Jump to content

Dieselaksjonen: Dropper dieselavgiften


baatsman

Recommended Posts

Jaaaaaa!!!! :flag:

 

 

En seier for fornuften!

 

 

Sitat: "I denne saken valgte vi rett og slett å la oss overbevise av alle de gode argumnetene som båtfolket selv har ført frem i debatten"

 

 

Å Sydvesten & Co som ikke så argumenter for dette. Heldigvis har ikke alle like vanskelig for det :wink:

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette virket som en dårlig spøk fra en-eller-annen politiker. Det ER for godt til å være sant, at staten faktisk hører på noen andre enn seg selv.

 

Jeg har vanskelig for å tro det, men er det sant så har fornuften igjen seiret.

 

Puuuh, og jeg som bruker FORMUER på diesel, mange desiliter over 3 liter pr. time ;-)

signaturbilde4.jpg 2 smekk på en flue...
Link to post
Share on other sites

Sitat: "I denne saken valgte vi rett og slett å la oss overbevise av alle de gode argumnetene som båtfolket selv har ført frem i debatten"

Å Sydvesten & Co som ikke så argumenter for dette. Heldigvis har ikke alle like vanskelig for det :wink:

 

 

Skal bli artig å se argumentene nå... :cheers:

 

kk

 

Argumentene er vel de samme ennå. Det er vel vektleggingen som har endret seg i regjeringen. Ser til min tilfredshet at hovedargumentet mot, på regjeringshold, er tilgjengeligheten på blank diesel i et toavgiftssystem. Dette var vel det eneste vettuge argumentet i følge både undertegnede, og så vidt jeg husker sydvsten, med flere.

 

Uansett, avgiftsmotstanderne vant denne gang. Bare å ta av seg hatten for det.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Jeg retter en ørliten takk til KNBF jeg... -noen har ihvertfall fått medieoppslag på våre vegne.. :)

 

(også har jeg lært meg "emoticons") :drink:

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Men likevel er det en diff. på 3 -4 kr. fra sted til sted her i landet.... :confused::confused::confused:

Bare her i byen ved brygga har samme stasjon 1kr. dyrer diesel på pumpa ved brygga enn pumpa på andre siden av veien på stasjonen, SERVICE kaller de det, må fylle sjøl ingen folk på brygga,og så må en med livet som innsat gå over en av østalandets mest trafikerte veier for å betale dieselen,

 

noen er det som tjener penger på den "avgiftsfrie" dieselen :headbang::headbang::headbang:

hilsen Plomma I, roynils@online.no

Link to post
Share on other sites

Diesel med full avgift kostet i dag under 9 kr på lokal uno x. Er vel omtrent det samme man må gi på en blodsugermarina på østlandet?

 

Utrolig at regjeringen snur. ALLE argumentene mot som gikk på tilgjengelighet og administrasjon burde de da virkelig å ha tenkt på før? Snur i sykelønn, snur på dette og kanksje snur de på bilavgiftene også. Virker ikke som om de tenker gjennom ting før de legger det frem.

Link to post
Share on other sites

Fornuften og de som kan tenke seiret!

 

"AP begrunner sin avgjørelse med at gevinstene blir for små i forhold til problemene dette vil skape for båtfolket. Blant annet hadde man ikke tenkt på logistikk problemene langs kysten. Dobble pumpeinnstallasjoner og et toprissystem ville bli vanskelig å gjennomføre over alt."

 

Lars H. :flag:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Å Sydvesten & Co som ikke så argumenter for dette. Heldigvis har ikke alle like vanskelig for det :wink:

 

 

 

Siden jeg regner meg som & Co, så må jeg innrømme at jeg er veldig positivt overasket. Dette er veldig bra og det har vært en glede å ta feil . :flag: Siden Regjeringen har flertall så regnet jeg med at de kom til å banke igjennom dette uten skrupler og hensyn til båtfolkets mening.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...