Jump to content

Yang Dong Marinediesel, erfaringer?


peer

Recommended Posts

Er disse motorene EU sertifiserte? Jeg tenker spesielt på de nye utslippskravene. Det bør forhandleren kunne svare på.

 

 

Nei dette er motorer beregnet på det Øst Europiske markeded som og selges som Perkins , Cummins og Dutzh slik jeg skrev i mitt innleg så det er lurt å sjekke med merkeforhanldlerne av disse kjente merkene ved mistenkelige gode tilbud på fx Finn på disse kjente merkene.

 

De har en slags CE godkjenning for motorer som ikke skal brukes , bare i nød fx livbåter , nødstrømsagregater , brannpumper etc men ikke som båtmotorer som skal brukes.

 

 

 

 

http://wanyangjd.en.alibaba.com/

Redigert av fiskebat (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Hei tar opp en gammel tråd Noen som har kjøpt en Yang Dong motor fikk tilbud fra sverige på ca 37000.-nkr ink frakt moms og hk avgift

88_1472973141.jpg

til sammen ligning koster en ty topp til en yanmar 3qm30 ca 27000.- plus div pakninger 1500.-

og da har en jo fremdeles en gammel motor fra 1984

En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen

Link to post
Share on other sites

Er Vetus eller lombardini eller andre billig motorer noe bedre alternativ en kan jo nesten kjøpe to kina motorer for en

lombardini eller nåehva de en heter alle sammen :crazy:

En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen

Link to post
Share on other sites

_Tror_ at kvaliteten på en slik Kina motor kan være bra. Det som ville bekymret meg er heller slikt som deletilgang på lengre sikt.

"Same, same but diffelent"

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

En annen ting er at verdien av din båt vil ligge betydelig høyere fra dag 1 med en kurant motor kontra en "Ding Dong" motor! Hvis du i det hele tatt får solgt den med kinamotoren, mange kjøpere er skeptiske til denslags...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Det er et avgjørende poeng. Blir svett bare ved tanken på å ha en sånn motor...

Ikke noe problem med varer fra Kina så lenge det er lisensprodusert for anerkjente varemerker, men når de går igang selv, ofte basert på kopiering, er produktene av en så lav kvalitet at det er vanskelig å skjønne at det i det hele tatt er mulig.

Ville heller brukt pengene på en brukt motor av anerkjent merke.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12495/063.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12495/004.jpg Bare en opplysning av Lomatec kina mann :lol: Dette er 49 hk Antall sylindere: 4

Direct injection

Vann-avkjølt eksos manifold med varmeveksler

Bore x slag 85x95

Displacement: 2376 l

Service 219 (g / kWh)

Power 49pk / 3200 rpm

Maksimalt dreiemoment: 120

Kopling ganger 2:1 eller 3:1 reduksjon

Dynamo 12 volt 500watt

Mål? mm (LxBxH) inkludert tid lenke

Vekt 235 kg

Levering inkludert instrument panel ledningsnett sele og motor støtte

Motoren er CE-sertifisert

Garanti 1 år

 

Finnes helt opp til 300 hk deler bestilles fra nederland.. Ps jeg er ingen selger bare litt info om denne Lomatec

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Er interessert i å høre hvordan det går med disse kinamotorene. Går de enda? Noe problemer? Vurderer selv å kjøpe meg en kinamotor, da min kjære gamle Yanmar 3qm30, har begynt å produsere "majones" i toppen..... :lipseal: Valget mitt står mellom Lomatec og Yang Dong (går også under navnet Td-power, Rrun, TDME) Er veeldig lite info å finne om disse maskinene på nettet. Har googlet natt og dag.Valget heller nok mot at det blir en Yang Dong. Har fått med meg at Yang Dong er laget på et av Kinas største motorfabrikk, og at de er populære maskiner benyttet til flere bruksmål.Ser det er flere seriøse selskap ute i Europa som selger Marinedieselaggregat, som også har Yang Dong i modellprogrammet sitt (i tillegg til de mer anerkjente merkene) Vet også at disse maskinene er bruk som sagbrukmaskiner på New-Zeeland, der de gjør jobben sin godt. Så de merkesmobbene som skal dømme disse merkene nord og ned, trenger ikke komme med uttalelser, bare pga det ukurante navnet. Er sjømann selv, og har sett maskinister som har fordømmet og bannet over både Catepillar og Volvo, så det er forskjellige meninger om disse merkene også! Disse maskinene er nå også CE-godkjent, og klarer miljøkravene til EU (ifølge importør) Håper noen der ute kan komme med erfaringer om disse maskinene igjen, slik at de av oss som er i planlegginga av ny motor vet hva vi går til.

Link to post
Share on other sites

vetus er vel noe Mitsubishigreier ?

 

Det kan det være, men ikke nødvendigvis. Vetus kjøper motorer fra de motorprodusenter som har egnede motorer, på samme måte som VP, Yanmar, Sabb m.m. Vetus har brukt mye Mitsubishi motorer, det har også Sabb gjort. Deretter mariniserer de disse, og selger dem som marine motorer. Enkelt og greit.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Er interessert i å høre hvordan det går med disse kinamotorene. Går de enda? Noe problemer? Vurderer selv å kjøpe meg en kinamotor, da min kjære gamle Yanmar 3qm30, har begynt å produsere "majones" i toppen..... :lipseal: Valget mitt står mellom Lomatec og Yang Dong (går også under navnet Td-power, Rrun, TDME) Er veeldig lite info å finne om disse maskinene på nettet. Har googlet natt og dag.Valget heller nok mot at det blir en Yang Dong. Har fått med meg at Yang Dong er laget på et av Kinas største motorfabrikk, og at de er populære maskiner benyttet til flere bruksmål.Ser det er flere seriøse selskap ute i Europa som selger Marinedieselaggregat, som også har Yang Dong i modellprogrammet sitt (i tillegg til de mer anerkjente merkene) Vet også at disse maskinene er bruk som sagbrukmaskiner på New-Zeeland, der de gjør jobben sin godt. Så de merkesmobbene som skal dømme disse merkene nord og ned, trenger ikke komme med uttalelser, bare pga det ukurante navnet. Er sjømann selv, og har sett maskinister som har fordømmet og bannet over både Catepillar og Volvo, så det er forskjellige meninger om disse merkene også! Disse maskinene er nå også CE-godkjent, og klarer miljøkravene til EU (ifølge importør) Håper noen der ute kan komme med erfaringer om disse maskinene igjen, slik at de av oss som er i planlegginga av ny motor vet hva vi går til.

 

En sen tilbakemelding.

Min Yang Dong har nå gått i ca. 500 timer uten problemer. Starter omgående, går som en klokke med helt normalt diesel/oljeforbruk. Har ingen problemer med å anbefale dette merket.

Ville kanskje valgt hydraulisk gear idag, men det får komme senere. Kast reima som følger med motoren og skift til et bedre merke.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...