Jump to content

Færdern 2007

Mulligan

Recommended Posts

Det er ikke mulig å "legge til" på Hovedøya. Bortsett fra de få plassene som er tilknyttet kroa på Revierhavna (og de er antagalig også opptatt da), er alle plasser private. Hvis du tenker på å legge til fjellet ett eller annet sted, er det en sport for spesielt interesserte. Oslofergene går forbi flere ganger i timen rundt hele øya og graver opp fjorden, i tillegg kommer all fritidstrafikken. Skal du legge til i en uthavn ville jeg nok valgt en av øyene i Asker, eller enda lenger ut i fjorden.

Ettersom jeg har forstått er det noen få plasser i tillegg til plassene utenfor kroa som er gjesteplasser. (alle på enden av ei brygge har jeg fått opplyst)

Takk for tipset men de på Aker brygge sier at i år går det ikke an å forhåndsbestille bryggeplass. De vil ha det slik som i skagen, utenpåhverandre. Andre tips mottas med takk og gjerne på IM.

Herbern tillater vel ikke forhåndsbestilling nei..

Og sånn det var i fjor hadde jeg ALDRI i livet lagt meg i gjestehavna, det var rett og slett så fullt at man kunne gå tørskodd gjennom hele gjestehavna.

Ettersom jeg har forstått er det noen få plasser i tillegg til plassene utenfor kroa som er gjesteplasser. (alle på enden av ei brygge har jeg fått opplyst)

:confused: Hvem har fortalt deg det? Det er ikke noen andre gjesteplasser enn de som hører til Kroa. Resten er private plasser.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Kunne ikke dere som seiler til Oslo dagen før ferder'n lagt opp til et lite BP treff i skinnerbukta da?

Tar gjerne en tur ut for å inspisere farkostene :smiley:

Synes dette høres ut til å være en god ide, og Malmøya er jo fin den... Siden jeg kun er ballast\fokkeslask på seilasen, så skal jeg informere skipperen om dette...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

:confused: Hvem har fortalt deg det? Det er ikke noen andre gjesteplasser enn de som hører til Kroa. Resten er private plasser.

Medlemmer der ute har fortalt meg at det ytterst på hver brygge ikke selges plasser, og at disse plassene er disponible som gjesteplasser.

Jeg starter i lys 1.13 og 1.14, og er blant de siste båtene som starter (kl. 15.00). Mannskapet frykter at vi ikke skal rekke festen, men det får dem kanskje til å stå på litt ekstra? Det er visst festen som er høydepunktet for dem, men jeg helst vil være underveis....

Jeg starter i TUR 4, 10 min etter deg..

Jeg er også bekymret for å ikke rekke festen, bommet stygt på den i fjor!

Men det blir vel en løsning, vi får regne med mindre enn 10 timer vindstille i år.

Medlemmer der ute har fortalt meg at det ytterst på hver brygge ikke selges plasser, og at disse plassene er disponible som gjesteplasser.

Vel, jeg er medlem, og kan benekte at det er slik i Revierhavna båtforening.

Jeg er også bekymret for å ikke rekke festen, bommet stygt på den i fjor!

Men det blir vel en løsning, vi får regne med mindre enn 10 timer vindstille i år.

:seeya:

Hvis det "vanlige" været varer et par uker til, så bør det gå bra for de fleste. ...Sønnavind fra 10-12-tiden som dreier med sola mot nord, men samtidig som vinden skifter retning så har det pleid det å løye. I går kveld ca kl. 22.00 så stilnet helt. Ikke tegn til vind, men når om natten/morgenen vinden våkner igjen er jeg ikke sikker på.

:rolleyes:

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

explaining.gif

Kunne ikke dere som seiler til Oslo dagen før ferder'n lagt opp til et lite BP treff i skinnerbukta da?

Tar gjerne en tur ut for å inspisere farkostene :smiley:

Jeg er med på den :cheers::drink: Har tenkt å seile opp på Onsdags kvelden og sitte å jobbe i båten på torsdagen, manskapet kommer ikke før på Fredag så det kan bli litt ensomt.

Da har medlemmene av båtforeninga der to forskjellige tanker om det ihvertfall. Stilig.

Rett skal være rett Anonym, jeg innrømmer at du har rett. Jeg sjekket det i helgen, og ytterst på hver brygge er det mulig å ligge. Jeg tenkte ikke på det, for det er jo ikke en egentlig plass, selv om man kan fortøye longside der. Ulempen med å ligge der er at man ikke kommer seg rundt på øya, eller på kroa, da må du nemlig ha den ekslusive nøkkelen. Med litt flaks finner du en som kan låse opp for deg, men pass på at du får låst deg tilbake igjen utpå kvelden. Havneområdet er låst både mot kroa og resten av Hovedøya. Det er heller ikke noen regulære fasiliteter som i en gjestehavn. Det eneste som tilbys er vann på brygga. Selv for å gå på do må du ha nøkkel, og det får du ikke. Fordelen er at du ikke betaler noe heller.

Hei!

Deltar for første gang i år, i Tur4 klassen. Ligger i Frognerkilen, og lurer på om noen av dere erfarne kan si litt om hvor tidlig jeg bør gå fra havn for å rekke starten kl. 15:10? Må jo krysse startfeltet, og ser for meg det kan være tett til tider...

Lurer også på hvor lett det er å plukke opp mannskap rett før start. Ser de har merket Revierkaien som Pick-up point for mannskap, men det ligger jo egentlig innenfor det som er satt som sperrelinje. Har ett mannskap som har vansker med å komme mye før 1400.

Noen med erfaring som kan fortelle litt om hvordan de legger opp dette? Hva som er realistisk i forhold til tidsskjema.

Tempest

I fjor beregnet jeg ca 1 time fra jeg gikk fra Aker Brygge til start..

Det ble absolutt ikke for god tid, men det gikk.

Jeg går sjelden i mer enn 5 knop for motor.

Du bør nok prøve å få mannskapet på plass litt tidligere, men du trenger ikke veldig mye mer tid.

I fjor gikk det greit å krysse startfeltet, var litt vind, men ikke så mye at båtene hadde god fart, man må jo også rundt hovedøya..

Jeg skal helt klart beregne en halvtime til i år. Og skal ha mannskapet på plass i havna her i god tid..

Ser også at vi skal seile i samme klasse.

Inne i bjørvika er det vel vanskelig for tiden, i forhold til mudringsarbeider og sånt tror jeg..

I fjor var hele området der tildekket, og håpløst å plukke opp folk på.

Redigert av Anonym (see edit history)

For dere som ikke har tåkelur elelr ikke rekker og kjøpe det, så kan man lage det fint selv. Man tar rett og slett en 30cm langt k-rør(sånn elektrikerne drar ledninger i) og buer dette, så blåser man og det lager en j... pipelyd

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...