Brigg Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Her er oppskrifta som gjelder:Legg en mynt i kruset. Hell på kaffe i kruset til du ikke ser mynten. Hell deretter sprit i til du atter ser mynten. Karsk! Eller enda bedre: Legg en mynt i kruset. Hell på kaffe i kruset til du ikke ser mynten. Hell deretter sprit i til mynten går i oppløsning. Skikkelig karsk! Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
bare lek(k)er Svart 26.November.2009 Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 (redigert) Sitat: (Wasco @ 25.11.09 11:02) Presskanne er et enkelt alternativ, både i båten og hjemme. Men strengt tatt så er ikke vanlig filtermalt kaffe det beste. Kaffe som skal brukes i presskanne skal være litt finere malt en filterkaffe. Et alternativ er å bruke espresso malt kaffe Til Presskanne skal det benyttes PRESSKANNE MALT kaffe, som er litt grovere enn filter. Bruker du filter (eller ennå finere malt kaffe) blir kaffen grumsete, og får en litt kornete tekstur, i tillegg til at den blir bitrere, fordi ekstraheringen fortsetter når alle de bittesmå kaffekornene virvler rundt i kanna, i tillegg har du ved finmalt kaffe en samlet større overflate som bitterstoffene ekstraheres utfra. Det er også vanskeligere å presse ned stempelet når kaffen er for finmalt. Mulig du blander med AEROPRESS ?? som er en egen bryggemetode, men som pga filter gir en helt ren og klar kaffedrikk, med et tydelig smaksbilde. Aeropress anbefales på det varmeste. Den er uknuselig, lett, relativt rimelig ca. 400,- (litt avhengig av hvor du kjøper den.) Nesten like enkel å bruke som pulverkaffe, men som kan benyttes både til espresso og vanlig kaffe. Og som gir en fantastisk smaksrikdom. Når vi Cupper (smaker) kaffe har jeg hos meg nå i større og større grad begynnt å bruke aeropressen, nettop fordi den blir ekstremt klar og aroma og smaksstoffene i kaffen kommer tydelig frem. Trygve (kaffejunkie) Redigert 26.November.2009 av bare lek(k)er (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.November.2009 Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 Må tydeligvis investere i en sånn aeropress høres det ut til... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Wasco Svart 26.November.2009 Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 Jeg har benyttet espresso til presskanne.. Ja den blir litt grynete - men da får en jo i seg skikkelig med kaffe Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
sailor83 Svart 26.November.2009 Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 Oppskrift på Gummikaffe: 2stk nye vanntanker, fulle i vann 2skjeer Nescafe pulverkaffe Kok opp vannet, hell i kopp, tilsett kaffen, rør om, nyt smaken av gummi.. Håper vannet smaker mindre gummi neste sesong.. førøvrig samme smak på div. suppeposer under årets sesong.. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 26.November.2009 Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Wasco Svart 26.November.2009 Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 I Brasil sier mann at kaffe skal være som kjærighet... Glovarm, sterk og søt. En brasiliansk varriant er å fylle kaffekoppen med sukker, og så helle oppi sterk kaffe så det akkurat dekker sukkeret... Rør rundt og nyt. Anbefales ikke for personer med høyt blodsukker Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Nonsense Svart 26.November.2009 Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 Er den svart og sterk nok, er det godt nok. Alle disse remediene og blandingene er for homser og kvinnfolk. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Servisemannen sier: Man ødelegger ikke godt whiskey med tissvann. Nei, det gjør vi da ikke!! Men tissvannet kan jo stå der som et allibi, mens vi nyter god scotsk wiskey. Kaffen helles jo ut når flasken er tom! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
fannefjord 2 Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 very good . yes it is evergood Sitér dette innlegget Link to post
etape90 Svart 16.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 Gul coop kaffe, filtermalt Siden det er snakk om kaffe kommer jeg med et spm: Noen som vet hvordan man lager moccachino? Eneste plassen jeg har funnet dette er i en kaffe automat på Edland. Var veldig godt! Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 16.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 Uten tvil den første koppen etter at man har lagt til for kvelden. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
:båt1 Svart 16.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 hos meg går det i ALI på presskanne og kok hvis ikke det duger så prøver vi med espresso hvist ikke det heller duger tar vi en jeger på siden så er livet bra Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 16.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 Essenza. Noen som vet hvordan man lager moccachino? Lag en kanne espresso, kok litt melk og tilsett. Dette er mitt startgass hver morgen Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.