Jump to content

Båtferien 2007


Astor

Recommended Posts

Sender en hilsen fra oss i Escada og Astor her på herlige Bestkusten. Vi koser oss som bare det. :cheers:

 

Vi har vært innom Strømstad for å bunkre, deretter Otterøen vestside eller nærmere bestemt Kyrkogårdsholmen. Koslig sted.

 

Deretter lant drag ned gjennom Hamurgsund og Sotekanalen til et passelig oppyllt Smøgen.

 

Nå ligger vi innenfor Gluppø en drøy kvartmil øst for Smøgen. På Keø`s nordre side. Longside til fjellet.

 

I kveld blir det en Bacardy på fjellet.

 

Flott vær hele veien. Tilnærmet flatt vann.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Etter en tur innom Lysekil ligger Escada og Astor side ved side i Fiskebekkil. Et koslig sted ssom det er vel verdt å vandre i gjennom på kveldstid. Herlige blomsterdufter omkranser velstelte hus som ligger tett i tett. Hyggelige fastboende tar seg tid til en prat over gjerde.

 

I ettermiddag er det lagt opp til sildebord og pynting av stanga som settes opp på entilegnet plass. Bare så synd at detpøser ned utenfor. Godt med lukket avdeling når været er slikt.

 

Vi ligger nå ved Lykkans slip i Fiksebekkil. Var på Brygghuset i går og spiste. Anbefales ikke! Noen få retter på menyen som lages trolig på kokkens smak. Fiskesuppa var grei melder rem. Litt for spesielt for en traust nordmann.

 

Expressen melder om sol fra søndag. :flag::flag_sw:

 

Hilsen fra oss fire i Escada og Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Mittsommarstången blir det så som så med her nede.

 

Nå ligger det ann til rømmegrøt og spekemat. Og godt ØL. :cheers:

Kan man bedre ha det når regnet trommer på hyttetaket?

 

Ha en fin mittsommar dere andre også.

Håper St.Hans-været hjemme blir bra.

 

Husk å pynte båtene med fint bjerkeløv. Gammel tradisjon som må få leve vidre.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei Astor med manskap og båtvenner.

 

Anbefaller dere en tur ut til Vassholmarna rett vest for Grunnsund og N.V for Gullholmen. Flott plass med mange tilleggingsmuligheter i sundet mellom holmene.

 

Dere må også prøve å komme innom St.Kornø N.V. av Lysekil.

 

På slike dager som i dag, Astor, er det godt å ha en lukket avdeling.

 

God Sommer fra W945

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Vi hadde planer om å seile til søta bror i kveld, men utsetter reisen et par dager til søndag eller mandag.... litt for å klargjøre båten og litt pga. dette hersens regnværet vi har nå....

 

Vi legger da muligens kursen da rett tmot fyret i Skagen og dropper innom havnen der om det er plass, før ferden går videre til Læsø og Anholt, tar Sverige på hjemveien da i midten av juli..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vassholmarna er selsagt målet førvi snur og setter stevnen nordover igjen. Og da går vel ferden mot Gullholmen og Strømmarna.

 

Nå spilles det Kalle Skjevens vals på svensk P4 og maten er fortært i godt lag. En middagsdupp er også unnagjort.

 

Joda, livet er herligt, som svensken sier.

 

En ny Webasto er også under innstallasjon. Kabler er dratt i dag. Litt om litt så er den vel på plass.

Den gamle Wallasen 3200 skal få overhaling og selges.

 

Nå venter vi på oppholdsvær. Det lysner i horisonten......

 

Inge - Astor - :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei på dere ser dere har det fint selv om været er så som så med.Vi skulle etter planen til San Pole i dag men etter det regnværet som er her har vi holdt oss hjemme,for se i morgen om det blir bedre,hviss ikke blir det santhansfeiring hjemme.Dere får kose dere videre og ha forsatt god ferie,hils Eskada. :flag::flag_sw:

Link to post
Share on other sites

Heisan etter værmeldinga på yr.no så ser det bedre ut imårra etter kl-13.00 og utover , skjer så mye her hjemme også Astor . Mega konsert på Vollane her i Horten med Di Lillos CC Cowboys Pelle Parafin Bølgeband mf , også er det båtrace i Holmestrand med alt som hører med. Da er det bare å vente på været , og det kommer håper jeg . Forsatt god ferie i utlandet og hils alle sammen

 

Hilsen oss på Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Gode nyheter for dere som skal på sjøen på Østlandet.

 

Sola er 10 minutter unna oss i Fiskebekkil. Det sprekker opp og klar blå himmel kommer til syne.

 

Det blåser litt med hva gjør vel det? 17 gradervarme her nede.

 

Ha en fin St.Hans! :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Da er også Stauden II kommet vel frem til Vestkysten av Sverige, vi ligger nå i Hunnebostrand, våknet til en regntung morgen med sorte skyer så langt øye kan se. Varmen rusler om bord og en måneds internet access er kjøpt inn fra Roger Rabbit.... Vi er her sammen med et vennepar vi traff på Koster i påsken og trnker å ta turen gjennom sotekanalen til Smøgen i dag..

 

Vi hadde 75 nm mil i går fra Langesund og over til Koster, før vi ombestemte oss gikk sørover til Hunnebosstrand.. Gjorde et frosøk på kryssing til Skagen søndag kveld, men mye tung sjø inn forenom tvers gjorde at vi stampet mye i sjøen og ungene ble urolige så vi snudde en times tid sør av Langesund og gikk tilbake til Langesudn hvor vi overnattet.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Bitteliten: Vi her ferie til 22 juli og blir nok i området en stund. Vi skal en tur innom Læsø og Anholt i allefall, så vi krysser nok til Danmark om noen dager... eller en ukes tid.. Har ikke noe faste planer.... turen blir til mens vi går. Foreløpig så vil vi holder sammen med en Benteau Oceanins 50, kjent mann er kjekt å ha..

 

Nå regner det ennå mere... :diving:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Nå går ferden hjemover. Hunnebostrand, Fjellbacka, Resø og nå Strømstad hvor vi venter på Nord_West. De på vei nedover, vi hjem lørdag. Planlegger siste overnatting i Hankø og Sandspollen.

 

En fin ferie hvor de fleste dagene har vært skyfrie og varme. Et par regndager må vi regne med. Da har vi ligget i gjestehavn med strøm.

 

Nå har vi noen late dager hjemover hvor vi bare skal kose oss.

Tankmåleren står på halv siden vi fyllte opp på Herføl. Mye sakte kjøring i 6-7 knop. 150 liter fra Herføl til Fiskebekkil og retur er ikke så galt. Når sjøen har lugget er det fint og pløye i gjennom i 16-17 knop.

 

Nå venter vi på at regnet skal gi seg. Utetempen har hele tiden ligget over 15-16 grader.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...