Jump to content

Baugpropell, må den brukes hver gang..?


litt peiling

Recommended Posts

Går jo helt greit å legge til en kaistripe på tre båtlengder med stålbåter på 55' og 173' fot (Poseidon, Gamle Salten) helt uten thruster.

Ja ikke sant. Det er litt mindre rammel med nevnte fartøy. Ikke minste større massetreghet enn en 25-30 fots plastbåt.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Når det er sagt er det litt rart å se hvor mange som "må" ha thruster for å legge en plastbåt på 30-40 fot inntil en ledig kaistripe som gjerne er ti båtlengder.

 

:confused: Det er vel ingen som "må" ha det?? Hvor har du det fra?

 

Baugpropell er et produkt man kan kjøpe og bruke hvis man har lyst og råd, på lik linje med kjøleskap, ankervinsj, hydraulisk styring, ekkolodd, AIS, autopilot, varmeapparat, kalesje, trimplan, osv. Felles for disse, og forøvrig båt generelt, er at dette ikke er noe man ha.

 

 

Ja, til et samfunn hvor ikke alle skal legge seg opp i alt andre foretar seg av disposisjoner!!

 

:flag_da:

 

Ben Sin

Link to post
Share on other sites

det å ha ekkolodd,plotter,gps, osv. har noe med sikkerheten å gjøre :yesnod:

baugpropell er ikke påkrevd å ha for sikkerheten sin skyld ... eller :confused:

 

ankervinsj er vel også ok å ha, når en skal ankre opp eller :confused:

 

ok, jeg skal gi meg.......................... bruk så mye baugpropell dere orker. Jeg kan kjøpe med et par øreklokker.

 

bare tut et par ganger, slik at jeg rekker å sette dem på :crazy:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...