fiskebat Svart 28.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2008 (redigert) Er disse motorene EU sertifiserte? Jeg tenker spesielt på de nye utslippskravene. Det bør forhandleren kunne svare på. Nei dette er motorer beregnet på det Øst Europiske markeded som og selges som Perkins , Cummins og Dutzh slik jeg skrev i mitt innleg så det er lurt å sjekke med merkeforhanldlerne av disse kjente merkene ved mistenkelige gode tilbud på fx Finn på disse kjente merkene. De har en slags CE godkjenning for motorer som ikke skal brukes , bare i nød fx livbåter , nødstrømsagregater , brannpumper etc men ikke som båtmotorer som skal brukes. http://wanyangjd.en.alibaba.com/ Redigert 29.Oktober.2008 av fiskebat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
skoppy Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 Hei tar opp en gammel tråd Noen som har kjøpt en Yang Dong motor fikk tilbud fra sverige på ca 37000.-nkr ink frakt moms og hk avgift til sammen ligning koster en ty topp til en yanmar 3qm30 ca 27000.- plus div pakninger 1500.- og da har en jo fremdeles en gammel motor fra 1984 Sitér dette innlegget En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 Verdt et forsøk kanskje? Den som intet våger intet vinner osv.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
skoppy Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 Er Vetus eller lombardini eller andre billig motorer noe bedre alternativ en kan jo nesten kjøpe to kina motorer for en lombardini eller nåehva de en heter alle sammen Sitér dette innlegget En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 _Tror_ at kvaliteten på en slik Kina motor kan være bra. Det som ville bekymret meg er heller slikt som deletilgang på lengre sikt. "Same, same but diffelent" Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
skoppy Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 deler på sikt er vesentlig men skulle tro at de vil holde et vist nivå av deler hvis de vil inn på markedet Sitér dette innlegget En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 En annen ting er at verdien av din båt vil ligge betydelig høyere fra dag 1 med en kurant motor kontra en "Ding Dong" motor! Hvis du i det hele tatt får solgt den med kinamotoren, mange kjøpere er skeptiske til denslags... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 Det er et avgjørende poeng. Blir svett bare ved tanken på å ha en sånn motor... Ikke noe problem med varer fra Kina så lenge det er lisensprodusert for anerkjente varemerker, men når de går igang selv, ofte basert på kopiering, er produktene av en så lav kvalitet at det er vanskelig å skjønne at det i det hele tatt er mulig. Ville heller brukt pengene på en brukt motor av anerkjent merke. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
skoppy Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 ingen her på forumet som har montert en slik motor (eller er det bare ingen som tør og innrømme det) Sitér dette innlegget En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen Link to post Share on other sites More sharing options...
Hasla 26 Svart 28.Juni.2009 Del på Facebook Svart 28.Juni.2009 (redigert) https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12495/063.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12495/004.jpg Bare en opplysning av Lomatec kina mann Dette er 49 hk Antall sylindere: 4 Direct injection Vann-avkjølt eksos manifold med varmeveksler Bore x slag 85x95 Displacement: 2376 l Service 219 (g / kWh) Power 49pk / 3200 rpm Maksimalt dreiemoment: 120 Kopling ganger 2:1 eller 3:1 reduksjon Dynamo 12 volt 500watt Mål? mm (LxBxH) inkludert tid lenke Vekt 235 kg Levering inkludert instrument panel ledningsnett sele og motor støtte Motoren er CE-sertifisert Garanti 1 år Finnes helt opp til 300 hk deler bestilles fra nederland.. Ps jeg er ingen selger bare litt info om denne Lomatec Redigert 28.Juni.2009 av Hasla 26 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydkorset Svart 12.Juni.2010 Del på Facebook Svart 12.Juni.2010 Er interessert i å høre hvordan det går med