Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

sap_2000 skrev for 13 timer siden:

drona fikk seg en liten tur i lufta også på oppdrag for Sagaklubben som har treffet sitt på den ene brygga her i helgen. Rekka med 29, 32, 315 og 320 båtene er et flott syn :yesnod:

 

Du glemte Saga 27 i listen. Det skal faktisk være både en Saga 27 1974 modell og en 2004 modell på treffet etter hva det sies. Og de to båtene er det 30 år mellom at de ble produsert!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

5 hours ago, Lars H. said:

 

Du glemte Saga 27 i listen.

 

Nei da. Refererte til det flotte synet av rekka med de nesten like saga 29-32 båtene. 4 flotte 27'er og en 5-6 365/370 båter er også på plass :yesnod: 

Virker som det meste av sagaer i indre oslfjord er på plass.  

nesten bare trudelutt som mangler :smiley:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Det var trist å høre Faxen :worry: Forstår det tunge valget valget du har gjort.  Det å holde en større og eldre båt i drift når man gjør ting selv er utfordrende nok, selv med normal helse.

 

Husker du holdt på mye også med forrige båten også. Storebro 31'en fra '77 med 60A maskiner om jeg husker rett. Må ha vært trangt på sidene av de røslige grønne kjempene der nede i kjelleren.  

 

Om mulig går det jo å få teften av saltvann ved å bli med kjente en tur, eller noe mindre som ikke krever noe særlig stell på en tilhenger... håper på det hvertfall :smiley:

 

ønsker deg alt godt og lykke til @Faxen :thumbsup:  

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

@Faxen Det var trist å høre. Om man ikke har noen "ansikt" bak nicket får man et forhold til nick som har figurert lenge her på BP. Når jeg hører at helsa setter en stopp for noe jeg selv setter så umåtelig stor pris på så gjør det unektelig inntrykk. Håper situasjonen ikke forverrer seg og at du, som SAP er inne på, fremdeles kan få saltvann i nesa selv om det ikke blir på egen kjøl.

Lykke til fremover og ikke forsvinn herfra da ?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

@Faxen

Lykke til og kondolerer med båtlivet. Høres veldig leit ut og håper helsa holder til landkrabbe-aktiviteter.

 

Om trangen blir for stor og ønsker om båtturer er tilstede er jeg sikker på at det er mange som gjerne vil ha kyndig mannskap. Det er vel bare å rekke opp hånda. Snakket senest med en i går på Aker Brygge som er lei for at han ikke kommer seg oftere ut på fjorden da han mangler mannskap. Dette var riktignok en seiler men det stemmer sikkert for både seilere og motorbåteiere. Eventuelt kanskje eie noe sammen med noen som kan drive de tunge løftene kan være et alternativ? Sikkert mange unge håpefulle båteiere som kunne eid noe sammen med en som har kompetanse og erfaring. Når endringene kommer er tiden moden for kreative løsninger :) 

 

Ønsker deg alt det beste og lykke til med både helse og salg! 

Redigert av Sjøbliss (see edit history)

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Tom Rør skrev for 13 timer siden:

Holmestrand på Princesstreff ?

Kanskje jeg ser etter deg. Det blir ikke båthelg på oss, men jeg har tenkt meg en snartur ned til båten i løpet av helga.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Har dessverre ikke vært i form de siste ukene og ikke vært så aktiv som jeg pleier, hverken her på forumet eller i båten. Skal prøve å få gjort litt i båten i morgen. Oppussingen av treverket ute har stoppet helt opp, men jeg må jo prøve å få sluttført dette. Egentlig skulle jeg hatt en Sverigetur denne uka, da jeg har fri, men har ikke vært i form til det da venstrefoten (den jeg har igjen) krangler.

 

I morgen er det jo meldt litt oppholdsvær sånn midt på dagen, så kanskje jeg rekker en liten svingom utpå innerst i Oslofjorden, men noen større planer enn det har jeg egentlig ikke.

 

Synd å høre om Faxen - du får min sympati også! Ser jo hvor utilpass jeg blir når jeg ikke får dosen med sjøluft på regelmessig basis! 

 

Håpet er uansett å prøve å komme meg til Østfoldstreffet neste helg. Har tatt et par ekstra fridager slik at jeg kanskje rekker en tur til Koster også. Var meningen å ha med rederinnen, men hun skal opereres i ryggen den 14.6 - så da blir nok det svært vanskelig.

Link to post
Share on other sites

Målet for helgen var Florø. Vi fikk en fin kveld og dag i Florø før vi valgte å starte på hjemturen, meldt mye vind søndag og både Stavfjorden og Sognesjøen kan være friske når de setter den siden til.

Ønsker ikke at Fristerinnen og skipshunden Trulte mister lysten til å være på tur.

Så da ble siste stopp Skjerjehamn som det faktisk er en stund siden sist vi besøkte, riktig vakker kveld ble det :-)

 

og her skulle det lagt ved noen vakre bilder fra Skjerjehamn, men formatet til Iphone støttes tilsynelatende lenger. Håper noen ordner dette igjen. Takk for hjelpen

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...