Jump to content

Dieselaksjonen: Dropper dieselavgiften


baatsman

Recommended Posts

som enkelt medlem og medlem av Skipsraad, bemerker jeg at personkarakteristikker som er brukt i tråden, ikke skal brukes på Baatplassen.no.

 

Omtale av meningsmotstandere i de ordelag som her er lagt ut, KAN & VIL få konsekvenser for de impliserte.

 

Diskusjon er sundt, men den SKAL foregå i nogenlunde siviliserte former.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Ikke til å tro! Her må bare Syvert og KNBF tiljubles! Dette må jo være det beste rekurteringsgrunnlaget de kan få. Jeg har ingen tro på at det blir omkamp på denne saken på noen år, men at den er fredet for alltid :nonod:

 

Jeg tipset dem :yesnod:

:lol: Du var nok ikke alene - VG hadde nok saken lenge før du rakk å slå nummeret.

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

personkarakteristikker som er brukt i tråden, ikke skal brukes på Baatplassen.no.

 

Omtale av meningsmotstandere i de ordelag som her er lagt ut, KAN & VIL få konsekvenser for de impliserte.

 

Ta deg tiden til å lese jolos innlegg et par ganger til. Fortsett deretter nedover i tråden, og se om ikke det var noen som gikk i fellen ... Det er lett for å tillegge innlegget en annen mening enn hva det egentlig har. Det bør være god takhøyde for meningsytringer som er helt generelle.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det er nesten ikke til å tro at regjeringa snur i denne saken. Jeg har vært av dem som, tross eget dieseldyr i kjelleren, har ment at dette var fornuftig sett på langsikt. Miljørapporter viser at tingene går den absolutt gale veien og da virket det ikke så idiotisk å legge på avgift som jeg hadde håpt ville medføre mer fornuftige båttkjøp i fremtiden, men, men.

 

Det er jo likevel litt artig å gå inn i redusere med ca kr. 500 pr mnd i mitt mnds likviditetsbudsjett... Det var altså det jeg regnet med at denne økningen ville koste meg og min familie (6000 pr år).

 

Gratulere til dere som virkelig ble berørt av dette, det må være en stor dag...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Jeg prøver igjen. Litt moderert......

Det første innlegget mitt ble slettet av Suzuki, som er moderator.

Kanskje ikke alle som er i like godt humør idag..........

Noen var jo for denne avgiften.

 

Hurra :flag::flag::flag: Gratulerer !

All honnør til KNBF !!!

Og til oss alle andre pådrivere i denne saken !

 

Godt politikerne så fornuften i alle argumentene våre.

Så får det heller være at noen motstandere har prøvd å sabotere aksjonen vår fra første stund.

Og ja, dette føles faktisk som en personlig seier også.

 

Vi koser oss ikveld ! :cheers::cheers::cheers:

 

Og medlemskapet i KNBF videreføres selvsagt.

Bli medlem i KNBF !!!

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg prøver igjen. Litt moderert......

Det første innlegget mitt ble slettet av Suzuki, som er moderator.

Kanskje ikke alle som er i like godt humør idag..........

Noen var jo for denne avgiften.

 

Ja tenk at selv Kristin Halvorsen tok til fornuften :yesnod: ..............og så er det båtfolk her på siden som ønsket avgiftsøkningen velkommen under argumentasjonen; hvorfor skal dere ha det bedre enn oss!!

 

Ref båtfolket med V8 bensin og eventuelt noen laken tørkere :wink:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Og droppe avgiften er etter min mening helt korrekt. Synes det luktet helt fra starten

en "politisk korrekt" avgift. En avgift som hadde truffet promiller av de forurensende.

SOm sagt lite gjennomtenkt, da kontrollen, introduksjonen hadde kostet mer enn inntektende.

 

Men jeg respekterer att andre ikke er enig med meg, selv om noen ganger det kan være vanskelig å akseptere. For min mening er jo alltid riktig, eller :crazy:

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Er skuffet over vinlingen til TV2 om dieselavgiften. De viste en gedigen 60 foter og livet som "fiffen" bedriver. I stedet for å vise hvordan den gjevne mann i gata har det på sjøen. Man fikk følelsen av at de "rike" får så det monner i både hue og r...va.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

De viste en gedigen 60 foter... Man fikk følelsen av at de "rike" får så det monner i både hue og r...va.

 

Og det er jo helt sant. Snekkeieren med 7 hk sparer noen hundre, du med 180 hesteren sparer etpar tusinger, og Idar Vollevik med 60 foteren sparer titusner på titusner...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...