Jump to content

Video: Motorstopp-og redning! VP EVC feil og Steyr fordeler


ter-av

Recommended Posts

:lol: :lol: :lol: En ironisk humor som bare vi som har hatt franske biler kan forstå helt rett... :lol:

 

Jeg er enig ang. fremtiden for D4 og D6; også av en annen grunn; nemlig at hvis VP hadde ønsket det, kunne de (lekende lett?) ha tryllet frem like høyeffektive "symaskiner" som Yanmar 6BY osv. Når derimot VP valgte å bygge solide og kraftige motorer med relativt lav ytelse, kan det rett og slett ikke bety så mye annet enn at "mere kommer" i fremtiden. MEN den som seriøst skal velge mellom D4 og 6BY vil klart stå overfor et vanskelig dillemma; DET er i hvert fall sikkert. :yesnod:

Drar fram igjen ein gammal tråd:

Konklusjonen til Skipper Worse over er høgst reell I dag også...

Eg har dette nettopp dilemma; 2xVolvo D4-300 / HS63AE kontra 2x Yanmar 6BY3 / KM50HA ( ref. tråd om remotorisering av Nimbus )

 

Plassmessig er dei nokså like, vekta er veldig forskjellig og det er ytelse også. Toppfart vil bli nokså lik, men D4 vil tola meir last I båten.

Men så er det motorstøy; fins det erfaring med støy frå desse to alternative? Har Volvo 6 syl. i dag og vil heslt ikkje ha meir støy I kabinen... :confused:

Link to post
Share on other sites

Det er hva du selv må finne ut av. Jeg har ingen personlig erfaring, har ingen av motorene. Men jeg har hørt om folk som har ventet 6 måneder på forholdsvis enkle deler som dyser, pakningssett osv. Altså en sommersesong kan gå fløyten i vente på ganske enkle deler. Jeg vil anta at Volvo ligger foran Yanmar i så måte. Men skal man kjøpe ny motor, så er det verd å sjekke, titte på forhandlernett, snakke med forhandlere etc.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...