meg siden han er så populær her.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Håper inderlig ikke han drar med seg dette blondine og høy sigarføringtullet over til KNBF

Æææhh...

 

Det er her du har misforstått - Skipper Worse og Båtadvokaten er ikke samme person på samme måte som Indiana Jones og Harrison Ford heller ikke er samme person - selv om de deler samme DNA...

 

(dvs båtadvokaten og og Indiana Jones deler ikke DNA, men dere skjønner sikkert hva jeg mente)

Redigert av o.b.lix (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det gjelder å være i stand til å skjelne mellom Skipper Worses deltakelse på dette forum som privatperson, og hans verv som KNBFs advokat.

 

Forøvrig vil jeg gjerne gratulere, men er usikker på om det er Worse eller KNBF som skal gratuleres.

 

EDIT: Så ikke innlegget til o.b.lix. før jeg postet.

Redigert av Nautilusen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Håper inderlig ikke han drar med seg dette blondine og høy sigarføringtullet over til KNBF, det er tross alt vi medlemmer i KNBF som betaler honoraret. Men for all del, en god advokat kan han jo være selv med alt det tøvet og lite matnyttige han kommer med her på forumet. Og helt riktig, jeg forsår ikke ironien/humoren eller hva det nå er i hans innlegg. Men det er vel heller noe galt med meg siden han er så populær her.

 

Lars H.

"Jeg vil anta at den nye arbeidsgiver har hatt med i sine vurderinger den aktiviteten som ble vist i tråden vedrørende stjålen båt, og funnet denne i tråd med foreningens syn på hvordan jusen skal utøves. Dersom foreningen har uttrykt reservasjoner i forhold til juristens opptreden i denne tråden, vil nok det kunne sies å ha allmen interesse. Dersom de ikke har gjort det, har det også allmenhetens interesse.

 

At foreningens ansatte leder ikke "husker" problemene med å offentliggjøre sammenheng mellom nicks og personlig informasjon skal jeg ikke fillosofere mer over i denne sammenhengen."

 

 

Laholm

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

Hei.

 

 

:yesnod:

 

Steinar

Redigert av Vanisian (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg ser rett som det er fine bilder av Syvert med vannkjemma hår og blazer med gullknapper jeg :lol:

 

Har ikke set SW i blazer ennå - men mulig det er arbeidsantrekket i flybridgen. :lol: Litt schtyle må jo holdes når man ankommer Yacht cluben

Håper inderlig ikke han drar med seg dette blondine og høy sigarføringtullet over til KNBF, det er tross alt vi medlemmer i KNBF som betaler honoraret. Men for all del, en god advokat kan han jo være selv med alt det tøvet og lite matnyttige han kommer med her på forumet. Og helt riktig, jeg forsår ikke ironien/humoren eller hva det nå er i hans innlegg. Men det er vel heller noe galt med meg siden han er så populær her.

Lars H.

Men kjære guttær da!

De siste gangene jeg har brukt blazer var på festmiddagen på Båttinget og på en mottakelse i Bodø hvor Kongen var til stede (jeg måtte på byen for å kjøpe slips!) :lol:

Når det gjelder Skipper_Worse kan han bruke både blazer, røyke sigarer og ha med seg blondiner i retten hvis han bare gjør en god jobb for våre medlemmer! Og det vet jeg at han gjør. Bedre båtadvokat skal dere lete lenge etter. Det er derfor vi har engasjert ham! Nå synes jeg kanskje at dere bør skille snørr og barter :lol:

Når det gjelder dette med nicket har jeg bedt omfeladels for at jeg har dumma meg ut skikkelig. Skipper'n tok det sporty heldigvis. Jeg stikker huet i tareskogen nok en gang! Er det bra nå?

Hilsen Syvert :sailing:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Synes Worse har mange koselige, morsomme og kjappe replikker med snert og humor!

Ikke alltid like greit å forstå hva han virkelig mener om ting og tang.

Har vel en mistanke om at motsatt fortegn blir brukt fra tid til annen,kun for å provosere!?

Jeg håper i hvertfall det!

 

Savner vel litt mer klare holdningskapende innspill mht. adferd og sikkerhet på sjøen, framfor å henge ut journalister som rapporterer om de hjelpesløse som havner i uløkka, ofte av "vannkunne"!

Det er ikke alltid like stuerent og seriøst korrekt det de beskriver, men behovet er nokså klart til stede mht. holdningsendringer. Dette er vel også et syn som KNBF forfekter!

 

Dette blir vel neppe hovedoppgaven som advokat, vil jeg tro men dog.....!

 

Det at andre er betenkt over denne utviklingen til sjøs, betyr ikke nødvendigvis at noen godter seg ei heller hoverer over andres "uhell"!

 

Lykke til med oppgaven,Worse!! :flag:

Link to post
Share on other sites

Håper inderlig ikke han drar med seg dette blondine og høy sigarføringtullet over til KNBF, det er tross alt vi medlemmer i KNBF som betaler honoraret. Men for all del, en god advokat kan han jo være selv med alt det tøvet og lite matnyttige han kommer med her på forumet. Og helt riktig, jeg forsår ikke ironien/humoren eller hva det nå er i hans innlegg. Men det er vel heller noe galt med meg siden han er så populær her.

Lars H.

Men Lars H. da!

Selv er jeg båtamatør og setter pris det du og andre bringer meg av tørr teknisk viten.

Men vi prater jo som kjedelige ingeniører begge to. :sleep:

 

Ser frem til SW's inlegg hver gang jeg logger meg på. Tøv og lite matnyttig? Kall det hva du vil, men det løfter baatplassen mange hakk i mine øyne.

 

Heia SW! :flag::flag:

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Er glad jeg ikke er medlem av KNBF, siden jeg da slipper å engasjere meg så voldsomt i debatten :boxing: rundt deres nye advokat. Trodde det var sesong nå jeg? Hvorfor er dere ikke UTE? :cool: (Hmmm... Kanskje noen sitter i en gjestehavn med WLAN...)

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...