Jump to content

Hvilket navn har båten?


KJETIL_G

Recommended Posts

Har nettopp fått konsesjonen på VHF fra Telenor. Der lyder navnet på båten "Anelida", etter mine fire barn og min fru.

Var og hentet navnene fra trykkeriet før helgen, så nå er det bare litt Aceton og klistring så er navnet synlig fra begge sider samt fra akter.

Vennlig hilsen Capt'n.

Link to post
Share on other sites

Uff ja, trodde jeg hadde finni navn på jolla, men den gang ei. Først hadde jeg bestemt meg for My Tax, men det ble nedstemt til de grader. :headbang: Nå er det kanskje Nirvana. Men er det andre gode forslag, så bare kom med dem.

Båten er en Nimbus 230 R Nova. Den fortjener jo et navn synes jeg.

Link to post
Share on other sites

Da mine forrige båter kun ble registrert med navn hos småbåtregisteret og ikke på båten selv, har jeg endelig somlet meg til bestilling av navnet Elisabeth III, bestillt via Profila.no. Navnet etter kona som på de 2 tidligere båter, men dette er 3dje båt siden vi traff hverandre.

Link to post
Share on other sites

tenkte min skulle hete costa blanca... mange blenke. COSTA BLANCA :flag:

mit navn er Thomas Fure Hansen. er 17år

og har fått meg et ålesund bygg. altså en trebåt på 30 fot.

jeg har en kjærste som er ivrig i oppussing av båten så dette blir fnt.

send meg en IM eller en e-post på: thomasfure_125@hotmail.com

Link to post
Share on other sites

Min heter sv ADA (sv=Sailing vessel)

 

Den forrige båten var en Scand Classic 25 og siden det ikke var en joda, ble den hetende Neida. Det kan se ut som jolla til svAda blir hetende OKda.

 

Lenge hadde jeg lyst å kalle seilbåten for Klamydia og jolla Herpes, men det ble nedstemt.

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Vår båt heter Malin. Begge ungene har navn som begynner på Ma, og så er det en Albin. Malin i Vi på Saltkråkan er jo også en fin referanse! Så spørst det om gummijolla får hete Tjorven, eller om ungene insisterer på Kjapp....

 

:wink:

Pappa, jeg vil sove i båten!

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Forstår etter å ha lest denne tråden at vår båt har et kjedelig navn. Den heter Gargan, det er et stedsnavn i Norge (noen som vet hvor det er?). Min kone synes navnet høres altfor hardt ut, bare prøv å si det, det høres ut som noe orkene fra Ringenes herre har funnet på.

 

Så hun har konsekvent omtalt båten med gammelbåtens navn. Den hette Rigel, som er en klar og tydelig stjerne på sørhimmelen. Omtales også som ledestjerne, det er jo fint. Så det er vel bare et tidsspørsmål før båten også offisielt forandrer navn til Rigel.

 

Ragnar

Link to post
Share on other sites

Vår båt heter foreløpig "Itzaro" som var navnet da vi kjøpte den, vet ikke hva det betyr, noen forslag ?

er vel fransk ,tror jeg.

 

Gamle båten hette "Gyda", men det passer liksom ikke på nybåten. Gamlebåten var en Saga 35 og bred over "hekken", derfor "Gyda". :lol:

 

Nauticat en er mer elegant, kanskje det blir "endeli", men vi er ikke enig ennå i familirådet :sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...