peer Startet 7.September.2006 Del på Facebook Startet 7.September.2006 Ser disse motorene annonsert på finn.no. Noen som har noen erfaringer ? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...s=2&tot=328 Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Høret ut som en kinesisk kondom Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 :lol: Er vel liten og skjev, den da? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Mulligan Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Lages mye i Kina. Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Trøbbelet blir vel i så fall logistikken på reservedeler..... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
peer Svart 7.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2006 Legg merke til at jeg har føyde til Marine diesel. Nu vel, for å klargjøre, ja vi, dvs. både jeg og snekke motoren kunne trenge litt fornying, ingen av oss kommer til å vare evig. Kunne Yang Dong ha gitt oss 10-15 års ekstra "virilitet" ? Sitér dette innlegget Link to post
mekkaren Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Hei. Jeg var med og teste noen av disse motorene for en del år tilbake, og ka kan eg si annet en man får hva man betaler for. Når vi kjørte de i benk var det helt tydelig at de ikke hadde den oppgitte effekten ( vet ikke ka norm de hadde men 30 hk motor ga ca 26 hk på svinghjul. ) Det var mye støy, vibrasjoner og røyk. Testet og forbruket som lå en god del høyere enn oppgitt. Kjørte motoren på 80 % effekt i ca 30 timer og da var det mer eller mindre slutt effekten dalte, dyser begynte og lekke spon i olje ja det meste. ) Så vidt meg bekjent er disse motorene mest brukt i livbåter. Hører med til historien at vi demonterte en motor før oppstart for og se på toleranser , sammenstilling etc. Resultatet var mildt sagt nedslående med spon og skitt inni hele maskinen. Som avsluttning kan eg si at motoren minner på mange måter om gamle mitsubishi motorer, men funksjonen er utrolig mye dårligere ( en dårlig kopi kan man kanskje si ) Men for all del det er lenge siden, kan jo være de er mye bedre i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Gas Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Fantastisk navn på en motor. Viss naboen spør hvilke motor som sitter i båten min og jeg svarer Yang Dong så må han bli forbannet for ett sånt svar............................................ Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Apropos, noen som vet hva spett heter på kinesisk? Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 langtongting?? Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Gas Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 (redigert) Apropos, noen som vet hva spett heter på kinesisk? Der melder jeg pass........ trengs det spett for å starte den.????????? Redigert 7.September.2006 av GAS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
peer Svart 7.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2006 I de siste mnd. har jeg kikket etter Yanmar motorer på finn.no, slik det ser ut for meg får du kjøpt en 3qm/hm for rundt 30 båtlapper. Dette er motorer som er alt fra 15- 20 år gamle, endog noen av dem med saltvanns kjøling. Båten jeg har er vel snart 35 år, det er vel ikke helt utenkelig at en kinesisk plagiat motor kan gjøre nytta? Jeg skal ikke her begynne og prøve å overbevise meg selv om kjøp av en slik motor. Men gitt mine forutsettninger er det litt fristende å få en ny motor. Når det gjelder naboen kan du bare si: jeg bruker din Dong ;) Sitér dette innlegget Link to post
Gas Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 For all del kan dette vere en o.k motor,prisen er i allefall behagelig. Slår du til så er vi spente på tilbakemeldinger ......... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Lurer på hva slags låt det er i den motoren, jeg sitter og sier høyt inni meg sjøl; yangdong,yangdong,yangdong........ Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Hei. Det var mye støy, vibrasjoner og røyk. Testet og forbruket som lå en god del høyere enn oppgitt. Men for all del det er lenge siden, kan jo være de er mye bedre i dag. De bør være mye bedre i dag siden kineserne produserer både BMW, Cummings Fiat/Iveco, MWM, Wartsila og de fleste japanske marine- og bilmotorer på lisens. Det kjører sikkert noen BMW'er, Toyota'er og flere andre kjente bilmerker rundt med motorer produsert i Kina uten at de støyer, vibrerer eller røyker mer enn de fleste andre motorer av samme slag produsert andre steder. For ordens skyld: Jeg har ingen befatning med eller har familiære relasjoner til noen av de som produserer, importerer, selger eller installerer disse motorene! Sitér dette innlegget Link to post
peer Svart 7.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2006 Tror du har sagt, det jeg prøvde å få fram. Må innrømme at min skepsis til DAng YONG er så stor at jeg etter all sansynlighet betaler like mye for en motor som er 15 år gammel, jeg kan da ikke være riktig klok? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 En annen ting som må tas med ved vurdering av kjøp av denne motoren, er hva ved fremtidig salg? Tror ikke det at det sitter en DANG YONG motor i båten akurat er noen salgs magnet. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Larspo Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Stakkar Young Dong motoren. Blitt slaktet pga. navn og opphav, men noen slags magnet ved salg er det nok ikke. Kan hende den får bedre kvalitet om du maler den gul og setter et par støvler fra CAT på den. Min kompressor fra Biltema ble utvilsomt av mye bedre kvalitet når jeg tok av klistremerket (biltema) på siden. Ble egentlig en blå ordentelig kompressor..... Kanskje du skal prøve samme teknikk? Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Tror ikke det at det sitter en DANG YONG motor i båten akurat er noen salgs magnet. Det er ikke en DANG YONG, men tvert i mot en YANG DONG det her er snakk om. Da blir nok saken en helt annen! Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Mal båten feminint rosa i tillegg, så treffer du vel målgruppen .. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Hallaron Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Men hvordan er Sole diesel motorene ? Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
skorpo Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Kjøp motoren, og del gleda med oss! Det har du råd til. Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Men hvordan er Sole diesel motorene ?Verdensmotorer Bolga maritime, som er importør, har en sevice i særklasse. Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 ....hm....lurer litt på deletilgangen på disse Yang Dong motorene. Ser jo ut som en motor men noe "oldtid" i designet. Kanskje en helt enkel motor? Ellers hadde jo Ingar en begynnelse på spett....og lang tung ting. ....fortsetter med: Seksualministeren i Kina = Lang Trang Dong Finansministeren i Kina= Tom Peng Pung Turistministeren I Kina= Cam Ping Vogn Tyv i Kina= Lang Fing Politi i Kina= Lang Fing Fang Havarert dieselmotor i Kina= Yang Pang Dong? Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Ingar Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Havarert dieselmotor i Kina= Yang Pang Dong? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.