Jump to content

Båtbilder

C-marine

Recommended Posts

Sitter og ser på bilder fra sist sommer.

Jeg har kalt dette for "Rosa og hvit".

Vi lå på Aker brygge og skulle på omvisning på slottet - men bildene derfra er ikke maritime.

Rosa_og_hvit.JPG

For seilentusiaster og medlemmer som ønsker å forsøke å være ombord i seilskip - en aktivitet som øker i omfang - viser jeg et par bilder fra Strømstad sommeren 2006.

Det første er navneplaten på fartøyet, bygningsår 1917, sengeplasser 36, og plass til 80 personer ombord:

Hendrica1.JPG

Det andre viser bilde av når den ligger til kai på ytre molo i Strømstad. Tyskerne ombord koste seg storveis.

I forkant sitter lokale innbyggere som ønsker matauk med fersk fisk.

Hendrica2.JPG

KNM Tjeld og KNM UREDD i fint driv inn vestFjorden februar 06

Bilde er tatt fra KNM STEGG

dsc00094__converted.jpg

her e stegg på tur ut vestfjorden på vei til hvile...(etter mange timer operative)

dsc00035__converted.jpg

Nefertiti passerer målstreken i gårsdagens (6/6-07) utgave av Halliburton Onsdag Vår (Stavanger)

Dere fikk vell noen kraftige regnbøyer på turen. :wink:

Jeg seilte også i gårkveld. Det var flott når solen kom frem :flag:

Edited by Seilaren

En halvtime før start kom det tordenvær, masse regn og "masse" vind. Bytte av Genoa 1 til fokk, når det var gjort, døde vinden helt, så da var det bare å bytte tilbake igjen. I løpet av regattaen ble det vel av og på med regnjakke innimellom. Men i en spennende regatta bryr man seg ikke så mye om været...

Forøvrig beste plassering (2.plass i klassen) så langt for Nefertiti i onsdagsregatta.

Forøvrig beste plassering (2.plass i klassen) så langt for Nefertiti i onsdagsregatta.

Om det var du som kom lensende bare med fokk i god fart forbi bølgebryteren ved Stavanger Seilforening på vei til regattaen i dag?

Mange flotte bilder her! :)

Her er mitt bidrag tatt med mobilkamera. Om det ikke er så perfekt så er jeg sikker på at det er flere som ringer kontofonen for å sjekke om de har nok.. :D

Cannes våren 2006.

cannes.jpg

Og ja, de er alle mine! Skal i hvertfall drømme det nå. God natt!