Jump to content

Hvilket navn har båten?


KJETIL_G

Recommended Posts

Vår første båt var en fram 21 som fikk navnet Mette Marit, og båten til min kompis fikk navnet Krompen....et yndig par må jeg si :lol:

 

Har nå en Fram 690 som fikk navnet La Vida (Leve Livet)....fordi det er det jeg gjør når jeg er til sjøs :cheers:

Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också..

Link to post
Share on other sites

Vår første båt var en fram 21 som fikk navnet Mette Marit, og båten til min kompis fikk navnet Krompen....et yndig par må jeg si :lol:

 

Har nå en Fram 690 som fikk navnet La Vida (Leve Livet)....fordi det er det jeg gjør når jeg er til sjøs :cheers:

 

Ikke for å være pirkete men konas morsmål er spansk, og hun sier La Vida betyr Livet. Leve Livet er Vivir la Vida. :cheers:

Redigert av Woody (see edit history)

"It's difficult to build an ugly wooden boat."

Link to post
Share on other sites

Ikke for å være pirkete men konas morsmål er spansk, og hun sier La Vida betyr Livet. Leve Livet er Vivir la Vida. :cheers:

mange takk for irettesettelsen :flag:

Da lærte jeg noe nytt i dag også,selv om noen har gitt uriktige opplysninger tidligere....... :headbang:

 

Er jo hele livet nesten å være i skuta lell da

 

Mvh Livet

Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också..

Link to post
Share on other sites

Har noen et bra forslag til navn på sjarken min :rolleyes:

Kanskje et tips: Latinske navn i blomster- og fuglebøker er mange ganger både mystiske og fine. Hvitveis heter f.eks. anemone nemorosa. Så hva med sjarken "Anemone"? Og sangsvane heter cygnus cygnus, ternene ser ut til å ha sterna som familienavn, mens måkene heter larus ett-eller-annet. Det er masse å velge mellom.

 

Hilsen Hekksjø

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Link to post
Share on other sites

Den nye båten vår får navnet: SELKIE

 

Selkie er en skikkelse fra opprinnelig mytologi fra Orknøyene, en sel som kan ta av seg sel-hammen og gå på land som en vanlig kvinne. Om du lykkes med å finne sel-hammen og gjemme den, må hun bli på land og bli din trofaste kone. Men om hun finner den igjen, stikker hun til havs.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Selkie

 

Eksempler på Selkies:

selkie.jpg

 

selkie_moon_ebay.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...
Vi har hatt navn på alle båtene våre!

 

Nå har vi en Bavaria 38 cruiser. Denne hadde vi en veldig god følelse for og den fikk derfor navnet LYKKEN! Båten familien til mannen min hadde het også LYKKEN! Nå håper vi LYKKEN vår vil gi oss mye LYKKE og det er vi sikker på at den vil gjøre!

 

 

Båten vår heter Lykken V. Artig å se det er flere som heter Lykken.

Denne er en 20" plastbåt med god fiskeplass. :fishing:

Alle båtene mine har fått navn etter den første båten som var en 13"geitbåt, som jeg pusset opp som 15åring.

Det var min mor som kom med forslaget, og jeg var jo svært lykkelig når jeg skulle sjøsette den :smiley:

 

Det føles naturlig å fortsette med Lykken da det beskriver følelsen :sailing:

 

Gummibåten til guttene mine heter Ulykken :eek:

Men de er absolutt lykkelige med Ulykken! :rolleyes:

Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte en Viksund 925 Bravo som het for UTVÆR.

Her på Nordmøre er det mye uvær så navnet sa seg selv.

Jeg løsnet T' en i navnet kuttet den og limte den tilbake liggende.

Nå heter båten for U-VÆR.

Siden den dagen har solen skinnet på vårt båtliv.

 

Var forresten ute i går på vintersolverv, sol, laber bris, og fem minus. Knallføre.

Ja en kan også spise kvikklunch og appelsin i båt!!!

 

God Båt Jul til alle!!

 

Hilsen Nils

Link to post
Share on other sites

Båten vår heter Ethena. Ikke vårt påfunn, men historien synes jeg er romantisk.

Det er en kosterbåt, og han som bestilte den på verftet i 68 (tror jeg det var) var forlovet med Anette.

Et par uker før båten var klar for levering hadde imidlertid Anette klart å snuble oppi en seng med en annen mann. Konsekvensen ble avlyst bryllupp og et akutt behov for en ny livsledsager. Båten var snart klar, og ved å bytte ut noen bokstaver fikk man Ethena.. (litt gudeaktig, og nesten Anette baklengs)

 

Båten ble hans eneste kone, en kone som hittill aldri har mistet tillitt.

Link to post
Share on other sites

Har aldri hatt navn på båtene mine...

 

15 foteren, som jeg kjøpte for konfirmasjonspengene i 1983, har alltid blitt kalt Tobiassen, siden det er en Tobias.

 

20 foteren har hatt navnet Demon, ser jeg etter avtrykket av merkene på aksterspeilet, men den har stått på land de siste årene.

 

 

Siste båten jeg kjøpte, blir jo bare kalt Viksund'en og er veldig i stuss om den burde ha et navn :confused: . Den blir jo bare kalt Viksund'en.... Kanskje den burde hete Viksund ? Må vel ha et navn på VHF papirene nå når den skal monteres opp og registreres.

 

Fars Broom, blir jo bare kaldt Broom'en, men den heter Marguerita, som stod på da den ble kjøpt.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
270420091879.jpg

he he en kompis sin båt... orginalt og morsomt... han kler det navnet..

 

 

MILFHUNTER......Han kler det navnet...ja,ja...litt av en kammerat. Er ikke sikker på at alle vet hva det betyr.......MILF... Mother...I....Like.....To.....Fuck...

Som båtnavn.....jeg vet ikke helt jeg :crazy:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...