Jump to content

Baugpropell, må den brukes hver gang..?


litt peiling

Recommended Posts

Er det vannlinjen eller fenderlisten som er øverst på båten? :rolleyes:

Øøeehhh... :confused: :confused: Trudde da at DU visste DET Mouche :rolleyes:

 

(Med 75 cm fribord er vannlinja der den skal være og fenderlista (som på Regatta er 3" fletta taugverk) 75 cm over....

Men det var kanskje ikke DET du mente, eller??) :crazy:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Kan være enig i det, men det er ingen ulempe om motorbåtene kan regulere litt gassen også, virker kun som de har av og på bryter der også....

 

Som tidligere motorbåtmann. Så burde du huske at det var mulig å redusere gasspådraget. Eller var du ikke klar over det og var en av dem som gikk på full guffe hele tiden?

Er vel ikke mer enn ett år siden du konverterte?

Går vel litt fort i svingene hvis du allerede er blitt en sånn motorbåt hater som generaliserer og mener at alle motorbåt eiere er noen egoistiske idioter som ikke tar hensyn til de perfekte seilerene.

 

Ha en god sommer

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Det ble debatt av detta jo :flag::lol::lol::lol:

 

Vedkommende som jeg refererte til, ved starten av innlegget brukte baugpropellen i kanskje 4-5 min.

Jeg rakk 2 halvlitere :drink: på den tiden han brukte baugpropellen :headbang:

 

Må vel gå å styre/snu en båt på 35-45 fot uten å bruke baugpropell. Når havna er nesten tom :diving:

 

Hva hvis den plutselig ikke virker :confused::confused::confused:

 

Bare husk å sitte på flybridgen med skyggelue på, før du bruker baugpropellen :lol::lol::lol:

Kona kan gjerne også ha noe sexy på seg, når hun finner frem tauet :yesnod: , .....men gjem unga. :blush:

Link to post
Share on other sites

Er vel ikke mer enn ett år siden du konverterte?

Ha en god sommer

Det er vel ingen som egentlig konvertere - en seilbåt for motor er pr. definisjon en motorbåt. Men går du over til kano, robåt eller seilbåt uten motor, da er saken en annen. At noen for pes pga "gåstolproblematikk" eller "av på -bryteren" må en kanskje regne med, men tar en litt hensyn til dette kan det kanskje gi et lite bidrag til en bedre sommer på sjøen for alle, konverterte eller ikke. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Det ble debatt av detta jo

Vedkommende som jeg refererte til, ved starten av innlegget brukte baugpropellen i kanskje 4-5 min.

 

Neppe, det var nok snakk om sekunder.

 

Men likevel nok til at du fikk halvliter'n fast i drøvelen av misunnelse.

 

Alle forstår jo nå at du kunne tenkt deg både båten, flybridgen, og ikke minst dama på fordekket.

 

Tåler du ikke mer støy enn et par sekunders thruster bruk før blodtrykket stiger, anskaff deg hytte i Jotunheimen istedet. :drink:

 

 

Link to post
Share on other sites

Må si jeg nyter sjølivet, merker ikke så mye til andres måte å oppføre seg på(thrustling). Thrustler kjøper du hvis du føler for det og

har råd. Beslutninger tas selvstendig. Om man bruker innkjøpt utstyr eller ei, også opp til en selv.

 

Ta hensyn er viktigst. Å se båter komme inn på kvelden, med bakgrunnsmusikk av en thrustler/winsch, er helt greit.

Da strekker jeg ut en hånd og hjelper til isteden. Mange grunner til at en kommer sent.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Kanskje ikke båtlivet er det rette for de som ikke kan tåle:

 

At noen har baugpropell

At noen har større båt enn en selv

At noen liker å marsje i mer enn 5 knop

At noen har valgt et tysk båtmerke

At noen liker å holde båten blank og fin

At noen har lagt seg på favorittplassen "din"

At noen båter kun fås med en vinduspusser

At noen.......

 

 

:sleep:

Link to post
Share on other sites

Jeg ville gjort om på slagordet ditt til . "Bedre med bensin på tanken og penger i banken." Vi med diesel har gjeld og ikke penger i banken, vet du :rolleyes:

 

Jeg har penger i banken, (masse) og bensin på tanken, men ville bare ikke skryte av det her.... :wink:

 

Ben Sin

Link to post
Share on other sites

Er det tilfelle som det hevdes, at flere båteiere i fylkene langs Oslofjorden får refundert hele, eller deler av kostnadene til baugpropell, av rikstrygdeverket. Begrunnelsen er vistnok at dette anses som et høyst påkrevd hjelpemiddel?? :eek::cool:

:flag:

Hei

Her er det nok et snev av feilinformajon ute å går.

Vi får dekket alle båtutgifter da det er så trangbodd her og ingen ledig strandlinje eller båtplasser.

Hurra for alle overføringer fra staten til alle oss "stakkarne" rundt Oslofjorden.

Vi setter pris på at dere i de grisgrendet strøk subsidierer oss. :wink:

mvh

giver

Redigert av giver (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har meldt meg ut av de trøsteløses forening. Det ble så få medlemsmøter der etter hvert. :lol:

 

Naboen på opplagstomta var i gang med innstallasjon av trøster. Jeg slang meg på og angrer ikke i dag.

 

Jeg vil vel ikke kalle trøsteren for velbrukt til nå, men jeg bruker den der jeg ser nytten av det. Å manøvrere er jo gøy og en liten utfordring for oss båtfolk. Men noen ganger er det artig å aktiviesere trøsteren på tarnge steder.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Men det var kanskje ikke DET du mente, eller??) :crazy:

 

Nei, det var nok ikke det! :nonod:

 

Hvis jeg har skjønt litt, hvilket er heller tvilsomt, så vil fenderlisten komme nærmere vannet jo mere utstyr du har ombord, ja nå skjønner du vel resten? :rolleyes:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...