Jump to content

Båtferien 2007


Astor

Recommended Posts

Vinden har dratt seg til nå her i Kungshamn, det blåser en 12-14 m/s for tiden fra sørvest enkelt og greit. Vurderer å fyre opp svenskesgrillen, men det kan tenkes det blåser for mye for svensken i dag. Ellers så er det Australske pilsen like god som den pleier å være

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Da passerte jeg deg for noen timer siden Sydvesten. Jeg ligger nå på Bjørkø nær Gøtebord. Skal si det var litt av en grov sjø over fjorden til Marstrander. Om man ikke har vært ute i grov sjø, er det lurt å finne seg en lun bukt på Vestkysten av Sverige. Det skal avta fra i natt og utover morgendagen. Rusler videre til Anholt nåt vinden løyer litt.

Redigert av roaldbj (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da passerte jeg deg for noen timer siden Sydvesten. Jeg ligger nå på Bjørkø nær Gøtebord. Skal si det var litt av en grov sjø over fjorden til Marstrander. Om man ikke har vært ute i grov sjø, er det lurt å finne seg en lun bukt på Vestkysten av Sverige. Det skal avta fra i natt og utover morgendagen. Rusler videre til Anholt nåt vinden løyer litt.

 

 

Forøker å fange deg opp på AIS-sidene. Sender deg en SMS om jeg får fangst.

 

Vær forsiktig der ute, Roald. Havet kan være tøft.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke jeg har opplevd så grov sjø over Marstrandfjorden før som i dag. Det var noen få fritidsbåter ute og tidvis var de ikke å se selv fra overdekket. Det rullet godt. Jeg måtte dels kjøre mot sjøen for så å få den rett aktenfra. Det var etter mitt skjønn uforsvarlig å få den fra siden. Jeg tror nok at enkelte av bølgene var slik at en mindre seilbåt kunne fått broaching på lens.

Redigert av roaldbj (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ser 30 tallet i knop på vindmåleren i kastene nå som er 17,5 m over havet som tilsvarer drøye 16 m/s, det merkes litt i båten men vi ligger godt fortøyd til kai bak molo, så jeg kan tillate meg å nyte været... det er deilig det..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Gjestehavna i Horten er fylt opp. Feriefolk på første stpp nedover. 90 % seilbåter. Alle skal inn i den innerste delen. "Ytterhavna" er så og si tom. Havna rett fram når du kommer inn i havna.

 

Tine III har vi ikke hørt noe fra.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Tine III har vi ikke hørt noe fra.

Er så heldig at jeg går vakt for en kar i natt i havna, så ikke at du var her heller før i kveld .Men håper på bra vær imårra da vi ligger på svai utenfor vollane å ser/hører på året's fyrverkerikonsert ,i fjor lå det ca 200 båter der . Blir flott vis været holder , så er jo lov å håpe . Synd vi ikke viste du lå i storbyen ,eller's hadde vi tatt en tur nedom veit du .

 

Tine III på nattvakt og overtrøtt alt :(

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Gjestehavna i Horten er fylt opp. Feriefolk på første stpp nedover. 90 % seilbåter. Alle skal inn i den innerste delen. "Ytterhavna" er så og si tom. Havna rett fram når du kommer inn i havna.

Så det er fullt i Horten? Regner med å dra i morgen, og hvis vi kommer oss avgårde litt tidlig hadde jeg håpet på Horten som første stopp

Link to post
Share on other sites

Reiser ut i dag, 4 uker på svenskekysten og Danmark. Vi starter med diesel fylling på Herføl og deretter bærer det mot Gøteborg som vi når før eller siden, har lovet engle barna Liseberg. Men det blir mange god stopp underveis, er været for dårlig tar vi tilflukt på Tanumstrand til været bedrer seg slik at de nevnte englene kan bruke badeland og kose seg. God sommer til alle på baatplassen.

Link to post
Share on other sites

For de som planlegger vestkysten av Sverige nå i disse dager så kan det bli en fuktig og kald fornøyelse.. Er stort sett meldt regn til torsdag med unntak av søndagen som kommer da blir det opphold og sol, med hele 17-18 grader. Dette i følge yr.no

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke jeg har opplevd så grov sjø over Marstrandfjorden før som i dag. Det var noen få fritidsbåter ute og tidvis var de ikke å se selv fra overdekket. Det rullet godt. Jeg måtte dels kjøre mot sjøen for så å få den rett aktenfra. Det var etter mitt skjønn uforsvarlig å få den fra siden. Jeg tror nok at enkelte av bølgene var slik at en mindre seilbåt kunne fått broaching på lens.

 

Hva er grov sjø? Hvor store bølger og bølgelengde?

 

Har prøvet meg på Jærhavet med opptil 6 meters bølger, men med lang bølgelengde. Måtte kjøre slalom mellom bølgene.

 

Faxen

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Ligger nå vel fortøyd i hjemmehavna. Det første vi merket var temperaturen nå er blitt noe kjøligere. Fra vi forlot treffet i Horten og fram til torsdag da vi forlot Strømstad har det vært behagelig T-skjorte-vær. M.a.o vi har vært knallheldig med ferien vi som stakk tidlig i år. Et par dager med regn må vi regne med, men hva gjør vel det når fruen drar på staden med kortet i lommen?

 

Konklusjon så langt er mange hyggelige båtfolk på vår vei. Ingen vi kunne rusite på hode av når det gjaldt dårlig sjøvett. La meg legge til at de fleste på vår vei var tyskere, dansker og svensker i satt alder. samt et knippe nordmenn også de over middagshøyden.

 

God ferie tild ere som legger ut nå og fremover. Håper dere for en avslappende ferie på sjøen. v :cheers::cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...