Hulda Svart 13.September.2021 Link til dette innlegget Svart 13.September.2021 Så vidt jeg har oppfattet styres regelverket av smittesituasjonen i det landet du reiser fra og inn til Norge. Det antas derfor at dette ikke er en statisk situasjon. Bortsett fra at pass og coronasertifikat utstedt i Schengen/ EU er godkjent. Jeg skal ikke lenger enn til Sverige, så jeg har ikke satt meg godt inn i resten. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 13.September.2021 Link til dette innlegget Svart 13.September.2021 (redigert) Jeg skal til UK på mandag, når jeg kommer hjem forholder jeg meg til info på Regjeringen.no, jeg mener jeg kommer inn under Unntak: https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/egenerklaringsskjema-for-personer-som-skal-i-innreisekarantene-og-bekreftelse-pa-egnet-oppholdssted-for-gjennomforing-av-karantene2/id2791503/?expand=factbox2857906 Redigert 13.September.2021 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.September.2021 Link til dette innlegget Svart 13.September.2021 Det skal holde om du er fullvasinert og norsk. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 13.September.2021 Link til dette innlegget Svart 13.September.2021 Shore skrev for 6 timer siden: Ja, jeg leser hva du skriver. Nå hørte jo ikke jeg samtalen din kone hadde, men det gjorde kanskje ikke du heller? Det jeg vil frem til, er at det kan fort skje misforståelser i løpet av en samtale, det kan godt hende kona di fikk feil opplysning, men det kan kanskje hende at hun også ordla seg feil eller at hun misforsto beskjeden? For meg er det ganske klart at man ikke, uten videre, kan reise inn i kongeriket uten å passere en godkjent kontrollpost. Hvordan skulle det hatt seg, hvis sjøveien var pip åpen, mens landegrensa skulle kontrolleres med politi og millitært personell? Nye chartertilbudet mellom Norge og kontinentet, reis sjøveien, slipp kontroll? Selvsagt hørte ikke du samtalen, og selvsagt skjønte ikke fruen hva damen i andre enden sa. Så du har nok helt rett i at hun hørte det hun ville høre. 🙄 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.September.2021 Link til dette innlegget Svart 13.September.2021 Mye god konflikt ladet her :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.September.2021 Link til dette innlegget Svart 13.September.2021 Hulda skrev 23 minutter siden: Mye god konflikt ladet her :-) Det blir fort det når folk trekker slutninger som er sånn passe på jordet.👍 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.September.2021 Link til dette innlegget Svart 13.September.2021 Ja. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2021 (redigert) Väcker fyr ved Gule Humpen i dag kl 13 Redigert 15.Oktober.2021 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2021 Plassene på flytebrygga i Strømstad er reservert til vinterplasser, så det ble longside til land😊 Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 15.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2021 Tom Rør skrev for 4 timer siden: Plassene på flytebrygga i Strømstad er reservert til vinterplasser, så det ble longside til land😊 Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2021 (redigert) Godt med vind i dag. 15-20ms. Hadde 18-20ms Vest forbi Islandsbärg. Huska litt, men helt ok. Mye teineslalom til tider. hyggelig tur gjennom Sotekanalen. Man må nå ringe brovakta 1 time før man ønsker broåpning. høststille på Gullholmen hvorfor blir bildene vridd feil vei? Redigert 16.Oktober.2021 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 16.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2021 Bitteliten skrev 40 minutter siden: Godt med vind i dag. 15-20ms. Hadde 18-20ms Vest forbi Islandsbärg. Huska litt, men helt ok. Mye teineslalom til tider. hyggelig tur gjennom Sotekanalen. Man må nå ringe brovakta 1 time før man ønsker broåpning. høststille på Gullholmen hvorfor blir bildene vridd feil vei? Det ser ut som du har tatt to av bildene horisontalt, da blir det nok slik, vil jeg tro. Hvis du vrir mobilen til venstre og tar et breddebilde, så vil det i de fleste tilfellene gi bedre resultat. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bitteliten Svart 16.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2021 Nope Det er omvendt. De bildene som blir feil vei her er tatt med mobilen i vanlig posisjon Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2021 Det har trolig å gjøre med formatteringen på baatplassen å gjøre. Jeg bruker Win 10 når jeg legger inn bilder. For å 'rote til formatteringen' høyreklikker jeg på bildet. Bruker første bildebehandleren som popper opp. Dreier bildet 360 grader. Legger det inn i baatplassen, og det legger seg riktig inn. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2021 Vi har hatt god krenging med vinden i dag, tenker telefonen min fortsatt er litt på skeive 😉 Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2021 Sommerminner på Gullholmen, kanskje ikke av det gode slaget? Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 17.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2021 Bitteliten, hva skjedde med svivelen? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2021 Ikke mitt anker. Lå på kaia Svivelen har trolig røket pga sidekrefter Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 17.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2021 Ja, det er vel et bevis på at det er fornuftige anbefalinger som gjelder for svivelmontering. Bruke noen kjettingledd foran og bak som sørger for at svivelen ikke kan få sidedrag. Ulempen er litt klumpete deler med sjakler som ikke alltid passer så godt gjennom ankerrulla. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2021 Kebalviken melder d.d. kl. 10:15, WNW 11 m/s, 6 grader C, skyfritt. Får ikke redigert bildet på telefonen. Derfor renner vannet ut i nedre, venstre hjørne. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 22.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2021 Beste selvlensende dekk jeg har sett så langt... Tror noe har skjedd på BP...en masse bilder som ligger feil vei i det siste... Satt selv inn et bilde i tråden "brannslukking" der det var umulig å få ene bilde rett vei.. Har aldri hatt det problemet før.. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2021 Skrev til Ingar for en tid tilbake... Noen skulle se på saken. Der la jeg mobilen på flasken. Kebalviken og Bojarkilen. Fra tema: Nötholmen rundt m/snørr, tårer og pushups. Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 23.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2021 Har noen feriedager til gode, og vi har ikke vært på bohuslankysten siden 2019 sesongen. Tenker lite uthavn nå, så blir trolig Strømstad og Grebbestad. Men, deilig med litt varme ombord. Noen som vet om strøm står på i gjestehavner? mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 23.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2021 Her i Strømstad er det strøm 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 23.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2021 Det er strøm hele veien, de fleste havnene har vintergjester. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.