Jump to content

Båtferien 2007


Astor

Recommended Posts

Noen live værrapporter fra sørlandskysten? På yr.no endrer det seg jo fra time til time. Kom hjem fra vestkysten i Sverige i går og venter nå bare på litt sol nedover i vestfold, telemark og austagder slik at vi kan starte på turen sydover fra Asker, planlegger et par dager frem til Arendal hvor slekt skal besøkes, etter det blir det opp til været å bestemme.

 

På yr.no i går ble det meldt grått og regn hele dagen i Oslo. Vi kom til brygga ved 13.00-tiden og dro hjem på grunn av værvarslet, men fra 14.30 til langt på kveld ble det faktisk sol allikevel. Så live værrapporter mottas med takk.

Link to post
Share on other sites

dro fra Fredrikstad på fredags ettermiddag første natt i Strømstad derfra videre til Gøteborg ,tidlig neste morgen dro vi over til Sjælland en 4t tur i flatt hav og solskinn, er nå i havn på Sjællandsodde, har vært ok vær i dag men regner og blåser en del nå, satser på Ærø i morgen en ca 2t tur regner med , alt har fungert bra så langt, men værmeldingene ser ikke alt for bra ut.

Link to post
Share on other sites

Riktignok så regner det ganske kraftig her på vestkusten, men at man ligger værfast vil jeg ikke si.... Fasilitetene ombord er også rimelig gode, og på landanlegget likeså (Lyckans Slip)... Vi regner med å ta fergen over til Lysekil i dag og rusle litt rundt der... Regn er ikke noen hindring etter mitt syn.. I morgen er det Kjærringøen som er på planen

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Er med på den Sydvesten, og hadde det ikke vært for barna på 4 og 6 år hadde det ikke vært noe problem for oss å feriere i båten også uten godvær i sikte. Er redd for at 4-5 dager etter hverandre uten muligheter for bading og andre typiske sommeraktiviteter vil føre til sure og gretne barn, som igjen gjør mor sur og tverr, som i sin tur gir en stresset og sliten far.........ønsker jo ikke at barne skal begynne å se på båtturer som et ork.

 

Vi har jo også de viktigste fasilitetene ombord, men det blir nok ingen båt på meg med hjemmekinoanlegg med rammespent lerret på 106 tommer og 6 deilige høyttalere som er godt å ty til når du blir klissvåt når du bare skal hente avisen. Ellers får trøsten være at værprognosene er svært så ustabilte for tiden, så håpet om et solgløtt før mandag lever fortsatt.

Link to post
Share on other sites

:flag:

Bare en arbeidsdag igjen så er det ferie.

Tre uker på sjøen skal bli herlig etter en veldig hektisk periode på jobb, bare koble helt av og nyte ferien og friheten.

Første etappe går til Fjellskilen, Fredrikstad, hvor familie skal besøkes, med egen brygge.

Hvor ferden går videre er ikke helt fastlagt, men med mange venner og bekjente langs sørlandskysten som ønsker besøk, blir det over dit.

Har også noen venner som starter båtferie denne helgen, så vi planlegger å møtes et eller annet sted langs sørlandskysten.

Hvor langt nedover vi kommer er avhengig av vær og vind, vi ønsker oss stabilt vær og litt mer varme, men ferie blir det uansett.

 

Manskapet på Quantum ønsker alle på BP en fortsatt god sommer.

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Da var det ferie igjen :flag:

Setter kursen for Larvik idag,. Resten av familien venter der så jeg går alene dit. Med vind og bølgevarsel for i ettermiddag kan jeg ikke akkurat si jeg gleder meg til å runde tønna, men satser på at det går greit. Det er i allefall greit å være alene i båten når det gynger...

 

Tre uker i båten står for tur - eneste som er sikkert er at vi skal være i Kr.sand 23 juli for da står Sabetann på programmet for 4. år på rad.... (Tror nok dette er siste gang på en stund.)

 

Med ønske om god sommer og stigende temperatur til BPs medlemmer! :flag:

Link to post
Share on other sites

Er det en tendens til bedring i været, tro? http://www.yr.no/sted/Sverige/Västra_Götal...r/10_dager.html

Riktignok ikke de store temperaturutsiktene, men jeg syns det er en god del mer "gulfarge" i værsymbolene enn på lenge...! :smiley:

Dette må vel være et godt tegn!

 

Vi starter på siste ferieperiode neste helg, og har planer om å utforske en del av svenskekysten.

Link to post
Share on other sites

God ferie til deg og dine Goggen!

 

Takk for det OLPI

Turen fra Oslo gikk veldig greit. Passerte Tønna melom 17 og 1730. Gikk veldig greit, maks et par meter men litt kvapsete sjø. Holdt mellom 16 og 19 knop inn til Larviksfjorden. Der var det nødvendig å ta det veldig med ro - mye farlig gods som flyter rundt fra Lågen - bla store trestokker.

 

Forsøkte først å legge meg på Fritzøe Brygge, men der var det et fryktelig svell - helt umulig å ligge der i dag. Dro til Stavern, men der var det ganske så fullt så jeg endte opp på svai i Viksfjord og tok jolla inn til Seilerhytta hvor resten av familien ventet. Så får vi håpe på godt vær og lite vind etterhvert....

Link to post
Share on other sites

Blei jo ikke noe tur nedover som sagt ,så nå ligger vi i Sand Pollen ( Sætre ) .Kort sagt dritt lei møkkavær , hadde klart regn og det meste men ikke vind . Så stikker nesa hjemmover imårra da følge skal hjem,så drar vi ut igjen om et par dager tipper jeg .Har ferie ut hele juli ,så det kommer vel noe bedre vær snart vel . Hjem å skru litt , kampansje på stoler og soffa hos ei båtsjappe .Tenkte å bytte ut dem flott brune skinnstolane på FB , i noen hvite vil mene det blir flotte greier . Skal montere litt småtteri her å der som vi savner fra gammle båten , så satser vi på vær igjen å stikker .Har en knøtt liten plan om båt race i Arendal . Jaja meldt knall imårra , så da er det bare å håpe .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Kom til Arendal på fredag og blir over kommende helg, som vil si at vi får med oss folkelivet ifb. med off-shore-runden. Bor hos familie som også stiller med gratis båtplass, så nå bruker vi båten kun til dagsturer. Har også skaffet biletter til konsert med bl.a. CC Cowboys og Lauren Hill og i dag skinner solen. Været frem mot helgen ser også bra ut, men badetemp. ligger kun rundt 16-17 grader i sjøen, men barna kan alltids bade i Nidelva hvor det pleier å være et par grader høyere temperatur. Er med andre ord nede på et nivå hvor litt sol er nok til å få oss i sommerstemning.

Link to post
Share on other sites

Ikke alt for god værmelding, men fra nå av kan det kun bli bedre. :yesnod:

mvh

giver

Har reist hjem idag etter ei uke med drittvær,syntes dem sa på radion i stad at dem venter nedbørsrekord natt til tirsdag . Være hjemme og fixe litt smått , og kansje ta en tur til nabobyen for en pubbrunde eller to .Kommer været i slutten av uka , så stikker vi ut igjen.KAn jo ikke ligge her hjemme . Det går jo ikke da , må ut . Men greit med et par tørre dager hjemme først .

¨

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...