Jump to content

Video: Motorstopp-og redning! VP EVC feil og Steyr fordeler

ter-av

Recommended Posts

:lol: :lol: :lol: En ironisk humor som bare vi som har hatt franske biler kan forstå helt rett... :lol:

Jeg er enig ang. fremtiden for D4 og D6; også av en annen grunn; nemlig at hvis VP hadde ønsket det, kunne de (lekende lett?) ha tryllet frem like høyeffektive "symaskiner" som Yanmar 6BY osv. Når derimot VP valgte å bygge solide og kraftige motorer med relativt lav ytelse, kan det rett og slett ikke bety så mye annet enn at "mere kommer" i fremtiden. MEN den som seriøst skal velge mellom D4 og 6BY vil klart stå overfor et vanskelig dillemma; DET er i hvert fall sikkert. :yesnod:

Drar fram igjen ein gammal tråd:

Konklusjonen til Skipper Worse over er høgst reell I dag også...

Eg har dette nettopp dilemma; 2xVolvo D4-300 / HS63AE kontra 2x Yanmar 6BY3 / KM50HA ( ref. tråd om remotorisering av Nimbus )

Plassmessig er dei nokså like, vekta er veldig forskjellig og det er ytelse også. Toppfart vil bli nokså lik, men D4 vil tola meir last I båten.

Men så er det motorstøy; fins det erfaring med støy frå desse to alternative? Har Volvo 6 syl. i dag og vil heslt ikkje ha meir støy I kabinen... :confused:

Det er hva du selv må finne ut av. Jeg har ingen personlig erfaring, har ingen av motorene. Men jeg har hørt om folk som har ventet 6 måneder på forholdsvis enkle deler som dyser, pakningssett osv. Altså en sommersesong kan gå fløyten i vente på ganske enkle deler. Jeg vil anta at Volvo ligger foran Yanmar i så måte. Men skal man kjøpe ny motor, så er det verd å sjekke, titte på forhandlernett, snakke med forhandlere etc.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...