Jump to content

Båtferien 2007


Astor

Recommended Posts

Bare hyggelig :smiley:

 

Jeg har fulgt værmeldingen de siste dagene, og neste uke har gått fra regn til ganske mye sol i løpet av et par dager. Erfaringen min er også at det ofte er finere langs kysten enn det varslet tilsier - regnværet går ofte en kilometer eller to inn i landet.

Link to post
Share on other sites

Været er ikke så mye å skrive hjem om, men båtgleden er noe helt annet. Det var meldt berde i dag, men det har uteblitt. Vi er i dag på Malmøen, et riktig så flott sted.. kan tenkes vi blir her et døgn til om været blir bra i morgen. Er ikke meldt det helt store i morgen heller, men sol er det i allefall meldt... og en 17-18 grader.... Mikunien for jobbet litt på kveldene og morgenen...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Tatt i betraktning det været vi har for tiden, er jeg glad ferien er utsatt for min del.

 

Jeg håper været blir vesentlig bedre snart

 

Lasse, du får slå på tråden dersom du kommer så langt ned som hit.

 

Princess32, send IM til Laluna, tror han fortsatt har noen for salg etter BP treffet i sør.

Link to post
Share on other sites

jeg har mobilt kontor... det beste ...."sierra wireless"

 

Jeg benytter Sierra Wireless (EDGE, 3G, HSDPA) til anlegg vi leverer professionelt, og det er et blant noen få kort som fungerer meget bra.

Som et lite supplement, så kan man benytte ekstern antenne på dette kortet.

 

Generelt er ikke USB WLAN adapter så flinke på rekkevidde. (er min erfaring)

 

Jeg gleder meg til Vestkysten i slutten av neste uke, som utskremt sørlending bosatt i OSLO, har aldrig vært på båtferie til Sverige (untak Strømstad, Koster)

 

:-) Sverre Olav

Link to post
Share on other sites

Hva er grov sjø? Hvor store bølger og bølgelengde?

 

Har prøvet meg på Jærhavet med opptil 6 meters bølger, men med lang bølgelengde. Måtte kjøre slalom mellom bølgene.

 

Faxen

 

Litt vanskelig å ångi bølgehøyde, men lang bølgelendge var det ikke. Vi gikk utenfor Hvalerøyene på torsdag ettermiddag retning Sverige og det var ikke trivelig. Til og med det lille strekket fra Sandøy innenfor Herføl og korteste vei innaskjers i Sverige var temmelig tøft på fredag. Lunt og godt i gjestehavne mellom Kosterøyene fortalte de meg at de hadde målt 18 sm i kastene på torsdagen.

Link to post
Share on other sites

Vi er i dag på Malmøen, et riktig så flott sted..

Hei.

 

Helt enig, men ligger/lå du i fiskehavnen eller marina'n? Marinan er bra, men fiskehavnen er mye koseligere og mer intim. Ha en fortsatt fin ferie på Bästkusten!

 

Selv er jeg på to ukers ferie med fruen og sammen med svigermor på nesten 90 år på hennes landsted på Nord Møre, uten båt. Hun har en nydelig 15' trebåt, men den står inne på en sjøbu og har ikke vært på vannet på mange år. Så den hadde vel ikke trutnet før vi skulle hjem. Så det blir å gå 100m ned til sjøen og fiske litt med stang. Testet litt en halvtime idag, men fikk kun en liten sei som var så liten at den ble kastet på sjøen igjen.

 

Men i august kommer vi efter nedover Bästkusten for 4 ukers båtferie.

 

Hilsen Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Klin den inn med margarin i bordgangene og sett den ut vel, kan vel ikke være på hytte ved sjøen i to uker uten båt! Og om den skulle lekke for ille er det jo bare å ta den opp igjen....

 

Blir kanskje litt arbeid, men noe skal man jo gjøre når man er på hytta...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Nå er sjøboden langt på land, og tung er båten, så jeg lar det være. Den skal på land igjen også. Og tungt er det å ro også, den har ikke motor lenger. Vanligvis blåser det godt her i Bøfjorden, bortsett fra idag da det har vært 25gr. og blikk stille med sol nesten hele dagen! Jeg får heller finne på noe annet å slå ihjel tiden med. Har litt gress å slå (med ljå), noen vannrør som lekker under huset som jeg må få tak i nye kuplinger til osv. Blir et avbrekk å kjøre til rørleggeren i Surnadal.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ligger i marinaen, var ikke klar over noen annen mulighet her.... om det er den lille kroken innerst (litt sør av selve gjestehvanen et par hundre meter eller så) du tenker når du snakker om fiskerhavnen... eller er det en annen havn du tenker på her på Malmøen? I morgen kaster vi loss og peiler oss inn mot Fiskebackskil og et fiskemåltid på en eller annen restaurant som etter sigende skal være bra.... Deretter blir det Kjrærringøen, før det blir Danmark i midten av uken tenker jeg... Det er meldt regn stort sett hele uken, så dette blir riktig så bra..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

om det er den lille kroken innerst (litt sør av selve gjestehvanen et par hundre meter eller så) du tenker når du snakker om fiskerhavnen... eller er det en annen havn du tenker på her på Malmøen?

Det er denne Sydvesten. Inn til fyret innerst i bukta. Det er ganske langgrunt på motsatt side av bryggene her - så om du skal manøvrere deg inn her bør du holde godt mot bryggene. Da jeg kjørte med jolla her i fjor tenkte jeg at det nok var litt trangt for oss her.

Link to post
Share on other sites

Bitteliten: Var innom der noen ganger med jolla når vi dro til stranden, under bruen og sørover. Det er rikelig med dybde ette hva ejg kunne se, men at det lønner seg å holde inn mot selve kaien er nok lurt.Tror dybden er på rundt 3meter i dette området... Men siden vi sliker med en 50 foter som stikker 2.10 dypt så er det nok ikke så lett å få den inn der, men jeg med min lille båt skulle noe fint komme inn..

 

I dag øser det ned her og det er meldt mellom 50-80mm i tiden fremover til 6 juli...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

stemmer......ingen ide o ha ferie nu.......både bättre väder o mer plass om några uker...... :smiley:

 

:yesnod: Regner med sol og flatt hav fra 24.juli

Ferien starter 25, Juli. Da er det repærn strake veien til Lesø. Regner med(Om vær og føreforhold tilater det). Å gå fra Sandefjord på kvelden 25. via Skagen. Admeralinnen og matrosen er da på Dana cup i Hjørring og kommer over til Læsø med fergen ett par dager senere.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...