Jump to content

Hvilket navn har båten?


KJETIL_G

Recommended Posts

Min forrige båt Bente, ble oppkalt etter tidligere eier: Bent Egil. Dette ble gjort kun på ert, noe som fungerte veldig bra. Han angret nemlig sykt etter å ha solgt båten. Bente ble til bentebåt og nå har vi kjøpt oss en albin... lurer på å kalle båten for albinbåt. Det var lurt ? Eller muligens Bente II , ikke sikker her. Båten heter da Bente II , mopeden min heter Tormod, og traktoren heter Knut. Artig med navn på ting.

Link to post
Share on other sites

Båten eg har no har ikkje noko namn :nono: , men eg hadde ein sjark tidlegare som eg fiska mykje line med. Ka var vel då meir naturleg enn å døype båten "Line"? Namnet hadde vel og dobbel betydning, for eg var hemmeleg forelska i ei jente som hette nettopp Line på den tida... Blei aldri nåke meir med nåken av dei, men, men :nonod:

Link to post
Share on other sites

Vi har hatt navn på alle båtene våre!

Mørebasen på 20 fot het FIGG1 Vi bor på Figgjo som populært er kalt Figgen! Dermed navnet Figg1 ! Orginalt?

Bella Falcon 26 fikk navnet Falc1!

Viksund 310 St. Cruz ville vi ha et spesiet navn til. Søkte på nettet etter Havgudinner. Fant da bl.a Salacia. Salacia var gift med Neptun. Likestilles med Amfitrite.

Nå har vi en Bavaria 38 cruiser. Denne hadde vi en veldig god følelse for og den fikk derfor navnet LYKKEN! Båten familien til mannen min hadde het også LYKKEN! Nå håper vi LYKKEN vår vil gi oss mye LYKKE og det er vi sikker på at den vil gjøre!

Ha en fin dag!

Mvh

Bertha

Tidligere båter: Mørebas 7200, Bella Falcon Fantino 26, Viksund 310 St. Cruz

Link to post
Share on other sites

For Ulla mi har det jo best med Milo.

 

Denne synes jeg var fin!

 

Vår skal døpes til påske, og får da navnet Me'vind.

 

Valget falt på nettopp dette, fordi vi ønsket oss et positivt ladet ord, og vi trenger medvind både i bokstavelig og overført betydning. (Dette er vår første båt, og den sies å gå i hele 7 knop! Kanskje 8 i medvind?) I tillegg er det en kombinasjon av våre navn; MErethe og øyVIND, så det passer jo ekstra fint.

Link to post
Share on other sites

Var så i beit for cash da jeg bare måtte anskaffe båt igjen sist sommer at jeg lånte et delbeløp fra banknorwegian. Derfor heter båten Kjos1 (utt. Kjos'n), etter sjefen der i gården, men det liker kona dårlig, jeg får ikke lov til å trykke det på båten.

 

Håper derfor det aldri blir noen Kjos2, men heller omdøping til Gjeldfri el.l. innen et par år ... :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...