Jump to content

Status på svenskekysten


ter-av

Recommended Posts

Tor Arild skrev for 6 timer siden:

Har noen feriedager til gode, og vi har ikke vært på bohuslankysten siden 2019 sesongen. 
Tenker lite uthavn nå, så blir trolig Strømstad og Grebbestad.

 

 Men, deilig med litt varme ombord. Noen som vet om strøm står på i gjestehavner?

 

mvh

 

Tor Arild 

Vi ligger i vinterhavn i tanumstrand nå.

var en tur på brygga i grebbestad tidligere i dag. Ligger noen få båter i vinteropplag der. Flest nordmenn der også men strømmen var inntakt der også. Tror dem hadde vann der ennå også. Var iallefall noen slanger ute ennå👍

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

MaSa skrev for 4 timer siden:

Vi ligger i vinterhavn i tanumstrand nå.

var en tur på brygga i grebbestad tidligere i dag. Ligger noen få båter i vinteropplag der. Flest nordmenn der også men strømmen var inntakt der også. Tror dem hadde vann der ennå også. Var iallefall noen slanger ute ennå👍

De skrur av vannet i Grebbestad i uke 44. Det er en vannkran ved havnekontoret som er på hele vinteren. Strøm er tilgjengelig hele året.

/per

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev On 22.10.2021 at 10.41:

Skrev til Ingar for en tid tilbake... Noen skulle se på saken.

Jeg gjorde det samme. Det er @bliss X som er eksperten i de sakene. Jeg hadde et bilde med samme problem, og bliss fikset opp i det. Men hva som egentlig var problemet tror jeg ikke han fant ut av. 

 

Tom Rør skrev for 11 timer siden:

Her i Strømstad er det strøm 😊

Strømstad igjen 😉

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 13 minutter siden:

Ja, smart det. Og for dere som har stor lukket båt er det jo ingen problem med sure høstdager :thumbsup: Og nå kan man vel kjøre rett hjem fra Sverige igjen også?

Da vi gikk fra Halden for fjorten dager siden, var det helt dødt i Sponvika, og med åpne grensestasjoner og kun stikkontroller tolker vi det til at vi bare kan gå rett hjem🙂

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Da seiler vi roligt på Veneren. Sola skinner å det er litt varme.

  fikk kjempe hjelp i Øverby båtforrening,  da vi trengte og få proviant ombord.  neste stop blir Lackø slott.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Da var vi i Tørboda,  91.5 meter over havet.  trangt i slusene for oss. broer.  osv.  men det går.  Så nå trenger eg tips på hvor mittsommer festen er bet. er inne,  hvilkjen plass bør vi stoppe på. ?

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

googler å googler,  men. lite å finne i område.  så. vi får se.  Blåst godt her innlands i dag,  så vi drar nok videre i kanalene i morgen.  en opp sluse til. så er det bare nedover slusing igjenb.  før vi er i østersjøen.

 

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Careka skrev On 17.6.2022 at 22.45:

Så nå trenger eg tips på hvor mittsommer festen er bet. er inne,  hvilkjen plass bør vi stoppe på. ?

Motala 

https://motalasjostad.se/artikel/fira-midsommar-i-motala/

eller 

Karlsborg

https://www.vastsverige.com/karlsborg/evenemang/midsommarfirande/?site=65

Redigert av Barbaria (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takker.  Barbaria. vi er i Karlsborg i dag,  så det blir nok Motala på denne dagen,  fant nå at det er 24. som er dagen. 

 

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Mare Nostrum skrev for 3 timer siden:

Tilbake til kysten, Gluppø, ca 8 -10 båter. Strålende vær, vestavind 4-6 m/s, kan vel ikke bli bedre. Jo, litt varmere vann, som for øvrig er utrolige klart og manetfritt, hadde gjort seg.20220620_191648.jpg.71ec3495fff8b60f62b420aa9bdb28ed.jpg

Hvor ""varmt"" er det i vannet ? 2 uker til vi skal nedover og jeg syns det er bitte litt for kaldt selv:/     fint bilde!!

Link to post
Share on other sites

Stilyol skrev for 20 timer siden:

Hvor ""varmt"" er det i vannet ? 2 uker til vi skal nedover og jeg syns det er bitte litt for kaldt selv:/     fint bilde!!


Vi målte 19 grader ved nord for Koster forrige dagen.

 

Hva tror folk om å passere Gula Humpen i morra tidlig? Er bare meldt 4-5ms vind, men Windy melder 0.8m bølger.

 

 

Link to post
Share on other sites

Landcrab skrev 3 minutter siden:


Vi målte 19 grader ved nord for Koster forrige dagen.

 

Hva tror folk om å passere Gula Humpen i morra tidlig? Er bare meldt 4-5ms vind, men Windy melder 0.8m bølger.

 

 

Du kan trygt passere Gula Humpen i morgen tidlig. Skal dere til Grebbestad kan dere gå inn langs land der jeg har markert på bildet under. 
D87A4FA6-A3FE-49BE-B5B1-EA20238CEB88.jpeg.5857b8ed9e5f85d95bbc1ecd03314d17.jpeg
Det er ruta jeg pleier å gå. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Landcrab skrev 13 minutter siden:


Takk! Prøver den vi, har kjørt leia på utsiden tidligere. Kanskje du kan sende meg nummeret ditt, så kan jeg bare henvise kona til deg hvis det blir noen klager :lol:

😁😁😁

90717116 bare å ringe!😂😂! I morgen har jeg god tid! Skal til Arendal og hente propellene mine!😊😊

Redigert av Solbris II (see edit history)

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Stilyol skrev for 22 timer siden:

Hvor ""varmt"" er det i vannet ? 2 uker til vi skal nedover og jeg syns det er bitte litt for kaldt selv:/     fint bilde!!

 

Her på Donsö litt syd for Göteborg er vanntemperaturen +15gr.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...