Jump to content

Dieselaksjonen: Dropper dieselavgiften


baatsman

Recommended Posts

Jeg fordømmer regjeringen som i det hele tatt kunne foreslå dette. :sad:
Tiltres!! :smash:
Jeg retter en ørliten takk til KNBF
Det tror jeg er helt på sin plass. Det hjelper godt på å ha en seriøs organisasjon til å tale båtfolkets sak.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Fornuften og de som kan tenke seiret!

 

"AP begrunner sin avgjørelse med at gevinstene blir for små i forhold til problemene dette vil skape for båtfolket. Blant annet hadde man ikke tenkt på logistikk problemene langs kysten. Dobble pumpeinnstallasjoner og et toprissystem ville bli vanskelig å gjennomføre over alt."

 

Lars H. :flag:

 

Dette var jo en "gladnyhet" av de sjeldne.

Men jeg skjønner ikke helt dette med logistikk og "to-pris system"?

 

Men avgiftsfri diesel for båtbruk, slik vi nå har det, ser vi jo at mange stasjoner har TO dieselpumper med tilsvarende TO prissystemer.

Regjerningens forslag ville vel da bety at kyststasjonene enten bare kunne droppe båt pumpa, eller ha vanlig diesel med fulle avgifter på begge pumpene?

 

 

Kan noen forklare meg hvilken system/logistikk komplikasjon vi nå er så heldige å skånes for?

 

Morty

Mvh Morty

Link to post
Share on other sites

Det er jo så man ikke tror sine egne øyne. Avgiften droppes. Så går det altså allikeve an å proptestere og argumentere mot noe man er dypt uenig i i dette landet, og få gehør hvis argumentene holder vann og er vettuge.

Gratulerer alle sammen. Jeg vil vel i all beskjedenhet også velge å tro at også våre argumenter og protester her på BP er blitt hørt og blitt lagt merke til. Nok en gang, gratulerer alle sammen, og en stor bukett roser til Syvert på KNBF som har koordinert det hele. Det er nesten så jeg vurderer å melde meg inn Syvert

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Dette er helt utrolig. Jeg vil takke regjeringen for at de har snudd i denne saken. :flag::flag::flag::flag:

Jeg tror kanskje at man også skal takke KNBF og en del andre som svært aktivt har jobbet direkte mot stortingsrepresentanter i denne saken. Det er mange som har vært aktive her, og det har kommet mange interessante svar på mail fra stortinget - også fra SV og AP.

 

Jeg trodde faktisk at slaget var tapt for et par uker siden - så feil kan man ta

Link to post
Share on other sites

Kan noen forklare meg hvilken system/logistikk komplikasjon vi nå er så heldige å skånes for?

 

Problemet her var vel at det var kun fritidsbåter som skulle avgiftslegges, mens fiskere og andre yrkesbåtbrukere fortsatt skulle slippe avgift. Her hvor jeg bor er det i alle fall ingen marinaer som selger diesel MED avgift, og da ville det nødvendigvis bli et problem. Men nå slipper vi altså hele problemet, og ingenting er vel bedre enn det...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Da tikket det inn en tekstmelding fra min gode venn i Finanskomiteen. Han bekrefter at det virkelig stemmer, så da går definitivt flagget til topps her! :cheers:

Gratulerer til alle båtfolk - også seil og bensinbåtfolket! (Selv de som ikke forstår sitt eget beste....) :wink:

Redigert av goggen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Problemet her var vel at det var kun fritidsbåter som skulle avgiftslegges, mens fiskere og andre yrkesbåtbrukere fortsatt skulle slippe avgift. Her hvor jeg bor er det i alle fall ingen marinaer som selger diesel MED avgift, og da ville det nødvendigvis bli et problem. Men nå slipper vi altså hele problemet, og ingenting er vel bedre enn det...

Takk for forklaringen. Jeg hadde ikke fått med meg at yrkesbruk fremdeles skulle være avgiftsfritt.

Sannsynligvis er de fleste stasjoner rundt omkring utstyrt med kun 1 diesel pumpe.

For de som allerede har to - for også å kunne fylle biler, blir det ingen forskjell.

 

Morty

Mvh Morty

Link to post
Share on other sites

Det var gladmelding, det! Og jeg innrømmer gjerne at jeg tok feil da jeg i en eller annen sammenheng skrev at slaget var tapt. At forslagsstillerne selv er villig til å lytte til båtfolkets massive innsigelser hadde jeg aldri trodd. (Faktisk er jeg ikke helt sikker nå heller. Tipper det var logistikkproblemene som tippet det hele i vår favør.) :cheers:

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Siden jeg regner meg som & Co, [...]

Samme her, men det er jo en hyggelig nyhet dersom den holder stikk. (Tviler, jeg :confused: neida, men selger ikke den minste skinnfell før siste ord er sagt den 28. november. :smash: )

 

Skepsisen min er godt forankret i at noen plutselig kan komme trekkende med EØS-avtalen og skape litt forvirring. Et annet spørsmål er om avgiften på diesel generelt vil økes både for bil og båt. Med andre ord venter jeg litt før jeg lar begeistringen bruse (eller var det kanskje friskt og perlende øl?)

Link to post
Share on other sites

Takk til alle dere som tok dere tid til å protestere på diselavgiften! :flag:

 

Takk til Syvert og dere andre i KNBF som har lagt ned mye tid på denne saken. Jeg er glad for å være medlem i en slik organisjajon. :flag:

 

Båtlivet har fått mange nye medlemmer de siste årene. Det er godt for liv og helse å ferdes på sjøen.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...