Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

@sap_2000 Det var første løpet vi var fult team og det ble gjort kvantesprang hva gjelder farten i løpet av helgen.

Fant en sprekk mellom undervannshuset og styrefinnen etter siste heat på søndag, så lykken sto oss bi. Hadde finnen røket hadde det gått skikkelig ille. Nå er en råtass på alu-sveising satt på jobben.

Du bør absolutt ta turen til festivalen neste år og ta med drona. En på teamet har filmet en del med drone og lagt ut på gruppen "Oss båtraceinteresserte" på FB. Be om medlemskap der(lukket gruppe), det blir kul film av det :thumbsup:

PS. Det går løp før festivalen neste år også :sailing:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Nå må du ikke stresse, det er et godt stykke til Kragerø, og husk at du skal tilbake også.

 

Vi drar hjemmehavnen Son i kveld ligger over der og drar til til Borgen imorgen etter frokost, ser at Bonus akkurat er ankommet der.

 

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Stresse? Tja, er det mulig i ei snekke?:giggle:

 

Rask hoderegning tilsier at det er rundt 45 nautiske mil fra Stavern til Risør. Det tilsvarer omtrent første etappe av svenskeferien jeg nylig dro på (Nesodden - Strømtangen fyr), og er ikke akkurat avskrekkende for meg! Jeg liker å tøffe rundt...

 

Det ville vært morsomt å ta meg dit, for siden jeg da er innom Agder kan jeg jo si at jeg faktisk har vært på Sørlandet med båten! :lol: Og har jeg kommet så langt er det vel bare rundt 25 nm til Arendal...

 

Neida, vi får se hvor langt jeg rekker. Jeg tenker da en rute hvor jeg kan stoppe for en liten titt på landjorda for eksempel i Nevlunghavn, Jomfruland, Kragerø, Portør og Risør (og evt. Arendal). Det blir små, korte etapper og starter jeg søndag skal jeg vel være i Risør uten problemer i løpet av mandag kveld. 

 

Det er imidlertid litt usikkert hvor lenge jeg kan være borte, det kan bli hele uka, eller jeg må hjem den 6 eller 7, og da blir det nok ikke så langt som til Risør/Arendal...

Link to post
Share on other sites

8 hours ago, Pequod said:

Slik det ser ut nå skal jeg en tur til Stavern i helga, på Høstspretten. Ser ut som jeg får et par dager ekstra til disposisjon, og da er det mulig jeg prøver meg litt lenger ned, kanskje til Kragerø, Risør eller noe slikt? Vi får se... Ville vært morsomt!

 Anbefaler på det sterkeste å ta en overnatting i fyrhavna på Svenner, hvis du ikke har vært der før. ? værmeldingen blir ikke bedre enn nå, og nettopp det er grunn god nok til å stikke innom der. Svenner er ikke en havn å besøke i mye vind.  Anbefaler også Jomfruland, hvis du rekker det. 

Redigert av GeirFrode (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så dere er på plass? Du må få deg AIS slik at vi andre kan ha kontroll på dere, - he he. :easter: Nå er vi vel installert i hjemmehavnen Son og setter kursen mot Borgen imorgen etter frokost. Så blir vi vel til søndag, Trude skal til fysioterapeut på mandag etter å ha ventet på time i nesten et år!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Drar til båten i hjemmehavnen i kveld, ligger over der i natt før vi setter kursen mot Borgen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Og så var vi på plass i båten i hjemmehavnen Son. her ligger vi over til imorgen torsdag til etter frokost før vi setter kursen mot Oscarsborg.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nå er det tid for høstferie. Mange som skal ha den i båten? Vi lå på Borgen i helgen, men måtte hjemom en tur da Trude hadde time hos fysioterapeut idag. Men imorgen formiddag er vi på plass på Borgen igjen der vi blir utover uken.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Høstferien tok jeg på forskudd sist uke, ettersom det var avspaseringsuke, så denne uka er det tilbake i full jobb. Men siden været ser pent ut dagene framover, så blir det nok noen småturer.

 

Til helga blir det imidlertid neppe noen tur ettersom jeg kommer til å være på besøk hos rederinnen, som har helgeperm fra Bakke, der hun er til opptrening på grunn av ryggen. Hun skal bli der i tre-fire uker, men har helgeperm, så da er jeg hos henne de nærmeste helgene. Få helgeturer altså, hvis ikke hun blir med på et par.

 

Link to post
Share on other sites

Planlegger en Hortens-tur fra lørdag til søndag. En av våre høst og vår-favoritter. Det er blitt smått med turer i det siste. Vi flytter fra enebolig til sameie på Sætre neste år og har hatt hendene fulle med oppussing, sortering og diverse. Fra den nye boligen har vi kun to minutter bort til havna. 

59d5b3cb81373_Saga29styrbord.jpg.99cd613440f924210e3d93a32d2ab908.jpg

 

 

 

 

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...