disse kinamotorene. Går de enda? Noe problemer? Vurderer selv å kjøpe meg en kinamotor, da min kjære gamle Yanmar 3qm30, har begynt å produsere "majones" i toppen..... Valget mitt står mellom Lomatec og Yang Dong (går også under navnet Td-power, Rrun, TDME) Er veeldig lite info å finne om disse maskinene på nettet. Har googlet natt og dag.Valget heller nok mot at det blir en Yang Dong. Har fått med meg at Yang Dong er laget på et av Kinas største motorfabrikk, og at de er populære maskiner benyttet til flere bruksmål.Ser det er flere seriøse selskap ute i Europa som selger Marinedieselaggregat, som også har Yang Dong i modellprogrammet sitt (i tillegg til de mer anerkjente merkene) Vet også at disse maskinene er bruk som sagbrukmaskiner på New-Zeeland, der de gjør jobben sin godt. Så de merkesmobbene som skal dømme disse merkene nord og ned, trenger ikke komme med uttalelser, bare pga det ukurante navnet. Er sjømann selv, og har sett maskinister som har fordømmet og bannet over både Catepillar og Volvo, så det er forskjellige meninger om disse merkene også! Disse maskinene er nå også CE-godkjent, og klarer miljøkravene til EU (ifølge importør) Håper noen der ute kan komme med erfaringer om disse maskinene igjen, slik at de av oss som er i planlegginga av ny motor vet hva vi går til. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
T.Vårlid Svart 13.Juni.2010 Del på Facebook Svart 13.Juni.2010 Egen erfaring: https://baatplassen.no/i/index.php/topic/65713-skifte-av-motor-i-gammal-snekke-lomatec/page__hl__LOMATEC virker som en solid motor, god service fra selger! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brodern Svart 13.Juni.2010 Del på Facebook Svart 13.Juni.2010 vetus er vel noe Mitsubishigreier ? Mener huske jeg så det sto det på en ny vetus Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 13.Juni.2010 Del på Facebook Svart 13.Juni.2010 vetus er vel noe Mitsubishigreier ? Det kan det være, men ikke nødvendigvis. Vetus kjøper motorer fra de motorprodusenter som har egnede motorer, på samme måte som VP, Yanmar, Sabb m.m. Vetus har brukt mye Mitsubishi motorer, det har også Sabb gjort. Deretter mariniserer de disse, og selger dem som marine motorer. Enkelt og greit. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Rollon Svart 28.Juli.2010 Del på Facebook Svart 28.Juli.2010 Er interessert i å høre hvordan det går med disse kinamotorene. Går de enda? Noe problemer? Vurderer selv å kjøpe meg en kinamotor, da min kjære gamle Yanmar 3qm30, har begynt å produsere "majones" i toppen..... Valget mitt står mellom Lomatec og Yang Dong (går også under navnet Td-power, Rrun, TDME) Er veeldig lite info å finne om disse maskinene på nettet. Har googlet natt og dag.Valget heller nok mot at det blir en Yang Dong. Har fått med meg at Yang Dong er laget på et av Kinas største motorfabrikk, og at de er populære maskiner benyttet til flere bruksmål.Ser det er flere seriøse selskap ute i Europa som selger Marinedieselaggregat, som også har Yang Dong i modellprogrammet sitt (i tillegg til de mer anerkjente merkene) Vet også at disse maskinene er bruk som sagbrukmaskiner på New-Zeeland, der de gjør jobben sin godt. Så de merkesmobbene som skal dømme disse merkene nord og ned, trenger ikke komme med uttalelser, bare pga det ukurante navnet. Er sjømann selv, og har sett maskinister som har fordømmet og bannet over både Catepillar og Volvo, så det er forskjellige meninger om disse merkene også! Disse maskinene er nå også CE-godkjent, og klarer miljøkravene til EU (ifølge importør) Håper noen der ute kan komme med erfaringer om disse maskinene igjen, slik at de av oss som er i planlegginga av ny motor vet hva vi går til. En sen tilbakemelding. Min Yang Dong har nå gått i ca. 500 timer uten problemer. Starter omgående, går som en klokke med helt normalt diesel/oljeforbruk. Har ingen problemer med å anbefale dette merket. Ville kanskje valgt hydraulisk gear idag, men det får komme senere. Kast reima som følger med motoren og skift til et bedre merke. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.