Jump to content

Hvilket navn har båten?


KJETIL_G

Recommended Posts

Båten min heiter "ValderNes", Dette er ein følge av at eg budde i Valdres i barndommen og at min kone`s mor opprinlig etta fra Nes familien, eg satte inn dette for å få eit maritimt utrykk på navnet :smiley::smiley:

Forøvrig er skuta eg disponerer ein Nord West 740, som eg net er ferdig å bygge opp på nytt, da etter at forige eiger var ein såkalt "Demontør" Hehe :crazy:

industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis

NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Greenpeace bruker jo en del gummibåter og jeg så en gang en som hadde kalt gummibåten sin "Greenpils". Min gummibåt i ungdommen hadde ikke navn men gikk under kallenavnet "Condomen".

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Kjøpte en båt for noen år siden som het "Mariell". Likte navnet. Så både den og senere båter har hatt det navnet.

Problemet er at kjøpere av båtene også har syntes at Mariell var ett fint navn. Så det er blitt noen Mariell'er etter hvert.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

fager_frost_full_langs_kysten_2008.jpg

 

Vår fantastisk sjarmerende halvdekker av typen Spjærøykrysser heter "FAGER".

 

Den fikk sitt navn av en kar som stod og så henne komme rundt et nes - når hun var helt ny - i 1958/59.

 

Den har originalmotor i enda: en M2 - Marna Dieselmotor med 16-24 hk :-)

 

Vi tøffer rundt i denne hele året, den har kobberhud slik at den ligger ute om vinteren også - mang en sel og flotte skarver er observert ute i Østfold sin skjærgård!

 

Drømmen er en tur nedover Bohuslän - så får vi se:-)

 

En riktig god båt sommer fra matros og dekks"jente", Gry og hennes kaptein Svend

Redigert av Fager (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Og hvor bestilte du klistremerkene? Lov å spørre om det? :smiley:

Tar meg den frihet å svare her,

http://www.profila.no var rask å levere til oss.

 

Båten heter som nicket antyder Cleopatra. Hunden vår het allerede Ramses, så da var vi liksom inne på egyptiske overhoder fra før :yesnod:

I tillegg skal Cleopatra ha vært en vakker kvinne, og det er jo IF'en også.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...