Jon-Kåre Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Tenkte jeg skulle prøve å fukte bordene der hakkene er for å se om jeg får dem til å svelle ut. Noen som har andre forslag? Nå ser jeg du har oljet så da har du vel enten gjort noe med hakkene eller? Uansett et godt tips for å svelle ut hakk er en våt kopp hand duk vrid opp i varmt vann, legg denne dobbelt og bruk dampstrykjernet på denne på full spiker kommer det ikke ut da så kommer det ikke ut Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
skibsplast ohoi Svart 20.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2007 Jeg fikk svelt ut litt på de verste hakkene, så tok jeg en runde med meg selv, og fant ut at skal jeg bli ferdig med båten, måtte jeg senke kravene litt. Dessuten, så glad som jeg er i å fiske, blir dette en bruksbåt, og da blir det nok noen nye hakk også..... Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Sleipner93 Svart 20.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2007 Wow, dette blir fint! Ingen blåmann å se på skroget der ihvertfall Hvordan står det til med resten av båten? Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 20.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2007 Båten er i meget godt holdt, men som tidligere nevnt har jeg noen råteskader i mahognien på overbygget. Som her: og her: Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette. Det aller mest fristende er å lukke øynene smøre på med Owatrol D1 og D2 og håpe det ikke blir alt for stygt. Jeg har også en jobb å gjøre for å tette takene, men har ikke bestemt meg for hvordan jeg skal gjøre dette enda. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Sleipner93 Svart 20.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2007 Har du et bilde av hele båten? Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 21.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2007 Har vel egentlig ikke noe godt bilde av hele båten, siden den har stått inne i et naust så lenge jeg har eid den, og 14 år før det også Ikke så lett å få tatt noe ordentlig bilde i et trangt naust. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Teisten-Øyna Svart 20.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Har du båten enda hvordan ser den ut Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 20.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Lite framdrift på båt prosjektet, prioriterte å få gjort med på naustet i ferien. Ikke den raskeste måten å bygge naust på. Men NÅ er det skorgnesens tur, fikk forresten kjøpt meg en komplett delemotor i sommer, så noe er da på plass. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Teisten-Øyna Svart 3.November.2008 Del på Facebook Svart 3.November.2008 er båten i priotert nå Sitér dette innlegget Link to post
Furul Svart 12.Januar.2010 Del på Facebook Svart 12.Januar.2010 Fint å se at noen gidder å ta vare på den ordentlige norske tradisjonen:) Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 12.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2010 (redigert) kremt...host...hark... Båten står ihvertfall godt i et nesten ferdig naust. Har tenkt mye, men gjort lite. Siden båten står i naustet på hytta, og jeg bor 4 timer unna, blir det til at alt arbeid legges til feriene. Har limt noen mahogni lister som var skadet, og pusset noen detaljer. Har også begynt med båt vognen, siden den som båten står på i dag er i skrøpelig forfatning, ellers er det lite å melde. Men jeg og guttene har neesten bestemt oss for å ikke kjøpe ny båt etter at busteren ble solgt. Tror at angsten for bli båtlaus vil være en sterk drivkraft for å få gjort ferdig det som skal til for å få sjøsatt. Å arbeide med en flott trebåt, er som livet, du ønsker egentlig ikke bli helt ferdig Redigert 12.Januar.2010 av skibsplast ohoi (see edit history) Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Furul Svart 12.Januar.2010 Del på Facebook Svart 12.Januar.2010 Altid deilig å vite at det er noe som trengs å gjøres:) Båten står nok fint inne (min står ute stakkars).. skulle gjerne hatt et naust i hagan (da blir kanskje naust et dårlig ord for det) :P Jobbe med båten hele vinteren hadde vært nydelig, bare å sette ut når snøen går:) Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 12.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2010 Naustet er flott det, men noen ganger kunne jeg heller ha tenkt meg å hatt båten i hagen, i stedet for 4 timer unna. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
SandAnker Svart 12.Januar.2010 Del på Facebook Svart 12.Januar.2010 Når du holder på med et slikt prosjekt, hadde det sikkert vært en fordel og ha denne hjemme, men ikke alltid man får mulighet til det. Sitér dette innlegget Link to post
Furul Svart 12.Januar.2010 Del på Facebook Svart 12.Januar.2010 kjekt å ha den i hagan, ja;) men det er også fint å ha den inne, for å slippe alle insektene som setter seg fast når lakken tørker:P Sitér dette innlegget Link to post
osa Svart 12.Januar.2010 Del på Facebook Svart 12.Januar.2010 Det går godt å ha naust i hagen. -i hvert fall en stund (noen år..) Lett og rask tilgang gjør at du får utnyttet de små stundene på en mer effektiv måte. Hadde naustet mitt i hagen i nesten to år mens jeg restaurerte en liknende trebåt. 8 takstoler på ganske bra "stenderverk, resteplater (+noe lån fra naboer..) og tykk presenning fra Claes Ohlson. (+Bobleplast om vinteren) Sitér dette innlegget Link to post
Furul Svart 13.Januar.2010 Del på Facebook Svart 13.Januar.2010 genialt! (for de som har plass til det...) Selv har jeg ikke plass, grunnet en tragisk "plantegning" (utnyttelse) av tomten. Er nesten ikke plass til snekka mi, lang verre blir det jo da med et "naust" Men, det er lov å drømme Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 13.Januar.2010 Del på Facebook Svart 13.Januar.2010 Det nauste er det nok mange av oss her inne som skulle ønske vi hadde maken til. Du er priviligert.... Stå på Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
skibsplast ohoi Svart 13.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2010 Var den til meg eller til Osa Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
skibsplast ohoi Svart 6.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 Har ligget i dvale når det gjelder skorgenesen en stund, men fikk faktisk gjort litt sist helg. Har fjernet alt av løst gammel taktekking, og under der fant jeg litt av hvert. Det jeg lurer på er om jeg kan smøre epoxy direkte på dette taket etter å ha slipt av det som er løst og vasket det med røssprit. eller må jeg fjerne all gammel tekking. Pussig nok sitter mye av det som støpt Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Wasco Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 Er ingen ekspert på området - men hvorfor skal du behøve å fjærne det som sitter som støpt? du skal vel uansett dekke dette med ett eller annet til slutt. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
MB Angst Svart 12.August.2011 Del på Facebook Svart 12.August.2011 hei. var det stopp her? Nydeleg båt Sitér dette innlegget Ja til heilårsbruk av båt 1.7 dti.zip Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.