Jump to content

Hekksjø i solnedgang

JonnyBoy

Recommended Posts

ju mindre hekkbölge/virvlar i vannet efter båten deto bedre.......

all energi går åt att drive båten framåt......minste energi till o få vannet o röre sig........

I disse miljøtider er dette den beste kommentaren ad. hekkbølger så langt ! :sailing:

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Her er en klassiker, fra en litt annen vinkel; det berømte fotografiske kunstverk "Hekkbølge mot høstfarget land" (Utstilt på Høstutstillingen, 2006):

Hekkboelge_mot_hoestfarget_land_800X600.jpg

Det er særlig verd å merke seg den harmoniske balanse melloim fartøy og bølge, hvordan de kompletterer og komplimenterer hverandre. Komposisjonen er rett og slett genial i sin komplekse enkelhet.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Det er særlig verd å merke seg den harmoniske balanse melloim fartøy og ...

høstfargene. Gulhvit gelcoat med brun stripe mot høstførger i gultoner som går over i grønt. Lekkre fargekombinasjoner som bryter mot det blå vannet.

Fint bilde

Jeg lurer litt på om båten kan defineres som en halvgraver eller helgraver

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Minst mulig hekksjø gir mest trivelig opplevelser for de fleste på sjøen!!!!!! :cheers:

for alle egentlig... tenk å fint det hadde vært å cruzet i 30 knuter rett inn i marinaer, bryggeanlegg og alle andre steder badende måte befinne seg... men akk når vi likevel har de nydelige kurvene hengende etter oss får vi bare nyte de.... :))

for alle egentlig... tenk å fint det hadde vært å cruzet i 30 knuter rett inn i marinaer, bryggeanlegg og alle andre steder badende måte befinne seg... men akk når vi likevel har de nydelige kurvene hengende etter oss får vi bare nyte de.... :))

Tror du skulle vært inne i diskusjonen om "alkohol og båt"...

Redigert av Spitfire (see edit history)

Hei.

Det er ikke bare raske planende båter som kan lage hekkbølger.

Klikk på bildet under for å se video hva en Saga 27 klarer over

Breiangen en dag i April i 7 knop!

hekkbolge.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Absolutt fint i Østfold, men enda finere litt lengre sydover :flag_sw: . Legger ved et bilde på veg nordover på søndag, ikke den store hekkbølgen der vi rusler i 5 knop, men flot er det da :smiley:

img_0510.jpg

Jada Milses Ahead jeg har da vært lenger syd jeg og..

dsc000147ji.jpg

• 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...