Jump to content

Ikke lag brygger i skjærgården med 10cm vann under


lano2

Recommended Posts

Jeg forlanger bare 2 meter med vann under brygga. Er det så mye å forlange ? :confused:

Kanskje vi skulle ta en dugnad? Alle som går inn til bryggen med lite vann under tar med en bøtte vann fra havet og tømmer rundt bryggen. Det burde vel etter hvert hjelpe litt?

 

Lars H. 4funny.gif

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

quote.gif
Men broer og seilbåter er vel kanskje et hetere tema i mandal / spangereid for tiden?


Broer e noe faenskap...!!! :smash: må no få åpna 3 broer for å få skuten ut fra båtplassen min her i Bartebyen...
Denne havna suger, hvis du rager mer enn 3 meter over vannet.!! :headbang:

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

Link to post
Share on other sites

Jeg irriterer meg over diverse brygger som kommune og båtforeninger setter opp, hvor det ikke er dybde nok til å komme inn for oss seilbåter.

 

Dette opplever jeg sjelden som noe problem..

jeg har dyptgående på 2,40 meter..

 

Men med kjølen oppe kun 1,30 meter :)

Link to post
Share on other sites

Synes det er greit å få litt fred fra de blafrende seilene ved bryggen jeg... :lol:

Men uansett mistenker jeg fremdeles Lano2 for å starte tråder som kun skal gi ham de siste stripene... :wink: Skal bli en befrielse når du endelig får den... Bare 5 igjen nå! :wink:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Jeg liker ikke brygger jeg. Ligger helst longside fjellet. Syns imidlertid at det skulle vært forbudt med fine fjellrabber som det ikke er dypt nok utenfor, selv om jeg bar stikker 1,2 meter. Vårherre har sikkert gjort det på f-skap. :lol: :lol: :lol:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

mine seilbåter har vært 150-160 cm dyptgående og det har vært få problemer med å komme inn til brygger o.a. Det jeg savner er muligheten for å ta en runde i elva ,som vi sier her nede. Serlig fint å ha mulighet til dette når det er ruskete utpå, men man kan ikke få alt. Jeg var på seminar med Jon Winge og han var klar på dette: skal du finne de fine plassene, må man være villig til å ta risken på å dunke nedi. Med sakte fart og en mann på baugen, kan man snirkle seg inn mange "umulige" steder. å gå inn et sted som er litt for grunt for meg betyr et dunk, og ikke noe videre. Har mann hekkagregat koster det litt mer.......

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Du får bare være tålmodig og vente til klimaendringene gjør at vannet stiger :lol::lol: ,og det er vi med motorbåt som forurenser mest, så et takk hadde vel vært på plass :wink:

 

Tanken slo meg også, men da begynner vel bare "lano ungen" å påstå at buer er bygget for lave på ren f. :crazy:

Link to post
Share on other sites

Slettet av Marwin, som ble sablet ned med sitteringsskilt. Skjønner ikke hvorfor.

Nå har jeg ikke sett hva som skjedde. Men det er ingen enkel jobb å være moderator når det gjelder sitering.

Det går ikke an å sette opp entydige regler for dette, i mange tilfelle blir det en vurderingssak.

Noen retningslinjer har vi gitt, se denne postingen.

Skulle noen mene at vi har gjort en feilvurdering er det bare å kontakte oss, så vil nok saken løse seg.

 

Husk: Skiltet er overhodet ikke ment som en straffereaksjon, kun en kommentar fra moderator. :smiley:

Link to post
Share on other sites

..... en båt på noenogførti og legger seg longside, og så er det fullt.....

Plassmangel???? Langs Norges kyst???? Mangel på fantasi fra alle som vil la seg irritere mener nå jeg!!! Har alltid liggi longside og kommer til å fortsette med det. Neste blir vel forslag til en regel mot denne "lovløsheten" også. Har dere plunder med å finne et sted å fortøye så er det vel kanskje enklere å bli hjemme!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...