MaSa Posted October 23, 2021 Share Posted October 23, 2021 Tor Arild skrev for 6 timer siden: Har noen feriedager til gode, og vi har ikke vært på bohuslankysten siden 2019 sesongen. Tenker lite uthavn nå, så blir trolig Strømstad og Grebbestad. Men, deilig med litt varme ombord. Noen som vet om strøm står på i gjestehavner? mvh Tor Arild Vi ligger i vinterhavn i tanumstrand nå. var en tur på brygga i grebbestad tidligere i dag. Ligger noen få båter i vinteropplag der. Flest nordmenn der også men strømmen var inntakt der også. Tror dem hadde vann der ennå også. Var iallefall noen slanger ute ennå👍 Link to post Share on other sites More sharing options...
Compromise Posted October 23, 2021 Share Posted October 23, 2021 MaSa skrev for 4 timer siden: Vi ligger i vinterhavn i tanumstrand nå. var en tur på brygga i grebbestad tidligere i dag. Ligger noen få båter i vinteropplag der. Flest nordmenn der også men strømmen var inntakt der også. Tror dem hadde vann der ennå også. Var iallefall noen slanger ute ennå👍 De skrur av vannet i Grebbestad i uke 44. Det er en vannkran ved havnekontoret som er på hele vinteren. Strøm er tilgjengelig hele året. Link to post Share on other sites More sharing options...
Komodo Posted October 23, 2021 Share Posted October 23, 2021 Hulda skrev On 22.10.2021 at 10.41: Skrev til Ingar for en tid tilbake... Noen skulle se på saken. Jeg gjorde det samme. Det er @bliss X som er eksperten i de sakene. Jeg hadde et bilde med samme problem, og bliss fikset opp i det. Men hva som egentlig var problemet tror jeg ikke han fant ut av. Tom Rør skrev for 11 timer siden: Her i Strømstad er det strøm 😊 Strømstad igjen 😉 Link to post Share on other sites More sharing options...
Tom Rør Posted October 24, 2021 Share Posted October 24, 2021 Komodo skrev for 10 timer siden: Strømstad igjen 😉 Kort vei og god havn. Vi må benytte anledningen nå, mens vi ligger her nede. Neste år blir det indre oslofjord igjen, og det blir for langt å dra til Strømstad da 😊 Link to post Share on other sites More sharing options...
Komodo Posted October 24, 2021 Share Posted October 24, 2021 Ja, smart det. Og for dere som har stor lukket båt er det jo ingen problem med sure høstdager Og nå kan man vel kjøre rett hjem fra Sverige igjen også? Link to post Share on other sites More sharing options...
Tom Rør Posted October 24, 2021 Share Posted October 24, 2021 Komodo skrev 13 minutter siden: Ja, smart det. Og for dere som har stor lukket båt er det jo ingen problem med sure høstdager Og nå kan man vel kjøre rett hjem fra Sverige igjen også? Da vi gikk fra Halden for fjorten dager siden, var det helt dødt i Sponvika, og med åpne grensestasjoner og kun stikkontroller tolker vi det til at vi bare kan gå rett hjem🙂 Link to post Share on other sites More sharing options...
leopard Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 Hei Er det noen som vet om det er tilgjengelig strøm og vann på bryggene nå på feks. Grebbestad, Fjällbacka, Hunnebo og Kungshamn. Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 Det bør være tilgjengelig strøm i Sote kommun. Vann er heller tvilsomt. Kungshamn har en fiskeflåte, så på en av kaiene der bør det være tilgjengelig vann. Tanums kommun vet jeg ingenting om. Link to post Share on other sites More sharing options...
leopard Posted March 31, 2022 Share Posted March 31, 2022 Det er strøm i Fjällbacka men vannet er stengt. Nå ligger i godt fortøyd her, turen fra Skjeberg bød på alt fra strålende solskinn til kuling med haglbyger Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Posted June 10, 2022 Share Posted June 10, 2022 Vi seiler til Gjøtenb. i morgen og skal opp kanalen. skal være klare i Sjøtorp. 14. da høysesong begynner. Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Posted June 14, 2022 Share Posted June 14, 2022 Da seiler vi roligt på Veneren. Sola skinner å det er litt varme. fikk kjempe hjelp i Øverby båtforrening, da vi trengte og få proviant ombord. neste stop blir Lackø slott. Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Posted June 17, 2022 Share Posted June 17, 2022 Da var vi i Tørboda, 91.5 meter over havet. trangt i slusene for oss. broer. osv. men det går. Så nå trenger eg tips på hvor mittsommer festen er bet. er inne, hvilkjen plass bør vi stoppe på. ? Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger jo Posted June 18, 2022 Share Posted June 18, 2022 Careka skrev for 19 timer siden: hvilkjen plass bør vi stoppe på. ? Mulig du finner noe https://www.google.com/search?q=mittsommer+i+karlstad&oq=mittsommer+i+karlstad&aqs=chrome..69i57j33i10i160.10479j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Posted June 18, 2022 Share Posted June 18, 2022 googler å googler, men. lite å finne i område. så. vi får se. Blåst godt her innlands i dag, så vi drar nok videre i kanalene i morgen. en opp sluse til. så er det bare nedover slusing igjenb. før vi er i østersjøen. Link to post Share on other sites More sharing options...
