Jump to content

Ikke lag brygger i skjærgården med 10cm vann under


lano2

Recommended Posts

Vi seilbåter blir stengt ute fra de pene plassene . :cryin:

 

Jepp. Det var en av grunnene til at jeg byttet tilbake til motorbåt. Alt for mye pen skjærgård med dybde under 1,7 meter. :crazy:

 

Kjøp en senkejølsbåt da vel, hvis det er så himla viktig å seile på grunna. :eek:

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Nå er det vel ikke slik at det er pga brygga det blir grunt. Disse flotte stedene ville ha vært grunne uavhengig av brygge eller ikke. Det er vel heller slik at dere med seilbåter - samt noen med større motorbåter ikke kan legge dere der det er grunt. Det ville være pussig om kommunen skulle droppe å sette opp brygger på fine plasser fordi de største seilbåtene uansett ikke kommer inn.

 

Eller er det kanskje "urettferdig" som min yngstemann stadig sier... :wink:

 

Mulig du rett og slett må ha ny båt......

Link to post
Share on other sites

Jeg irriterer meg over diverse brygger som kommune og båtforeninger setter opp, hvor det ikke er dybde nok til å komme inn for oss seilbåter.

 

Vi seilbåter blir stengt ute fra de pene plassene .

Seilbåter blir stengt ute fordi det ikke er dybde nok?

 

Hadde Lano2 kommet inntil da, om det ikke hadde vært brygger der det er grunt?

 

Synes det er greit med enkelte brygger der det er grunt. Det ville vel ikke bli bedre plass til alle om brygger bare ble satt opp der det er dypt? :crazy:

Link to post
Share on other sites

En kompis av meg har vokst opp med seilbåt i familien. Alle de plassene han utpeker som fine uthavner er plasser jeg aldri ville ligget med min båt. Han er vannt med å ligge åpent og ikke inni lune viker pga dypgående. Tror faktisk dere seilere går glipp av en del koselige plasser langs kysten. Men det gjør jo ikke meg noe, blir mer plass til meg da... :D Synes enda flere burde velge seilbåt slik at det ble mer plass i de koselige uthavnene..

Link to post
Share on other sites

Vi har 850 liter vann ombord, pluss en 20 liter kanne med drikkevann. Drikker sjelden rett fra tanken. ( Hvem drikker vann når du er på båttur ? :cheers: )

 

Du får lense litt ferskvann fra den store tanken din, så stiger kanskje vannstanden litt :crazy:

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post
Share on other sites

Ja det er jo en flytebrygge...

Med kjøl?

 

Det var et interessant utspill når du nettopp har kjøpt båt og har hatt all verdens anledning til å velge båt med senkekjøl, for ikke å snakke om katamaran som vanligvis har så stor dekksalong at det holder for de fleste behov i tillegg til at de gjerne kommer til på særdeles grunt vann. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

quote.gif
Med kjøl?

Det var et interessant utspill når du nettopp har kjøpt båt og har hatt all verdens anledning til å velge båt med senkekjøl, for ikke å snakke om katamaran som vanligvis har så stor dekksalong at det holder for de fleste behov i tillegg til at de gjerne kommer til på særdeles grunt vann. :yesnod:



Ahhhhh....Pust godt inn før du leser setninger uten komma eller punktum...
Link to post
Share on other sites

På de plassene du nevner, Lano, er jo bryggene bare en liten del av ankringsmulighetene. Bryggene er vel stort sett beregnet på av/påstigning og lagt skjermede plasser. Hvis du skulle hatt ei brygge med over 2m dybde på f.eks Mannevær, måtte vel den ha ligget så langt ute at den ville blitt ødelagt annenhver vinter(og sannsynligvis ikke blitt bygd opp igjen)

 

På skuta di har du vel en lettbåt som fikser problemet?

:wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...