Barbaria Posted June 18, 2022 Share Posted June 18, 2022 (edited) Careka skrev On 17.6.2022 at 22.45: Så nå trenger eg tips på hvor mittsommer festen er bet. er inne, hvilkjen plass bør vi stoppe på. ? Motala https://motalasjostad.se/artikel/fira-midsommar-i-motala/ eller Karlsborg https://www.vastsverige.com/karlsborg/evenemang/midsommarfirande/?site=65 Edited June 18, 2022 by Barbaria (see edit history) Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 (edited) Takker. Barbaria. vi er i Karlsborg i dag, så det blir nok Motala på denne dagen, fant nå at det er 24. som er dagen. Edited June 20, 2022 by Careka (see edit history) Link to post Share on other sites More sharing options...
Mare Nostrum Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 Tilbake til kysten, Gluppø, ca 8 -10 båter. Strålende vær, vestavind 4-6 m/s, kan vel ikke bli bedre. Jo, litt varmere vann, som for øvrig er utrolige klart og manetfritt, hadde gjort seg. Link to post Share on other sites More sharing options...
Stilyol Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 Mare Nostrum skrev for 3 timer siden: Tilbake til kysten, Gluppø, ca 8 -10 båter. Strålende vær, vestavind 4-6 m/s, kan vel ikke bli bedre. Jo, litt varmere vann, som for øvrig er utrolige klart og manetfritt, hadde gjort seg. Hvor ""varmt"" er det i vannet ? 2 uker til vi skal nedover og jeg syns det er bitte litt for kaldt selv:/ fint bilde!! Link to post Share on other sites More sharing options...
Landcrab Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 Stilyol skrev for 20 timer siden: Hvor ""varmt"" er det i vannet ? 2 uker til vi skal nedover og jeg syns det er bitte litt for kaldt selv:/ fint bilde!! Vi målte 19 grader ved nord for Koster forrige dagen. Hva tror folk om å passere Gula Humpen i morra tidlig? Er bare meldt 4-5ms vind, men Windy melder 0.8m bølger. Link to post Share on other sites More sharing options...
Chilli Solbris Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 Landcrab skrev 3 minutter siden: Vi målte 19 grader ved nord for Koster forrige dagen. Hva tror folk om å passere Gula Humpen i morra tidlig? Er bare meldt 4-5ms vind, men Windy melder 0.8m bølger. Du kan trygt passere Gula Humpen i morgen tidlig. Skal dere til Grebbestad kan dere gå inn langs land der jeg har markert på bildet under. Det er ruta jeg pleier å gå. Link to post Share on other sites More sharing options...
Landcrab Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 Solbris II skrev 3 minutter siden: Det er ruta jeg pleier å gå. Takk! Prøver den vi, har kjørt leia på utsiden tidligere. Kanskje du kan sende meg nummeret ditt, så kan jeg bare henvise kona til deg hvis det blir noen klager Link to post Share on other sites More sharing options...
Mare Nostrum Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 Jeg passerte (for seil) Humparna for en times tid siden. Der humpa det skikkelig, 8 m/s fra VSV. Ikke noe å stå etter selv med seilbåt. Link to post Share on other sites More sharing options...
Chilli Solbris Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 (edited) Landcrab skrev 13 minutter siden: Takk! Prøver den vi, har kjørt leia på utsiden tidligere. Kanskje du kan sende meg nummeret ditt, så kan jeg bare henvise kona til deg hvis det blir noen klager 😁😁😁 90717116 bare å ringe!😂😂! I morgen har jeg god tid! Skal til Arendal og hente propellene mine!😊😊 Edited June 21, 2022 by Solbris II (see edit history) Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 Stilyol skrev for 22 timer siden: Hvor ""varmt"" er det i vannet ? 2 uker til vi skal nedover og jeg syns det er bitte litt for kaldt selv:/ fint bilde!! Her på Donsö litt syd for Göteborg er vanntemperaturen +15gr. Link to post Share on other sites More sharing options...
JRK Posted June 22, 2022 Share Posted June 22, 2022 Skal feire midsommar på Dyrøn rett nord for Marstrand. Rimelig fullt her allerede nå Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts